Page 10 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 10
אני רק שאלה
לא הכניסו את הבת שלי להדרכה ,ואני מרגישה שעשו שלפני עסקה גדולה מוכר לכם היטב .כל עסקה היא
לה עוול .האם עלי להתערב? למעשה יעד שצריך ‘לכבוש’ וכל המשפחה שותפה
למאמץ ולמתח .גם לילדיך יש משימות ואתגרים .נראה
שיקולי המדריכים בתהליך הכנסת החניכים להדרכה הם שהיחס המשפחתי לאתגרים אלו דומה ליחס הקיים כלפי
מורכבים ורבים .אין ספק שתפקידם קשה ,משמעותי ולא משימות בעולמכם כמבוגרים .כל המשפחה שותפה
תמיד דעתם תואמת את דעתנו כמבוגרים .עם זאת ברוב למתח .ההדרכה דומה לעסקה שצריך להצליח בה .האם
מוחלט של המקרים עלינו לסמוך עליהם ,שכן זו מהותה בנכם יכול להרשות לעצמו במשפחתכם לא להצליח?
האם הוא יכול לא להיכנס להדרכה? האם לו ולאחרים
של תנועת נוער.
עיקר תפקידך כאם צריך להיות כלפי בתך ולא כלפי הצוות. במשפחה יש לפעמים זכות לקושי ואפילו לכישלון?
מהלך החיים מזמן מגוון רחב של התמודדויות ,חוויות של הביטחון העצמי האמיתי והיכולת להצליח תלויים במידה
רבה ביכולת להיכשל לפעמים מבלי להתפרק .תפקידנו
הצלחה וגם תסכולים למיניהם. כהורים ,בצד העידוד והדחיפה של ילדינו להצלחה ,לבנות
פעמים רבות הכניסה להדרכה היא תחנה ראשונה להם ביטחון ויכולת התמודדות .בנך צריך לדעת ולהרגיש
בהתמודדויות מסוג זה .בהמשך צפויים לבתך אתגרים שגם אם לא ייכנס להדרכה וגם אם לא יצליח במשימה
נוספים בתחום הלימודים ,החברה והתעסוקה .למרות זו או אחרת ,אין הוא מאבד את ערכו בעיניכם .ילד צריך
רצוננו העז כהורים לסלול לילדינו את הדרך בצורה הטובה להרגיש אהוב ומקובל בעיני הוריו בכל מצב .האמירה
ביותר ,ולמנוע מהם קשיים -הדבר בלתי אפשרי .תפקידנו ‘אם חס ושלום הוא לא ייכנס להדרכה’ היא אמירה קשה
המהותי כהורים הוא להקנות לילדינו דרכי התמודדות ביותר .המסר שבנך מקבל הוא שאסור לו לא להצליח.
וצמיחה .יכולת שתאפשר להם להכיר את כישוריהם, אם לא ייכנס להדרכה היחס של כל המשפחה יהיה כאל
יכולותיהם ולבטוח בהם .גם אם במצבים מסוימים הם אירוע קשה .תפקידכם הפוך מזה! תפקידכם לעודד אותו,
אינם מקבלים את הרצוי בעיניהם ,אנו כהורים חייבים להציג את הכניסה להדרכה בפרופורציה הראויה ,ובעיקר
לשדר להם אמון ביכולתם ובכוחותיהם להתמודד. לשדר לו כמה הוא אהוב ומוערך על ידכם בלי קשר
פעמים רבות דווקא קשיים אלו מתגלים בהמשך כתחנות לכניסתו להדרכה .יחס זה יבנה את ביטחונו של בנכם
משמעותיות ,מצמיחות ומחזקות .התמודדות עצמאית אין ויפתח את יכולתו להתמודד עם תסכולים .בצד התגובה
פירושה חוסר אכפתיות של ההורים .מעורבות ההורים המקומית לכניסה להדרכה ,יש לך הזדמנות מיוחדת
יכולה להיות בתמיכה ,אהבה וחיזוק .פנייה למדריכים להעביר למשפחתך מסר שלא רק ההצלחה העסקית או
או צורה אחרת של ‘סידור’ הדברים עבור הבת ,עלולה החברתית חשובה .לכל אחד מבני המשפחה מקום אהוב
להשיג תוצאה הפוכה מהרצוי .ברגע הראשון אמנם תהיה
הקלה ,הרצון התממש .אך לטווח ארוך המטרה היא לא גם במצבים של קושי.
ליצור מצב שאימא תפתור את הבעיות ,אלא לפתח כלי
התמודדות עצמאיים שיחזקו אותה.
לתנועת בנ¢ע דרושים לשנת תשע¢ב∫
רכז גרעין משפחות לגרעין
בהקמה באזור רחובות
דרישות התפקיד∫ WORLD BNEI AKIVAדרוש
גיל ≤¥ומעלה
חיבור לערכי התנועה
יכולת בין≠אישית גבוהה
עבודה בשעות לא שגרתיות
העבודה בהיקף חצי משרה
עדיפות תינתן לבעלי רכב
קורות חיים יש לשלוח ל
hanhala@bneiakivaÆorgÆil
רק פניות מתאימות תענינה
זרעים -עלון תנועת בני עקיב AאK I VביI AשEרNאBלO R|L DאWדר תשע"ב 11