Page 20 - זרעים - ניסן-תשע"ו
P. 20
הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*שיח בוגרים
האם יש מקום לפעילות בוגרים בתנועה?
שיר" :יש בזה משהו". יעל" :נתחיל בהיכרות קצרה".
יעל" :אז אתן חושבות שיש מקום לפעילים בתנועה מכל שיר" :שיר ברון ,שבט איתן מסניף שפיר".
הגילים ,רק שהפעילויות יהיו מותאמות לגיל?"
טל" :טל זלצמן ,שבט שבות מסניף חדרה מרכז".
שיר" :כן .כל הגרעינים התורניים שיש ברחבי הארץ הם לא דבר
של מה בכך ,אלו אנשים שחיים על פי האידאולוגיות והערכים יעל" :אשמח לשמוע ,האם אתן חושבות שפעילות בתנועה
שייכת לטווח גילים מסוים או שהיא מתאימה לכל הגילים ,גם
שבני עקיבא מאמינה בהם".
הבוגרים יותר?"
טל" :בגדול אני מסכימה ,אבל יש לי קצת הסתייגות .אני
חושבת שכשמסיימים שירות לאומי ומגיעים למסגרות שיר" :בני עקיבא היא בית! מדהים לראות את כל המפגשים
מעורבות וחילוניות צריך למצוא את האיזון בין פתיחות שיש בתנועה ,לראות שיש בוגרים שבאים לסניפים בשבתות,
לאנשים חדשים ולדעות שונות ובין שמירה על קשר לדת. שיש פעולות חבריא ב ומפגשי בוגרים .בני עקיבא היא תנועה
דווקא במקום הזה אני חושבת שיש חשיבות גדולה לתנועת שמחנכת לערכים כמו אהבת הארץ ויראת השם ,והתנועה
הבוגרים .האירועים שלהם ,כמו ליל הושענא רבה ופורים, פועלת גם בקרב בוגריה ,משלב ההדרכה ועד בוגרים היושבים
ממש משלימים את החוסר שנוצר כשיוצאים בפעם הראשונה
במליאה".
ממסגרת דתית".
טל" :אני חושבת שמסגרת הפעילות משנה את התשובה .גרעין
שיר" :אני חושבת שכאשר יוצאים מהמסגרת הדתית סטודנטים שונה לחלוטין מהגעת בוגרים לסניף .כשמגיעים
אוטומטית נפתחים לדברים חדשים; הקושי הוא לשמור על לסניף בגיל 20אולי לא מרגישים פתטיים ,אבל בהחלט
אורח החיים הדתי ,ופה אני רואה את החשיבות של מקום מרגישים לא קשורים; בגרעין סטודנטים יש אנשים בני אותו
הבוגרים בתנועה". גיל שעוסקים באותם דברים וכך יש יותר חיבור".
יעל" :איפה אתן רואות את עצמכן כבוגרות התנועה ,נניח בעוד שיר" :אני מסכימה עם זה שבגיל 20כבר לא מרגישים קשורים
עשור?" לסניף ,אבל עצם ההגעה מוכיחה שיש רצון ,אחרת למה
טל" :בשנים האחרונות יש התעוררות גדולה של עשייה הבוגרים מבקרים בסניף?"
בתנועה בקרב הבוגרים ,ובכל זאת בעוד עשר שנים אני לא
טל" :אני חושבת שהמפגש עם החבר'ה היא הסיבה בעיקרית
חושבת שיהיה לי קשר כלשהו לתנועה". שמגיעים לסניף בגילים הבוגרים יותר".
שיר" :למה ,טל?"
הזיר 0ה *2הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה *