Page 11 - זרעים-גליון תשרי תשפ"ד-סוכות- ספטמבר 23
P. 11

‫צילום‪ :‬מתניה אופיר‬   ‫אליעד אברקי‪ :‬כולנו רוצים עוד‬                                                      ‫שיש אלפי אנשים שלומדים את אותו‬
                    ‫נוכחות תורנית בחיים שלנו‪ ,‬אבל‬                                                      ‫הדף כמוני באותו זמן‪ ,‬ומתאים אותה‬
                    ‫לפעמים יש תחושה שהרצון הזה‬                                                         ‫למחויבות שאנשים רבים יותר מצליחים‬
                    ‫מתנגש עם מרוץ החיים בעבודה‪,‬‬                                                        ‫לעמוד בה‪ .‬במקום דף אחד בכל יום‪,‬‬
                                                                                                       ‫מאות רבות של לומדים בבני עקיבא‬
                                ‫במשפחה ובלימודים‬                                                       ‫ומחוץ לתנועה לומדים דף אחד בשבוע"‪.‬‬

                    ‫הדברים שקורים היום‪ ,‬בעזרת המלמדים‬        ‫תקופת החגים‪ .‬לימוד תורה הוא עניין‬         ‫חוויה משותפת של לימוד תורה‬
                    ‫והמלמדות הטובים ביותר ובהגשה‬             ‫חשוב תמיד‪ ,‬ובלילה הזה בפרט‪ ,‬גם כי זה‬
                    ‫מקצועית‪ ,‬זה יביא לידי מימוש את הרצון‬     ‫לימוד תורה ברוב עם‪ .‬באירוע הזה חשוב‬       ‫בשבוע הבא ייערך אירוע השיא ללימוד‬
                                                             ‫לנו להכיר לציבור את רבותינו‪ ,‬את אנשי‬      ‫התורה בתנועת הבוגרים בשיתוף פעולה‬
                                              ‫הפנימי שלהם‪.‬‬   ‫התורה והחינוך בציבור‪ ,‬מזקני העדה ועד‬      ‫עם לשכת רב הקמפוס באוניברסיטת בר‪-‬‬
                    ‫"בשנה שעברה ראינו שמחה‪ ,‬נחת וסיפוק‬                                                 ‫אילן‪ :‬ליל לימוד הושענא רבה‪ .‬גם אירוע‬
                    ‫על הפנים של המשתתפים‪ .‬קיבלנו‬                      ‫הדור הבא של תלמידי החכמים‪.‬‬       ‫זה הוא יוזמה של צעירים מבני עקיבא‬
                    ‫תגובות טובות שמעוררות אותנו להכיר‬        ‫"נוסף על כך אנחנו משלבים הרצאות‬           ‫שרצו לימוד מעמיק אך מותאם לאתגרים‬
                    ‫באחריות המוטלת עלינו‪ ,‬המבוגרים יותר‬      ‫של אנשי מחקר ואקדמיה כדי להראות‬           ‫העומדים בפניהם‪ .‬האירוע ייערך זו השנה‬
                    ‫שנמצאים במוסדות התורה‪ ,‬להעמיק את‬         ‫שהתורה נמצאת לא רק בישיבות ובבתי‬          ‫התשיעית‪ ,‬והצפי השנה הוא להגעת‬
                    ‫הקשר עם בני הדור הבא ולתת לו את‬          ‫המדרש אלא גם בחיי המעשה‪ .‬התורה‬            ‫כ‪ 3,500-‬צעירים וצעירות בני עשרים‬
                    ‫מיטב הכוחות שלנו‪ .‬זאת אחריות גדולה‬       ‫שלנו היא תורת חיים‪ ,‬ויש אנשים‬             ‫ומעלה לקמפוס האוניברסיטה ללילה‬
                                                             ‫שעוסקים בשדה המחקר ומביאים לידי‬           ‫שלם של הרצאות ושיעורים מפי טובי‬
                       ‫לא רק בהושענא רבה אלא כל השנה"‪.‬‬                                                 ‫המרצים מהציבור הדתי‪-‬לאומי במגוון‬
                         ‫ומה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי‬                            ‫ביטוי את התורה‪.‬‬
                                            ‫להתחזק בתחום?‬    ‫"אחת השיחות העיקריות בערב הזה‬                                     ‫רחב של נושאים‪.‬‬
                                                             ‫שמביאה לידי ביטוי את העיקרון הזה היא‬      ‫אליעד‪" :‬האירוע של הושענא רבה הוא‬
                    ‫"מו"ר הרב יעקב אריאל אומר בשיחות‬         ‫שיחה של שאלות ותשובות עם הרב יעקב‬         ‫חוויה משותפת של לימוד המונים‪.‬‬
                    ‫שלו שחשוב מאוד לקבוע עיתים לתורה‪.‬‬        ‫אריאל שליט"א‪ .‬בשיחה הזאת אני שואל‬         ‫אנחנו מציעים את התנאים הכי טובים‬
                    ‫לכן בשמו אני אומר שאדם ידע שבכל‬          ‫את הרב שאלות מרכזיות שעל סדר היום‬         ‫ללימוד כדי לחבר כמה שיותר צעירים‬
                    ‫מקום שהוא נמצא בו הוא צריך להיות‬         ‫הציבורי והחברתי של מדינת ישראל‪.‬‬           ‫ללימוד התורה וליצור חבורות שימשיכו‬
                    ‫מחובר לתורה‪ ,‬למצוא את המסגרת‬             ‫התלמידים רואים אותו לא רק בגדלותו‬         ‫את הלימוד במהלך כל השנה‪ .‬זה ספתח‬
                    ‫המתאימה ולמצוא לזה זמן‪ .‬זה יסוד‬          ‫התורנית בשיעורי הגמרא וההלכה אלא‬          ‫ללומדים נוספים של הדף השבועי‪ ,‬של‬
                                                             ‫גם בהתייחסות לשאלות מעשיות מחיי‬
                                                ‫החיים שלנו‪.‬‬                                               ‫בתי המדרש של בוגרי התנועה ועוד"‪.‬‬
                    ‫"אני מקווה שהלילה הגדול הזה עם‬                                         ‫היום‪-‬יום"‪.‬‬  ‫הרב שלמה שפר‪ ,‬רב הקמפוס של‬
                    ‫החוויה המיוחדת שלו יתרום לשאיפה‬                ‫איך מחזקים את לימוד התורה אחרי‬      ‫אוניברסיטת בר‪-‬אילן זה ‪ 35‬שנה‪ ,‬מספר‪:‬‬
                    ‫הזאת‪ .‬שאנשים יגידו שהם התחזקו‬                                                      ‫"כשהרמנו את האירוע הראשון הכנו‬
                    ‫בזכותו ושהם רוצים שהתורה תהיה אבן‬                                         ‫התיכון?‬  ‫את עצמנו למאתיים איש‪ .‬להפתעתנו‬
                    ‫יסוד בחיים שלהם‪ ,‬בעבודה‪ ,‬בלימודים‪,‬‬       ‫"אני חושב שאנשים אוהבים תורה‬              ‫ולשמחתנו הגיעו כ‪ 800-‬איש הודות‬
                    ‫במחקר‪ ,‬בצבא‪ ,‬בכל מקום שיהיו בו ובכל‬      ‫ורוצים להיות קשורים לתורה‪ ,‬ואם אנחנו‬      ‫לפרסום מפה לאוזן‪ .‬זאת הייתה הפתעה‬
                    ‫הרבדים‪ :‬בקשר לתורה‪ ,‬בלימוד התורה‬         ‫יכולים להביא להם את התורה באריזה‬          ‫עצומה והוכחה לרצון העז שיש להתחבר‬
                                                             ‫מעניינת‪ ,‬מושכת‪ ,‬תורה שמדברת על‬            ‫לתורה‪ .‬באירוע בשנה שלאחר מכן הגענו‬
                                             ‫ובקיום התורה"‪.‬‬
                                                                                                          ‫ל‪ 1,500-‬איש‪ ,‬ומאז אנחנו רק גדלים‪.‬‬
                                                                                                       ‫"לליל הושענה רבה יש ערך מיוחד‪ ,‬מכיוון‬
                                                                                                       ‫שזהו ליל חיתום הדין‪ ,‬ממש לקראת סוף‬

                    ‫תשרי תשפ״ד ‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16