Page 5 - זרעים - אדר תשע"ב
P. 5

‫הריאיון המרכזי‬

‫אמיר‪ ,‬עם יד על הלב‪ ,‬איפה שגינו? מה בני עקיבא יכולה‬            ‫את תהליך קבלת ההחלטות וגם את‬
‫לעשות כדי לשנות את התהליך‪ ,‬או כדי לא להביא למצב‬               ‫תהליך ההודעה לחניך‪ ,‬אבל אנחנו‬
                                                              ‫מרגישים שכאשר אנו פועלים‬
                                                       ‫כזה?‬   ‫בתוך סיר הלחץ הזה‪ ,‬חלק ניכר מן‬
‫“קודם כל אנחנו מכירים בבעיה ואיננו מטאטאים אותה‬
‫מתחת לשטיח‪ ,‬וזה בפני עצמו חשוב מאוד‪ .‬הקמנו בתנועה‬              ‫הפתרונות פשוט מתרסק למולו”‪.‬‬
‫צוות חשיבה מקצועי יחד עם אנשים מחוץ לתנועה‪ .‬ברור לנו‬          ‫למה לא להעמיד את כל מי שרוצה‬
‫שהנקודה המרכזית היא העניין החברתי‪ ,‬על זה נסבה הבעיה‬           ‫להדריך במבחנים פסיכוטכניים‬
‫והכמיהה להיות חלק מ”צוות ההדרכה” בסניף‪ .‬כל תהליך‬              ‫כמו בקבלה לעבודה‪ ,‬לעבור ריאיון‬
‫הכשרת המדריכים והקומונריות יכול להתמקצע יותר‪ ,‬וכבר‬            ‫פסיכולוגי ולבחור את אלו שעמדו‬
‫בקיץ הקרוב בסמינריון ההכשרה נתייחס לתהליך ההכנסה‬
‫להדרכה‪ .‬מדריכי השבט הבוגר שאמורים להכניס את החניכים‬                   ‫בציונים הגבוהים ביותר?‬
‫שלהם להדרכה יעברו הכשרה מתאימה וליווי‪ .‬אנחנו בתנועה‬           ‫“גם בעולם המבוגרים אין קריטריונים ברורים מי מתאים למקום‬
‫נתבעים מול מעגל החניכים‪ ,‬הקומונריות וההורים לערוך בירור‬       ‫עבודה כזה או אחר‪ ,‬וגם במכוני הבחינות יש עניין של הערכה‬
‫מעמיק למה באמת החניכים רוצים את ההדרכה‪ :‬האם זה נובע‬           ‫עצמית של המראיין‪ .‬שיחה של שלוש שעות עם פסיכולוג‬
‫ממקור חיצוני או פנימי‪ ,‬והאם הוא נובע מהרצון לרכוש את‬          ‫מאבחן גם היא לא בהכרח תוביל לבחירת המועמד המתאים‬
‫ה’מותג’ הזה כמעמד חברתי‪ .‬שמע‪ ,‬יש לנו כברת דרך ארוכה‬           ‫ביותר‪ .‬צריך לזכור‪ ,‬אנחנו בנויים על כך שאנחנו נותנים בידי‬
‫מאוד לעבור במסע הזה‪ ,‬אבל הנה אנחנו‪ ,‬מכירים בבעיה‪,‬‬             ‫בני הנוער את האחריות‪ .‬בסופו של דבר הליך הבחירה נשען‬
‫מבינים את הקושי ויוצאים לדרך בהתמודדות עם התופעה‬              ‫על היכרות אישית‪ ”.‬סנדלר עוצר את הראיון ומבקש שאחזור‬
‫הזו‪ .‬אני מרגיש שבשלב זה אנו נתבעים לפעול בשני צירים‬           ‫על השאלה‪“ .‬אתה מבין מה אתה אומר?!” הוא שואל במבט‬
‫מרכזיים‪ :‬האחד ‪ -‬המשך בניין וקידום של מסגרות העשייה‬            ‫מופתע‪“ .‬בסופו של יום ההליך הזה הופך להיות מורכב יותר‬
‫השונות בתנועה‪ ,‬כבר מגיל צעיר‪ ,‬בתקופת החניכות‪ ,‬והציר‬           ‫ויותר‪ ,‬וגם על המדריכים‪ ,‬שהם בסך הכל תלמידי שמינית‪ ,‬ועל‬
‫השני ‪ -‬בירור עמוק של המניעים והסיבות לרצות להיכנס‬             ‫הקומונרית שמבוגרת מהם בשנה‪ ,‬מופעלים לחצים חזקים‬
‫להדרכה‪ ,‬וכן התמודדות עומק עם האווירה החברתית סביב‬             ‫מאוד והם מתמודדים עם שיקולים לא פשוטים‪ .‬אתה רואה‬
                                                              ‫אותם לפעמים מתפרקים מהלחצים האלה‪ ,‬וזה יוצר את‬
                                                      ‫הנושא‪.‬‬
                                                                                                              ‫הקושי הזה”‪.‬‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר תשע"ב‬               ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10