Page 10 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 10

‫אני רק שאלה‬

‫לא הכניסו את הבת שלי להדרכה‪ ,‬ואני מרגישה שעשו‬           ‫שלפני עסקה גדולה מוכר לכם היטב‪ .‬כל עסקה היא‬
                          ‫לה עוול‪ .‬האם עלי להתערב?‬      ‫למעשה יעד שצריך ‘לכבוש’ וכל המשפחה שותפה‬
                                                        ‫למאמץ ולמתח‪ .‬גם לילדיך יש משימות ואתגרים‪ .‬נראה‬
‫שיקולי המדריכים בתהליך הכנסת החניכים להדרכה הם‬          ‫שהיחס המשפחתי לאתגרים אלו דומה ליחס הקיים כלפי‬
‫מורכבים ורבים‪ .‬אין ספק שתפקידם קשה‪ ,‬משמעותי ולא‬         ‫משימות בעולמכם כמבוגרים‪ .‬כל המשפחה שותפה‬
‫תמיד דעתם תואמת את דעתנו כמבוגרים‪ .‬עם זאת ברוב‬          ‫למתח‪ .‬ההדרכה דומה לעסקה שצריך להצליח בה‪ .‬האם‬
‫מוחלט של המקרים עלינו לסמוך עליהם‪ ,‬שכן זו מהותה‬         ‫בנכם יכול להרשות לעצמו במשפחתכם לא להצליח?‬
                                                        ‫האם הוא יכול לא להיכנס להדרכה? האם לו ולאחרים‬
                                        ‫של תנועת נוער‪.‬‬
‫עיקר תפקידך כאם צריך להיות כלפי בתך ולא כלפי הצוות‪.‬‬          ‫במשפחה יש לפעמים זכות לקושי ואפילו לכישלון?‬
‫מהלך החיים מזמן מגוון רחב של התמודדויות‪ ,‬חוויות של‬      ‫הביטחון העצמי האמיתי והיכולת להצליח תלויים במידה‬
                                                        ‫רבה ביכולת להיכשל לפעמים מבלי להתפרק‪ .‬תפקידנו‬
                          ‫הצלחה וגם תסכולים למיניהם‪.‬‬    ‫כהורים‪ ,‬בצד העידוד והדחיפה של ילדינו להצלחה‪ ,‬לבנות‬
‫פעמים רבות הכניסה להדרכה היא תחנה ראשונה‬                ‫להם ביטחון ויכולת התמודדות‪ .‬בנך צריך לדעת ולהרגיש‬
‫בהתמודדויות מסוג זה‪ .‬בהמשך צפויים לבתך אתגרים‬           ‫שגם אם לא ייכנס להדרכה וגם אם לא יצליח במשימה‬
‫נוספים בתחום הלימודים‪ ,‬החברה והתעסוקה‪ .‬למרות‬            ‫זו או אחרת‪ ,‬אין הוא מאבד את ערכו בעיניכם‪ .‬ילד צריך‬
‫רצוננו העז כהורים לסלול לילדינו את הדרך בצורה הטובה‬     ‫להרגיש אהוב ומקובל בעיני הוריו בכל מצב‪ .‬האמירה‬
‫ביותר‪ ,‬ולמנוע מהם קשיים ‪ -‬הדבר בלתי אפשרי‪ .‬תפקידנו‬      ‫‘אם חס ושלום הוא לא ייכנס להדרכה’ היא אמירה קשה‬
‫המהותי כהורים הוא להקנות לילדינו דרכי התמודדות‬          ‫ביותר‪ .‬המסר שבנך מקבל הוא שאסור לו לא להצליח‪.‬‬
‫וצמיחה‪ .‬יכולת שתאפשר להם להכיר את כישוריהם‪,‬‬             ‫אם לא ייכנס להדרכה היחס של כל המשפחה יהיה כאל‬
‫יכולותיהם ולבטוח בהם‪ .‬גם אם במצבים מסוימים הם‬           ‫אירוע קשה‪ .‬תפקידכם הפוך מזה! תפקידכם לעודד אותו‪,‬‬
‫אינם מקבלים את הרצוי בעיניהם‪ ,‬אנו כהורים חייבים‬         ‫להציג את הכניסה להדרכה בפרופורציה הראויה‪ ,‬ובעיקר‬
‫לשדר להם אמון ביכולתם ובכוחותיהם להתמודד‪.‬‬               ‫לשדר לו כמה הוא אהוב ומוערך על ידכם בלי קשר‬
‫פעמים רבות דווקא קשיים אלו מתגלים בהמשך כתחנות‬          ‫לכניסתו להדרכה‪ .‬יחס זה יבנה את ביטחונו של בנכם‬
‫משמעותיות‪ ,‬מצמיחות ומחזקות‪ .‬התמודדות עצמאית אין‬         ‫ויפתח את יכולתו להתמודד עם תסכולים‪ .‬בצד התגובה‬
‫פירושה חוסר אכפתיות של ההורים‪ .‬מעורבות ההורים‬           ‫המקומית לכניסה להדרכה‪ ,‬יש לך הזדמנות מיוחדת‬
‫יכולה להיות בתמיכה‪ ,‬אהבה וחיזוק‪ .‬פנייה למדריכים‬         ‫להעביר למשפחתך מסר שלא רק ההצלחה העסקית או‬
‫או צורה אחרת של ‘סידור’ הדברים עבור הבת‪ ,‬עלולה‬          ‫החברתית חשובה‪ .‬לכל אחד מבני המשפחה מקום אהוב‬
‫להשיג תוצאה הפוכה מהרצוי‪ .‬ברגע הראשון אמנם תהיה‬
‫הקלה‪ ,‬הרצון התממש‪ .‬אך לטווח ארוך המטרה היא לא‬                                            ‫גם במצבים של קושי‪.‬‬
‫ליצור מצב שאימא תפתור את הבעיות‪ ,‬אלא לפתח כלי‬

                     ‫התמודדות עצמאיים שיחזקו אותה‪.‬‬

‫לתנועת בנ‪¢‬ע דרושים לשנת תשע‪¢‬ב∫‬

‫רכז גרעין משפחות לגרעין‬
  ‫בהקמה באזור רחובות‬

   ‫דרישות התפקיד∫‬         ‫‪WORLD BNEI AKIVA‬דרוש‬
      ‫גיל ‪ ≤¥‬ומעלה‬

   ‫חיבור לערכי התנועה‬
  ‫יכולת בין≠אישית גבוהה‬
‫עבודה בשעות לא שגרתיות‬
‫העבודה בהיקף חצי משרה‬
 ‫עדיפות תינתן לבעלי רכב‬
‫קורות חיים יש לשלוח ל‬
‫‪hanhala@bneiakivaÆorgÆil‬‬
‫רק פניות מתאימות תענינה‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיב ‪A‬א‪K I V‬בי‪I A‬ש‪E‬ר‪N‬א‪B‬ל‪O R|L D‬א‪W‬דר תשע"ב ‪11‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15