Page 26 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 26

‫ההזירה הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירההזירה הז‬

   ‫באיזה ענייןשיח‬

         ‫הייתם רוצים‬

  ‫שהתנועה תעסוק?בוגרים‬

                                 ‫אז מה אתה מציע לעשות?‬                                         ‫נתחיל בהיכרות קצרה?‬

‫לעזור למדריכים להעביר את העניינים הרוחניים בהתאמה לכל‬                             ‫ניר קורנפלד‪ ,20 ,‬שבט נעלה‪ ,‬אלקנה‪.‬‬
‫שבט‪ ,‬שהרי אי‪-‬אפשר להעביר פעולה של הרב קוק לשבט‬
‫נבטים בלי להתאים אותה להם‪ .‬כמה מאתנו באמת מאמינים‬                                   ‫איתי זלצמן‪ ,19 ,‬שבט איתן‪ ,‬חדרה‪.‬‬
‫שאפשר להעביר לשבט נבטים פעולה על תפילה או על אהבת‬
                                                           ‫השאלה שלנו הפעם היא – באיזה עניין חשוב לכם שהתנועה‬
               ‫ה'? אבל זה משהו חשוב שצריך לשאוף אליו‪.‬‬                                                        ‫תעסוק?‬

‫שמע‪ ,‬אני הייתי מדריך של שבט נבטים‪-‬ניצנים‪ ,‬ובאמת זה‬         ‫אני חושב שהתנועה יכולה לעסוק יותר בצד הרוחני של הדת‬
‫קשה מאוד‪ ,‬אני לא אומר שזה לא אפשרי אבל זה מורכב מאוד‪.‬‬      ‫והתנועה‪ .‬מכיוון שאנשים תופסים את הרוחניות כעניין גבוה‬
‫לכן אני חושב שקודם כול צריך לעסוק יותר בזהות היהודית‬       ‫מאוד שלא מדבר לשבטים הצעירים אלא שייך לשבטים‬
‫שלנו – בתרבות‪ ,‬באמנות‪ ,‬בדעות‪ ,‬בשאיפות‪ .‬אני חושב‬            ‫גבוהים ולחבריא ב‪ ,‬עד שמגיעים לגילים האלה יש ילדים‬
‫שהנקודה העיקרית היא המחויבות להלכה – יש מי שמבחינתם‬        ‫שנאבדים בדרך ועוזבים‪ .‬אני חושב שבסמינריונים יכולים‬
‫היהדות היא פולקלור – מושגים כמו‪" :‬אני מתחבר לזה"‪,‬‬          ‫לעבוד על איך להעביר נושאים גבוהים לילדים ולא רק איך‬
‫"אני לא מתחבר לזה" נפוצים מאוד‪ ,‬וזה נובע בעיקר מחוסר‬       ‫להשתלט על פעולה שתעבור בשלום‪ .‬זה גם תלוי במדריכים‬
‫הבנה של מעשים ושל דעות‪ .‬לפי הבנתי צריך לחזק קודם כול‬       ‫עצמם‪ ,‬שצריכים להאמין שהחניכים שלהם יכולים להפנים‬
‫את המחויבות להלכה ולפסיקות רבנים‪ ,‬ומעל זה לבנות את‬
‫הנקודה שאתה אומר שחסרה – הקומה הרוחנית‪ ,‬שהיא בעצם‬                                           ‫עניין חזק שנקרא רוחניות‪.‬‬

                                  ‫השורש של מה שאמרתי‪.‬‬      ‫יצאתי עכשיו מסמינריון של בני עקיבא‪ ,‬ודווקא מתעסקים‬
                                                           ‫הרבה בעניינים גבוהים כמו עולמו הרוחני של המדריך וכדומה‪,‬‬
‫ניר‪ :‬דוגמה לבעיה – אנשים שחושבים שטוב שיש בית כנסת‬
‫בעיר מכיוון שחשוב שיהיו חיי קהילה פעילים‪ ,‬לא בשביל‬                                           ‫ולא רק בצדדים הטכניים‪.‬‬

                                                  ‫התפילה‪.‬‬  ‫אני לא אומר שבני עקיבא זנחו את זה‪ ,‬ברור שהתורה תמיד‬
                                                           ‫תהיה חלק מהאידאולוגיה של בני עקיבא‪ ,‬אבל אני חושב שיש‬
‫איתי‪ :‬מסכים‪ .‬כל העניין הזה של הפיכת היהדות למושג בר‬        ‫הרבה קשיים להעביר את זה מהפועל אל הכוח‪ ,‬לתת כלים‬
‫שינוי שמאפשר משחק עם ההלכה והמצווה‪" ,‬כן מסכים"‪" ,‬לא‬
                                                                                                             ‫מעשיים‪.‬‬
                         ‫מסכים"‪ ,‬נוכח באוכלוסייה הדתית‪.‬‬

‫הזירה ‪ *26‬הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה * ה‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31