Page 20 - זרעים - ניסן-תשע"ו
P. 20

‫הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*הזירה*שיח בוגרים‬
       ‫האם יש מקום לפעילות בוגרים בתנועה?‬

                                     ‫שיר‪" :‬יש בזה משהו"‪.‬‬                                 ‫יעל‪" :‬נתחיל בהיכרות קצרה"‪.‬‬

‫יעל‪" :‬אז אתן חושבות שיש מקום לפעילים בתנועה מכל‬                              ‫שיר‪" :‬שיר ברון‪ ,‬שבט איתן מסניף שפיר"‪.‬‬
             ‫הגילים‪ ,‬רק שהפעילויות יהיו מותאמות לגיל?"‬
                                                                       ‫טל‪" :‬טל זלצמן‪ ,‬שבט שבות מסניף חדרה מרכז"‪.‬‬
‫שיר‪" :‬כן‪ .‬כל הגרעינים התורניים שיש ברחבי הארץ הם לא דבר‬
‫של מה בכך‪ ,‬אלו אנשים שחיים על פי האידאולוגיות והערכים‬      ‫יעל‪" :‬אשמח לשמוע‪ ,‬האם אתן חושבות שפעילות בתנועה‬
                                                           ‫שייכת לטווח גילים מסוים או שהיא מתאימה לכל הגילים‪ ,‬גם‬
                                ‫שבני עקיבא מאמינה בהם"‪.‬‬
                                                                                                      ‫הבוגרים יותר?"‬
‫טל‪" :‬בגדול אני מסכימה‪ ,‬אבל יש לי קצת הסתייגות‪ .‬אני‬
‫חושבת שכשמסיימים שירות לאומי ומגיעים למסגרות‬               ‫שיר‪" :‬בני עקיבא היא בית! מדהים לראות את כל המפגשים‬
‫מעורבות וחילוניות צריך למצוא את האיזון בין פתיחות‬          ‫שיש בתנועה‪ ,‬לראות שיש בוגרים שבאים לסניפים בשבתות‪,‬‬
‫לאנשים חדשים ולדעות שונות ובין שמירה על קשר לדת‪.‬‬           ‫שיש פעולות חבריא ב ומפגשי בוגרים‪ .‬בני עקיבא היא תנועה‬
‫דווקא במקום הזה אני חושבת שיש חשיבות גדולה לתנועת‬          ‫שמחנכת לערכים כמו אהבת הארץ ויראת השם‪ ,‬והתנועה‬
‫הבוגרים‪ .‬האירועים שלהם‪ ,‬כמו ליל הושענא רבה ופורים‪,‬‬         ‫פועלת גם בקרב בוגריה‪ ,‬משלב ההדרכה ועד בוגרים היושבים‬
‫ממש משלימים את החוסר שנוצר כשיוצאים בפעם הראשונה‬
                                                                                                            ‫במליאה"‪.‬‬
                                          ‫ממסגרת דתית"‪.‬‬
                                                           ‫טל‪" :‬אני חושבת שמסגרת הפעילות משנה את התשובה‪ .‬גרעין‬
‫שיר‪" :‬אני חושבת שכאשר יוצאים מהמסגרת הדתית‬                 ‫סטודנטים שונה לחלוטין מהגעת בוגרים לסניף‪ .‬כשמגיעים‬
‫אוטומטית נפתחים לדברים חדשים; הקושי הוא לשמור על‬           ‫לסניף בגיל ‪ 20‬אולי לא מרגישים פתטיים‪ ,‬אבל בהחלט‬
‫אורח החיים הדתי‪ ,‬ופה אני רואה את החשיבות של מקום‬           ‫מרגישים לא קשורים; בגרעין סטודנטים יש אנשים בני אותו‬

                                         ‫הבוגרים בתנועה"‪.‬‬              ‫גיל שעוסקים באותם דברים וכך יש יותר חיבור"‪.‬‬

‫יעל‪" :‬איפה אתן רואות את עצמכן כבוגרות התנועה‪ ,‬נניח בעוד‬    ‫שיר‪" :‬אני מסכימה עם זה שבגיל ‪ 20‬כבר לא מרגישים קשורים‬
                                                   ‫עשור?"‬  ‫לסניף‪ ,‬אבל עצם ההגעה מוכיחה שיש רצון‪ ,‬אחרת למה‬

‫טל‪" :‬בשנים האחרונות יש התעוררות גדולה של עשייה‬                                              ‫הבוגרים מבקרים בסניף?"‬
‫בתנועה בקרב הבוגרים‪ ,‬ובכל זאת בעוד עשר שנים אני לא‬
                                                           ‫טל‪" :‬אני חושבת שהמפגש עם החבר'ה היא הסיבה בעיקרית‬
                    ‫חושבת שיהיה לי קשר כלשהו לתנועה"‪.‬‬                           ‫שמגיעים לסניף בגילים הבוגרים יותר"‪.‬‬

                                         ‫שיר‪" :‬למה‪ ,‬טל?"‬

‫הזיר ‪0‬ה‪ *2‬הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה *‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25