Page 26 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 26
ההזירה הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירההזירה הז
באיזה ענייןשיח
הייתם רוצים
שהתנועה תעסוק?בוגרים
אז מה אתה מציע לעשות? נתחיל בהיכרות קצרה?
לעזור למדריכים להעביר את העניינים הרוחניים בהתאמה לכל ניר קורנפלד ,20 ,שבט נעלה ,אלקנה.
שבט ,שהרי אי-אפשר להעביר פעולה של הרב קוק לשבט
נבטים בלי להתאים אותה להם .כמה מאתנו באמת מאמינים איתי זלצמן ,19 ,שבט איתן ,חדרה.
שאפשר להעביר לשבט נבטים פעולה על תפילה או על אהבת
השאלה שלנו הפעם היא – באיזה עניין חשוב לכם שהתנועה
ה'? אבל זה משהו חשוב שצריך לשאוף אליו. תעסוק?
שמע ,אני הייתי מדריך של שבט נבטים-ניצנים ,ובאמת זה אני חושב שהתנועה יכולה לעסוק יותר בצד הרוחני של הדת
קשה מאוד ,אני לא אומר שזה לא אפשרי אבל זה מורכב מאוד. והתנועה .מכיוון שאנשים תופסים את הרוחניות כעניין גבוה
לכן אני חושב שקודם כול צריך לעסוק יותר בזהות היהודית מאוד שלא מדבר לשבטים הצעירים אלא שייך לשבטים
שלנו – בתרבות ,באמנות ,בדעות ,בשאיפות .אני חושב גבוהים ולחבריא ב ,עד שמגיעים לגילים האלה יש ילדים
שהנקודה העיקרית היא המחויבות להלכה – יש מי שמבחינתם שנאבדים בדרך ועוזבים .אני חושב שבסמינריונים יכולים
היהדות היא פולקלור – מושגים כמו" :אני מתחבר לזה", לעבוד על איך להעביר נושאים גבוהים לילדים ולא רק איך
"אני לא מתחבר לזה" נפוצים מאוד ,וזה נובע בעיקר מחוסר להשתלט על פעולה שתעבור בשלום .זה גם תלוי במדריכים
הבנה של מעשים ושל דעות .לפי הבנתי צריך לחזק קודם כול עצמם ,שצריכים להאמין שהחניכים שלהם יכולים להפנים
את המחויבות להלכה ולפסיקות רבנים ,ומעל זה לבנות את
הנקודה שאתה אומר שחסרה – הקומה הרוחנית ,שהיא בעצם עניין חזק שנקרא רוחניות.
השורש של מה שאמרתי. יצאתי עכשיו מסמינריון של בני עקיבא ,ודווקא מתעסקים
הרבה בעניינים גבוהים כמו עולמו הרוחני של המדריך וכדומה,
ניר :דוגמה לבעיה – אנשים שחושבים שטוב שיש בית כנסת
בעיר מכיוון שחשוב שיהיו חיי קהילה פעילים ,לא בשביל ולא רק בצדדים הטכניים.
התפילה. אני לא אומר שבני עקיבא זנחו את זה ,ברור שהתורה תמיד
תהיה חלק מהאידאולוגיה של בני עקיבא ,אבל אני חושב שיש
איתי :מסכים .כל העניין הזה של הפיכת היהדות למושג בר הרבה קשיים להעביר את זה מהפועל אל הכוח ,לתת כלים
שינוי שמאפשר משחק עם ההלכה והמצווה" ,כן מסכים"" ,לא
מעשיים.
מסכים" ,נוכח באוכלוסייה הדתית.
הזירה *26הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה * ה