Page 7 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 7
הכנסה
פורום מדריכים
קיימנו חמשו”ש סמינריון “הכנסה לעשייה” ,ולאחר מכן ישבנו אחריות כבדה נופלת על כתפיהם של
יחד עם קומונרית שעזרה לנו לקבל את ההחלטה בשיקולים המדריכים שמחליטים על הכניסה
של מדשיות ,שבטים וכו’ .מראש הודענו לחניכות שלא נענה להדרכה .הם צריכים להצליח ללכת
לטלפונים ביום אחרי שאנחנו מודיעות להן למה כל אחת בין הטיפות ,לבחור את המדריכים
מתאימה (הדרכה ,הדרכת חוץ ,ועדת חב”ב וכו’ ,)..בעיקר כדי המתאימים והראויים ביותר מבלי
לפגוע באיש ,לשמור על שלמות
שכולן יוכלו לעכל ,לחשוב ולהירגע.... השבט ולהתמודד לא פעם מול
ב :התהליך שעברנו עם חניכינו לקראת הכניסה להדרכה לחצים של ההורים והקהילה.
התחיל מוקדם יחסית. כשביקשנו לראיין כמה מהם קיבלנו
התחלנו לדבר על הדרכה ,לא בצורה ישירה דווקא ,אלא על לא פעם את התשובה “זו לא הייתה
כל מיני סוגי התנדבויות ,על אחריות ,על ראש גדול ,דוגמה חוויה נעימה במיוחד ואנחנו מעדיפים
אישית ועוד מושגים שהופנמו לאט-לאט אצל החניכים .בחודש
ארגון האחרון הם התחילו ליישם את מה שקיבלו מהפעולות, שלא לחזור אליה”
מהדוגמה האישית שלנו כמדריכים ומהשיחות שלנו איתם. איך בכל זאת הם עשו זאת ואיך נראים הדברים מהזווית של
התהליך ב”ה עבר בצורה יסודית וטובה! כמובן שלקראת המדריכים? על כך תוכלו לקרוא בריאיון שלפניכם.
ההכנסה עצמה ערכנו שיחות אישיות. ספרו קצת איך נעשה ומה היה תהליך ההכנסה להדרכה.
מה הרגשתם בתקופה הזאת? ס :בהתחלה קיימנו “יום פתוח לעשייה” -הצגנו את כל
האפשרויות שאפשר לתת בהן ,לאחר מכן הייתה תקופה של
ב :חששנו ,הרגשנו פחד ...לא ידענו אם אנחנו עושות את שיחות אישיות עם החניכות בנוגע למה הן רוצות לעשות,
התהליך בצורה טובה ולא פוגעת. למה ,מה הן יכולות לתת ,למה הן חושבות שהן מתאימות וכו’.
רצינו לעשות את הדברים בצורה הנכונה ביותר ,מכיוון לדעתנו נכון מאוד שאנחנו אלה שמקבלות
שהתהליך היה מורכב ומסובך .המטרה שלנו הייתה לעשות את ההחלטה .לאחר שנתיים שבהן אנו
את הטוב ביותר לחניכים ובאמת למצוא לכל חניך את המקום מדריכות את החבר'ה ,אנו חושבות כי ראינו
הרבה על החניכות ובהחלט יש לנו ידע
המתאים לו. מספק בשביל לקבל את ההחלטה מי תיכנס
ס :תכל’ס היינו מתות לגמור עם זה ,זה בהחלט דורש הרבה להדרכה .לדעתנו אין אף גורם אחר שמכיר
כוח ומאמצים .מצד שני ניסינו לעשות זאת בצורה הכי טובה את החניכים ברמה השבטית כמונו .מובן
שניסינו להתייעץ עם גורמים נוספים ולהכיר
שיכולה להיות. את החניכים מכמה שיותר צדדים (דרך
ספרו לנו על קושי מרכזי שהיה לכן. שאלון הדרכה ,שיחות אישיות והתייעצות עם
ב :יש לנו ב”ה הרבה חניכות ,שחלקן הגדול יכולות להתאים
לתפקיד .היה רצון להביא לידי מצב שלכל בת בשבט יהיה גורמים נוספים)
תפקיד כלשהו במסגרת הסניף .בנוסף היה קשה “לבחון”
את החניכות וכביכול לדרג אותן לפי מידת ההתאמה שלהן
להדרכה.
ס :עם ההורים -אף על פי שלא דיברו איתנו ישירות ,אבל קיבלנו
מסרים מהם .וגם לדבר עם כל החניכות ( )..32ולהצליח לא
לשדר לאף אחת מהן משהו מסוים.
סיפור אירוע מעניין/מיוחד שקשור לזה?
ס :יש חניכה שהיינו בטוחות שתיכנס -ובסוף לא הכנסנו
משיקולים שונים ואמיתיים .בנוסף כל היישוב טרח לומר לה
שהיא תיכנס ...זה היה די מורכב...
ב :ב”ה הייתה הרבה תמיכה ,דווקא מהחניכים .ביום שהודענו
לחניכות מי נכנסת להדרכה הבנות שכבר יצאו להדרכת חוץ
באו להביא לנו שוקולד ...הייתה הרגשה שהחניכות עוברות את
זרעים -עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר תשע"ב 8