Page 21 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 21

‫מרחשוטובןתתתשעש"עז"ז‪. .‬נויבנומאבר ‪22001167‬‬

    ‫דוד סעייד‪ ,‬ראש מחלקת‬                                        ‫עטרת סוקניק‪ ,‬רכזת שי"ן‪-‬שי"ן‪ ,‬שואלת‪:‬‬
          ‫חבריא ב'‪ ,‬שואל‪:‬‬
                                                       ‫איזה אירוע בתנועה לא תשכחי לעולם?‬
   ‫מתי הרגשת שעשית‬
‫משהו היסטורי בתנועה?‬                               ‫"לא אירוע אלא יותר תקופה משמעותית‪ .‬בתקופה של הרב בני‬
                                                   ‫נכטיילר‪ ,‬אחד המזכ"ל הקודמים‪ ,‬התחזק הנושא 'תנועה של עם'‪.‬‬
 ‫"לא הייתי מנסחת את זה כמשהו היסטורי; זה לא‬        ‫זהו נושא שלקחתי אתי הביתה – החלטתי להעביר את הילדים שלי ממוסדות פרטיים‬
 ‫מפעל החיים שלי ואני רק שותפה למשהו גדול‬           ‫למוסדות החינוך הממלכתי–דתי‪ ,‬כי הרגשתי שאם אני רוצה שהם ייפגשו עם עם‬
 ‫ומשמעותי‪ .‬אני חושבת שהוספתי לתנועה בפן‬            ‫ישראל ויהיו שותפים בו‪ ,‬זהו הצעד שנכון לעשות‪ .‬אני שמחה מאוד שעשיתי את זה‬
 ‫המקצועי‪ .‬בבני עקיבא כולם חברים של כולם‪,‬‬           ‫ומאמינה בצעד הזה‪ ,‬שהולך אתי עד היום‪ .‬אמנם הילדים שלי פעילים בסניף הרובע‪,‬‬
 ‫וישבתי על משבצת שבה אני צריכה להחליט האם‬          ‫שנחשב תורני‪ ,‬אבל במחנות ובמסעות הם עם עם ישראל‪ ,‬והמעורבות הזו עוזרת להם‬
 ‫אני מקבלת אדם או לא‪ ,‬האם אני מקבלת נערה‬
 ‫לקומונה או לא‪ ,‬וההיבט שלי היה מקצועי‪ .‬יצא לי‬                                                              ‫לגלות את המקום שלהם"‪.‬‬
 ‫שם של קשוחה; הייתי נתונה לפעמים ללחצים‪ ,‬אבל‬
 ‫הרגשתי שזה משתלם ומקדם היטב את התנועה ואת‬                                ‫דמות משמעותית בעבורך‪:‬‬
 ‫הסניפים‪ .‬אנחנו ילדים גדולים וצריכים לעשות את‬
 ‫מה שאנחנו עושים במקצועיות כדי שנוכל להיות‬         ‫"אימא שלי היא הדמות המשמעותית בחיי ומודל לחיקוי‪ .‬היא התייתמה כשהייתה‬
 ‫פנויים לחנך את הילדים ואת הנוער ולא להתעסק‬        ‫בת חמש‪ ,‬התאלמנה בת ‪ 40‬פלוס וגידלה ‪ 12‬ילדים‪ ,‬והלוואי שילדיי יצאו כמו אחיי‪ .‬היא‬
 ‫בתחלופת עובדים‪ .‬לא פעלתי לבד; הייתה אתי‬
 ‫חבורה נפלאה של אנשים איכותיים ואידאולוגים‬                            ‫עשתה בחירות מדהימות בחיים; יש לה את זה‪ ,‬היא אדם מדהים‪.‬‬
                                                   ‫"ברמה המקצועית – הרב בני נכטיילר‪ .‬למדתי ממנו מהי מנהיגות‪ ,‬מהו ניהול‪ .‬הרבה‬
                           ‫שפעלו אתי וגיבו אותי"‪.‬‬  ‫מהנקודות שאבחר לפעל בהן בצורה מסוימת למדתי ממנו‪ .‬יש לו כריזמה‪ ,‬חזון ואמת‬

 ‫הדס צויבל ממחלקת משאבי‬                                                        ‫שהוא הולך אתה‪ ,‬והוא לקח את התנועה למקום חדש"‪.‬‬
           ‫אנוש שואלת‪:‬‬
                                                            ‫אלחנן שטיגליץ‪ ,‬ראש מחלקת הדרכה‪ ,‬שואל‪:‬‬
   ‫איזה אתגר אישי או‬
 ‫מקצועי נשאר אתך עד‬                                 ‫באיזה תוכן לדעתך התנועה צריכה להתמקד‬
                                                                      ‫בשנים הקרובות?‬
            ‫היום?‬
                                                   ‫"בהצמחת מנהיגות‪ .‬יש אצלנו הרבה אנשים מוכשרים ואידאולוגים‬
 ‫"בהמשך חיי הייתי רוצה לנהל מערכות גדולות‪.‬‬         ‫שיכולים לחשוב בגדול ולנהל את המדינה‪ ,‬והציבור שלנו לא שואף לשם מספיק‪ .‬יש‬
 ‫הצד המקצועי שלי בא לידי ביטוי עד היום‪ ,‬ואני‬
 ‫רוצה שבשנים הקרובות יתבטאו כישורי הניהול גם‬              ‫לנו חשיבה סקטוריאלית‪ ,‬וצריך לצאת מהמקום הזה להסתכלות רחבה יותר"‪.‬‬
                                                                                ‫את חושבת שאנחנו נמצאים בתהליך שמתקדם לשם?‬
                      ‫מעבר לתחום משאבי אנוש"‪.‬‬
                                                   ‫"נפתלי בנט הוא מניצני העניין הזה‪ ,‬אבל אני חושבת שצריך לתת לעניין דגש חזק‬
‫‪2211‬‬                                               ‫יותר‪ .‬כתנועה של עם יש לנו אחריות כללית‪ ,‬לא רק אחריות כלפי הציבור שלנו‪.‬‬
                                                   ‫אלו הנושאים המדוברים במפגשי המליאה האחרונים‪ ,‬ולדעתי על פי המגמה הם עוד‬

                                                                                                                   ‫ידוברו ויתבררו"‪.‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26