Page 21 - זרעים - חשוון תשע"ז
P. 21

‫הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירה מרחשווןתשע"ז ‪.‬הזירה נובמבר‪2016‬הזירההז‬

 ‫סמל‬                                                                  ‫השריבל"חתגי‬
‫סטטוס‬

                                                            ‫כהשנריאת‬

                                                            ‫עזריה ליזרוביץ'‬

‫'ופרצת'‪ - ‬מגדילים את התנועה ‪ /‬אלחנן שטיגליץ‬                 ‫לאורך השנה היועצות והמחנכות יוצרות שיח עם התלמידות‬
                                                            ‫גם בנוגע לדברים הקשורים להתנהלות השוטפת בסניף‪.‬‬
‫ובכן‪ ,‬חברים‪ ,‬מצאתי את עצמי בכותל רגע לפני תחילתו של‬         ‫לדוגמה‪ ,‬בנוגע לכניסה להדרכה או לגרעינים מתקיימים‬
                       ‫החג הגדול של התנועה‪ .‬חודש ארגון‪.‬‬     ‫הכנה ושיח מקדים‪ ‬בכיתות י' וניתנים כלים לכל אחת‬
                                                            ‫כדי שתוכל לבחור את דרכה‪ .‬השיח מתקיים גם בצמתים‬
‫ובכן‪ ,‬לפרוץ‪ ...‬מה זה בעצם אומר לפרוץ? זה אומר שאין ילד‬      ‫נוספים מעולמן של תנועות הנוער‪ ,‬כמו ייעוץ בקשיים‬
‫גן‪ ,‬נערה או נער מכיתה ד' עד י"ב שלא אכפת לי מהם‪ .‬ולא‬        ‫מול השבטים‪ ,‬דילמות חינוכיות‪ ,‬הכוונת מדריכות למתן‬
‫חשוב מהו אורך חצאיתם‪ ,‬מה צבע כיפתם או אם היא קיימת‬          ‫מענה לחניכים ספציפיים‪ ,‬ליווי בהכנסה להדרכה ועוד‪.‬‬
‫בכלל; אם הם רוצים להיות שותפים אני אקבל אותם באהבה‬          ‫כמו כן בקיץ מתקיימת אצלנו באולפנה פעילות חינוכית‪,‬‬
                                                            ‫חברתית והתנדבותית שוטפת‪ ,‬ותמיד אנו בונים אותה‬
                                                    ‫גדולה‪.‬‬  ‫בהתחשב בלו"ז של תנועות הנוער כדי למרב את השתתפות‬
‫היכולת לפרוץ היא תודעה דרמטית שבה האדם מפסיק לחכות‬
‫שיבואו אליו‪ ,‬חדל להכיל אחרים באזור הנוחות שלו‪ ,‬אלא‬                         ‫התלמידות בפעילויות שלנו ושל התנועות‪.‬‬
‫יוצא‪ ,‬פורש כנפיים‪ ,‬דואה ומחפש‪ :‬מי רוצה להיות שותף לאור‬
                                                            ‫לסיום אתם מוזמנים לאחל ולברך את התלמידים‬
                            ‫העצום הזה שנקרא בני עקיבא?‬                             ‫והתלמידות לכבוד חודש הארגון‪...‬‬
‫ופתאום אין מספר חניכים מצומצם אלא נוכחות מטורפת‪.‬‬
                                                            ‫אני מאחל למדריכים ולמדריכות שהפריצה של 'ופרצת'‬
                 ‫פתאום מספר החניכים קופץ קפיצה הזויה‪.‬‬       ‫תהיה בהקשבה לטוב שיש בחברה‪ ,‬שכל מאמצינו בשבילה‪.‬‬
‫זו לא רק הכמות‪ .‬כי כשאנו בוערים ורוצים להעביר את הבערה‬
‫הלאה‪ ,‬אנחנו חייבים לבעור באיכות‪ .‬אנחנו חייבים לדעת במה‬      ‫מאחלת חודש משמעותי‪ ,‬המלווה בעיסוק משמעותי‬
                                                            ‫בתכנים ולא רק בצביעת קירות‪ .‬שיזכו לפריצה‪ ‬אישית‪ ‬של‬
                   ‫אנחנו מאמינים‪ .‬מהי הדרך? לאן הולכים?‬     ‫הפרט‪ ‬המלווה בפריצת התנועה כולה – קדימה בני עקיבא!‬
‫הדרישה לחפש את הפריצה אינה רק חיפוש אחר אחרים אלא‬
                                                                                                      ‫הידד במעלה!‬
                              ‫היציאה האישית שלי מעצמי‪.‬‬
                ‫לא קל לפרוץ ולהגיע לכל אחד מעם ישראל‪,‬‬

                                           ‫אבל זה אפשרי‪.‬‬
                                         ‫זה מתחיל בי ובך‪.‬‬
                                        ‫רוצים להוסיף אור?‬
                      ‫שאלו את עצמכם‪ :‬היכן אפשר לפרוץ?‬
‫מהו המקום שבו עלינו לצאת מאזור הנוחות שלנו ולפרוש‬
                                 ‫כנפיים למקומות חדשים?‬
‫ואין דבר כזה 'אי‪-‬אפשר יחד'‪ .‬אפשר‪ .‬גם אם חולקים ולא‬
                  ‫מסכימים אפשר לחיות יחד באהבה גדולה‪.‬‬

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה *‪21‬הזיר‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26