Page 27 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 27

‫הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירה טבתתשע"זהזירה ‪ .‬ינואר‪2017‬הזירההזיר‬

‫ססטמטלוס‬

                                                            ‫זלאצימןתי‬  ‫קורנניפרלד‬

                                                                       ‫יעל רון‬

               ‫נוער רגיש ‪ /‬אלחנן שטיגליץ‬                             ‫באילו דרכים הייתם מחזקים את הנקודות האלה?‬

             ‫ועוד תמונה מהסמינריון בשבת‪ .‬נער מגיע אליי‪.‬‬     ‫זה אולי קצת קיצוני‪ ,‬אבל הצבת גבולות היא דבר חשוב‪ .‬אני‬
                           ‫‪" -‬אפשר לשאול אותך שאלה?"‬        ‫מבין למה אנשים אינם מוכנים לשים גבולות‪ ,‬כי זה עלול‬
                                                   ‫‪" -‬כן"‪.‬‬  ‫להרחיק רבים מהסניף – וזה באמת סיכון – אבל לפעמים‬
                                                            ‫יש קו שאסור לעבור‪ .‬צריכים להיות ברורים עם החניכים‬
                ‫‪" -‬אתה אחראי על המדריכים בבני עקיבא?"‬       ‫באשר למה מותר ומה אסור בסניף‪ ,‬וכמובן להסביר גם‬
                                                   ‫‪" -‬כן"‪.‬‬  ‫למה ולא סתם לצעוק ולגרום להם להתבייש‪ .‬כל סניף צריך‬
                                                            ‫להגיע להבנה מהי הרמה שלו וגם מהי הרמה שהוא רוצה‬
‫‪" -‬איך אתה מסכים להכניס ילדים מבולבלים שיהיו מדריכים?!‬      ‫להגיע אליה‪ ,‬ולפי זה לפעול‪ .‬יש אנשים שאם יעיפו אותם‬
‫איך אתה מאפשר לאדם כמוני להיות מדריך? זה בכלל לא‬            ‫בגלל התפילה הם יהיו מאוד אנטי‪ ,‬וזו לא המטרה שלנו‪ .‬לכל‬
                                                            ‫כלל יש יוצא מן הכלל‪ ,‬וצריך לזכור שיש מקרים מיוחדים‬
                                                 ‫מתאים!"‬    ‫שדורשים הקשבה מיוחדת ולא סתם קו אדום שימנע מהם‬
‫‪" -‬וואו‪ ,‬זו שאלה נפלאה‪ .‬אתה יודע מה ההבדל בינך לבין מחנך‬
                                                                                                      ‫את ההקשבה‪.‬‬
                                                ‫או הורה?"‬
                                                   ‫‪" -‬לא"‪.‬‬  ‫בראש ובראשונה – לימוד תורה! גם אם רק כמה דקות‬
                                                            ‫בשבוע‪ .‬בסניף שלי ראיתי שזה עושה המון‪ .‬דבר נוסף‪,‬‬
‫‪" -‬שאתה באזור הגיל שלהם‪ .‬שאתה מתקדם יחד אתם‪ .‬יש‬             ‫כדאי למנות דמות רבנית שתלווה את הסניף‪ .‬זה יכול להיות‬
‫הרבה מחנכים שמציירים ציור שהם 'מושלמים'‪ ,‬וממילא‬             ‫השליח שהיה בשבת ארגון או מישהו אחר שאפשר לפנות‬
‫היכולת להיות הם הוא אפסי והלימוד מהם נעשה רק מרחוק‪,‬‬         ‫אליו בשאלות‪ ,‬שנותן שיחות גם בצד הטכני של ההלכה וגם‬
                                                            ‫כדי לרומם את הסניף‪ .‬ודבר אחרון – לשדר שמחה במצוות!‬
             ‫אבל אתה‪ ,‬אתה קרוב‪ ,‬אתה מתקדם אתם יחד"‪.‬‬
                                   ‫‪" -‬אבל אני לא מתאים"‪.‬‬             ‫קרליבך בתפילות‪ ,‬התלהבות בלימוד התורה וכו'‪.‬‬

‫‪" -‬מתאים – אתה כן‪ .‬ראוי – אתה צריך להמשיך להתפלל‬
‫להיות‪ .‬והתפילה הזאת אינה נפסקת לעולם‪ .‬היא דורשת ממך‬

      ‫כל הזמן להתקדם‪ .‬להתעלות‪ .‬להשתפר‪ .‬להוסיף אור"‪.‬‬

                                                       ‫***‬
                 ‫ועם הדמעות שלו בעיניים סיימתי בחיבוק‪.‬‬
‫כי הנוער הזה‪ ,‬שאנחנו לפעמים צוחקים עליו ולפעמים צוחקים‬
‫ממנו ולפעמים צוחקים אתו‪ ,‬הוא נוער רגיש‪ ,‬נוער שמבקר את‬

                        ‫עצמו לפעמים יותר מכל אדם אחר‪.‬‬
                                  ‫נוער שמחפש להיות טוב;‬

                               ‫שנופל בקשיים לא פשוטים;‬
               ‫שמתמודד בהתמודדויות שלא ידענו כנערים‪.‬‬
                ‫ונוער כזה מחנך והופך חיים של ילדים ונוער‪.‬‬

                                  ‫נוער שלפעמים חיצוניותו‬
                                       ‫מכסה על פנימיותו;‬
                                          ‫שחיצוניות הפוזה‬
                                      ‫מסתירה את הלהבה‪.‬‬

‫ה * הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה *‪27‬הזירה‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32