Page 20 - זרעים - חשוון תשע"ז
P. 20
הזירה הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירההזירה ה
האם בתישיח
הספר שותפים
בחודש ארגון?בוגרים
במה מתבטא הפרגון? שלום למנהלים היקרים ,אשמח שתציגו את עצמכם.
בשבוע האחרון של חודש הארגון אין מבחנים ,אין בחנים ולא חגי שיל"ת ,ראש הישיבה התיכונית בנצרת עלית.
נותנים שיעורי בית .הלימודים אמנם מתקיימים כרגיל ,אך תוך
כדי ההתקדמות בחומר אנו מגלים הבנה וסלחנות לעייפות של שרית כהנא ,ראש אולפנת צביה בבני ברק.
התלמידות .במהלך השבוע האחרון של חודש הארגון הצוות
החינוכי מתחלק לביקורי סניפים בלילות הלבנים ובהופעות. איך אתם רואים את מעורבות התלמידים בתנועות הנוער?
באולפנה שלנו יש תלמידות מבני עקיבא ,מעזרא ומאריאל,
כך שבמשך כמה שבועות בכל פעם תלמידות אחרות מציינות הנתינה והאחריות לזולת היא ציר מרכזי בהתפתחות של
את השבוע אחרון של חודש הארגון .אנו מתאמצים להגיע התלמידים .בתנועת הנוער התלמידים מביעים את הערכים
לכל הסניפים (גם לכאלה שיש בהם 'רק' שתיים-שלוש שהם סופגים בישיבה ,מבררים אותם לעצמם ולחניכים שלהם.
תלמידות) ,לחלק צ'ופרים וממתקים ,ואם הסניף מבקש – גם לדוגמה ,בעונגי שבת מתקיימים דיונים על עניינים וסוגיות
להעביר שיחה קצרה או תוכן .מובן שהביקורים הללו דורשים העולים מהשטח בסניף ,ופעמים רבות גם ישמשו לפעולות
התגייסות של כל הצוות (ועל כך תודתי והערכתי הגדולה!), עתידיות שהתלמידים יעבירו לשבטים שלהם .מן הצד האחר
והוא מדלג בלילות הלבנים בסניפים במועדים השונים ,וכולם אני גם רואה את השפעת התלמידים המעורבים בתנועת הנוער
עושים זאת כדי להביע את הערכתנו להשקעת התלמידות,
להגביר את מעורבותנו בעשייתן ולחזק את הקשר שבין הסניף ואת תרומתם בתוך הישיבה.
לאולפנה .אגב ,הייתי מאפשרת ומפרגנת אפילו יותר אם כל
אני מאמינה בכוח של תנועת נוער בכלל ובאידאולוגיה של
תנועות הנוער היו מתאחדות לחודש אחד משותף. בני עקיבא בפרט .אנחנו מחנכים למעורבות ,דוחפים את
התלמידות ומעודדים אותן להיות פעילות בסניפים ולגלות
סמוך לשבת ארגון (של בני עקיבא ,עזרא או אריאל) אחריות ומנהיגות כלפיהם .בעיניי ,האולפנה והסניף (כל אחד
התלמידים יוצאים מהישיבה לפי הצורך ,בתיאום ,ומשלימים לחוד ושניהם יחד) הם מקור השייכות והגאווה של התלמידות,
את הלימודים בסיוע הצוות .יש אצלנו תמיכה ודחיפה לצאת ולכן חשוב לנו להעביר להן תחושה כי מדובר בשני מעגלים
להדרכה .אני חושב ששבת הארגון היא שיא אישיותי בהוצאת משלימים וחופפים שלשניהם יש מקום בעולמן ובבניין
הכוחות של הבחור .תלמיד שחזר משבת ארגון התבגר במהלך אישיותן .לכן אנו משתדלים לפרגן לתלמידות ,במיוחד בכל
החודש הזה ,הוא הוציא דברים לפועל תחת ידיו והביא את מה שנוגע לפעילות בסניף (מבצעי חסד ,הכתרות ,מסעות,
עצמו לידי ביטוי ,וזה מאפשר לו ללמוד ולהעמיק בתכנים הכנות למפעלי התנועה) וכמובן גם בזמנים אינטנסיביים יותר,
ממקום בוגר יותר .לכל תלמיד בישיבה יש ליווי אישי של אנשי
הצוות ,ובליווי האישי של מדריכים בתנועות הנוער ,לדוגמה, כמו בחודש הארגון.
המלווים מבררים נקודות קושי בהדרכה מול החניכים והצוות
ונותנים הכוונה וכלים למידות ,כמו להימנע מגאווה ,לקבל
אחריות ולעשות הכול לשם שמים.
ירה *20הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה *