Page 15 - זרעים - ניסן-תשע"ו
P. 15
ניסן תשע"ו .אפריל 2016
טרופר עם המשפחה.
"יש להיזהר מלהתאהבה בדימוי הבועט של
המופרע של הכיתה".
צילום :יח"צ
ממלכתי .לא תמיד צריך לבעוט ולא תמיד צריך למחות ,לפעמים "יש כאן אתגר הדדי של החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי לחיבור
צריך לעסוק בעשייה יום-יומית מתוך שיתוף פעולה .כשאתה בועט משותף .מבחינת התנועה ,היא צריכה ליצור חיבור עם החינוך
כל הזמן אתה קצת מרחיק ,אתה מנסה לשמור על העצמאות שלך ויש הפורמלי .התנועה אינה יכולה להתקיים כאי נפרד .ככל שהאנשים
לך פחות נכונות מנטלית ליצור חיבורים ושיתופי פעולה .אני חושב הנוגעים בלב של ילד ידברו ביניהם ויעבדו במשותף ,יש סיכוי להגיע
שחשוב לשמור על הייחוד ועל העצמאות ,זוהי שאלה של איזונים. ליותר ילדים ובאופן עמוק יותר .אם המחנך והמדריך ידברו זה עם
האם תנועות הנוער צריכות להיות גוף חברתי שמנהל מאבקים זה ועם אנשים אחרים שמעורבים לעתים בעולמו של הילד ,יש יותר
חברתיים כל היום? לא .האם הן צריכות להיאבק לפעמים? לגמרי כן".
במובן מסוים בני עקיבא פועלת בדרך הזו .להפך ,לפעמים מופנית סיכוי להגיע אליו".
ביקורת כלפי התנועה שהיא בוחרת בצד שהוא פרווה. לא בושה להיות גוף ממלכתי
"אל תביני אותי לא נכון ,אני חושב שלפעמים צריך לצאת למאבקים
חברתיים .פשוט צריך להיזהר מקיצוניות והתאהבות בזה ,אבל כן, טרופר הקים שלוש עמותות "לתנועה יש תפקיד
לפעמים צריך להרים קול חברתי ברור .בחוויה האישית שלי תנועת חברתיות" :מעגלי צדק"" ,שכן כפול ,מצד אחד
טוב" ו"קרן פסיפס" ,ונוסף
בני עקיבא מצליחה לשמור על האיזון הזה יפה מאוד". על כך שימש סמנכ"ל של להגיע לכמה שיותר
יש איזה מאבק שהיית רוצה שהתנועה תקדם? עמותת "אחריי" ,המטפחת קהלים רחבים ,ומצד
חברתיות ומעורבות בקרב
"המאבק על שוויון הזדמנויות בחברה .קודם כול כי הרבה מחניכי בני נוער בפריפריה .דווקא אחר להשאיר בה
התנועה ,בעיקר מהפריפריה ,נפגעים מחוסר שוויון הזדמנויות .נוסף על בשל מעורבותו החברתית משהו מן האליטה
כך גם מי שזוכה לשוויון הזדמנויות ,מהצד הערכי צריך להיאבק שלכל תשובתו בנוגע לתנועות נוער שמשרתת ,שבונה
ילד וילדה תהיה ההזדמנות שיש לו .לילד בתל אביב ולילד בירושלים ומאבקים חברתיים יכולה מנהיגות בעם ישראל.
יש יותר הזדמנויות בחיים משיש לילד באופקים או בחצור הגלילית, להפתיע" :למרות שהייתי לא אליטה שמטרתה
וזה עוול חברתי ומוסרי .לא מזמן פגשתי תלמידות מבית ספר פלך מעורב במאבקים חברתיים אני להשיג כבוד ויוקרה
בירושלים שנאבקות על תקציב דיפרנציאלי .זהו מאבק על חלוקת חושב שהמעורבות של תנועות ולהטיל שררה ,אלא
משאבי החינוך והרווחה שבה ילד ממשפחה שמעמדה הסוציואקונומי הנוער בהן צריכה להיות במידה. כזו שהחוזק שלה
נמוך יקבל יותר ממי שגדל במשפחה ממעמד סוציואקונומי גבוה כדי צריך להיזהר מלהתאהב בדימוי
לתת הזדמנות שווה ,מתוך הנחה שהילד שגדל ברמה סוציואקונומית הבועט של המופרע של הכיתה. משרת את העם
גבוהה גדל ברשות תומכת ומשקיעה ויש לו הורים המוסיפים על כך, זה נחמד ,לפעמים נדרש ,אבל ומצמיח אותו"
ואילו לילד שגדל ברמה סוציואקונומית נמוכה יש רק מה שהמדינה לעתים יש לך אחריות גדולה
נותנת לו .המשמעות היא שיש ילדים שמקבלים פחות ,וכאן מופנית יותר ,וזו לא בושה להיות גוף
אלינו השאלה ,האם אנחנו מוכנים לקבל פחות בשביל שילד אחר יקבל
יותר?"
15