Page 7 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 7

‫הכנסה‬

‫פורום מדריכים‬

‫קיימנו חמשו”ש סמינריון “הכנסה לעשייה”‪ ,‬ולאחר מכן ישבנו‬        ‫אחריות כבדה נופלת על כתפיהם של‬
‫יחד עם קומונרית שעזרה לנו לקבל את ההחלטה בשיקולים‬                ‫המדריכים שמחליטים על הכניסה‬
‫של מדשיות‪ ,‬שבטים וכו’‪ .‬מראש הודענו לחניכות שלא נענה‬             ‫להדרכה‪ .‬הם צריכים להצליח ללכת‬
‫לטלפונים ביום אחרי שאנחנו מודיעות להן למה כל אחת‬                 ‫בין הטיפות‪ ,‬לבחור את המדריכים‬
‫מתאימה (הדרכה‪ ,‬הדרכת חוץ‪ ,‬ועדת חב”ב וכו’‪ ,)..‬בעיקר כדי‬            ‫המתאימים והראויים ביותר מבלי‬
                                                                   ‫לפגוע באיש‪ ,‬לשמור על שלמות‬
                        ‫שכולן יוכלו לעכל‪ ,‬לחשוב ולהירגע‪....‬‬         ‫השבט ולהתמודד לא פעם מול‬
‫ב‪ :‬התהליך שעברנו עם חניכינו לקראת הכניסה להדרכה‬                       ‫לחצים של ההורים והקהילה‪.‬‬

                                       ‫התחיל מוקדם יחסית‪.‬‬       ‫כשביקשנו לראיין כמה מהם קיבלנו‬
‫התחלנו לדבר על הדרכה‪ ,‬לא בצורה ישירה דווקא‪ ,‬אלא על‬              ‫לא פעם את התשובה “זו לא הייתה‬
‫כל מיני סוגי התנדבויות‪ ,‬על אחריות‪ ,‬על ראש גדול‪ ,‬דוגמה‬         ‫חוויה נעימה במיוחד ואנחנו מעדיפים‬
‫אישית ועוד מושגים שהופנמו לאט‪-‬לאט אצל החניכים‪ .‬בחודש‬
‫ארגון האחרון הם התחילו ליישם את מה שקיבלו מהפעולות‪,‬‬                             ‫שלא לחזור אליה”‬

   ‫מהדוגמה האישית שלנו כמדריכים ומהשיחות שלנו איתם‪.‬‬           ‫איך בכל זאת הם עשו זאת ואיך נראים הדברים מהזווית של‬
‫התהליך ב”ה עבר בצורה יסודית וטובה! כמובן שלקראת‬                       ‫המדריכים? על כך תוכלו לקרוא בריאיון שלפניכם‪.‬‬

                       ‫ההכנסה עצמה ערכנו שיחות אישיות‪.‬‬         ‫ספרו קצת איך נעשה ומה היה תהליך ההכנסה להדרכה‪.‬‬
                             ‫מה הרגשתם בתקופה הזאת?‬           ‫ס‪ :‬בהתחלה קיימנו “יום פתוח לעשייה” ‪ -‬הצגנו את כל‬
                                                              ‫האפשרויות שאפשר לתת בהן‪ ,‬לאחר מכן הייתה תקופה של‬
‫ב‪ :‬חששנו‪ ,‬הרגשנו פחד‪ ...‬לא ידענו אם אנחנו עושות את‬            ‫שיחות אישיות עם החניכות בנוגע למה הן רוצות לעשות‪,‬‬
                            ‫התהליך בצורה טובה ולא פוגעת‪.‬‬      ‫למה‪ ,‬מה הן יכולות לתת‪ ,‬למה הן חושבות שהן מתאימות וכו’‪.‬‬

‫רצינו לעשות את הדברים בצורה הנכונה ביותר‪ ,‬מכיוון‬               ‫לדעתנו נכון מאוד שאנחנו אלה שמקבלות‬
‫שהתהליך היה מורכב ומסובך‪ .‬המטרה שלנו הייתה לעשות‬               ‫את ההחלטה‪ .‬לאחר שנתיים שבהן אנו‬
‫את הטוב ביותר לחניכים ובאמת למצוא לכל חניך את המקום‬            ‫מדריכות את החבר'ה‪ ,‬אנו חושבות כי ראינו‬
                                                               ‫הרבה על החניכות ובהחלט יש לנו ידע‬
                                                 ‫המתאים לו‪.‬‬    ‫מספק בשביל לקבל את ההחלטה מי תיכנס‬
‫ס‪ :‬תכל’ס היינו מתות לגמור עם זה‪ ,‬זה בהחלט דורש הרבה‬            ‫להדרכה‪ .‬לדעתנו אין אף גורם אחר שמכיר‬
‫כוח ומאמצים‪ .‬מצד שני ניסינו לעשות זאת בצורה הכי טובה‬           ‫את החניכים ברמה השבטית כמונו‪ .‬מובן‬
                                                               ‫שניסינו להתייעץ עם גורמים נוספים ולהכיר‬
                                               ‫שיכולה להיות‪.‬‬   ‫את החניכים מכמה שיותר צדדים (דרך‬
                        ‫ספרו לנו על קושי מרכזי שהיה לכן‪.‬‬       ‫שאלון הדרכה‪ ,‬שיחות אישיות והתייעצות עם‬
‫ב‪ :‬יש לנו ב”ה הרבה חניכות‪ ,‬שחלקן הגדול יכולות להתאים‬
‫לתפקיד‪ .‬היה רצון להביא לידי מצב שלכל בת בשבט יהיה‬                                               ‫גורמים נוספים)‬
‫תפקיד כלשהו במסגרת הסניף‪ .‬בנוסף היה קשה “לבחון”‬
‫את החניכות וכביכול לדרג אותן לפי מידת ההתאמה שלהן‬

                                                    ‫להדרכה‪.‬‬
‫ס‪ :‬עם ההורים ‪ -‬אף על פי שלא דיברו איתנו ישירות‪ ,‬אבל קיבלנו‬
‫מסרים מהם‪ .‬וגם לדבר עם כל החניכות (‪ )..32‬ולהצליח לא‬

                          ‫לשדר לאף אחת מהן משהו מסוים‪.‬‬
                     ‫סיפור אירוע מעניין‪/‬מיוחד שקשור לזה?‬
‫ס‪ :‬יש חניכה שהיינו בטוחות שתיכנס ‪ -‬ובסוף לא הכנסנו‬
‫משיקולים שונים ואמיתיים‪ .‬בנוסף כל היישוב טרח לומר לה‬

                           ‫שהיא תיכנס‪ ...‬זה היה די מורכב‪...‬‬
‫ב‪ :‬ב”ה הייתה הרבה תמיכה‪ ,‬דווקא מהחניכים‪ .‬ביום שהודענו‬
‫לחניכות מי נכנסת להדרכה הבנות שכבר יצאו להדרכת חוץ‬
‫באו להביא לנו שוקולד‪ ...‬הייתה הרגשה שהחניכות עוברות את‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר תשע"ב‬               ‫‪8‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12