Page 20 - זרעים - חשוון תשע"ז
P. 20

‫הזירה הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירההזירה ה‬

    ‫האם בתישיח‬

       ‫הספר שותפים‬

  ‫בחודש ארגון?בוגרים‬

                                     ‫במה מתבטא הפרגון?‬           ‫שלום למנהלים היקרים‪ ,‬אשמח שתציגו את עצמכם‪.‬‬

‫בשבוע האחרון של חודש הארגון אין מבחנים‪ ,‬אין בחנים ולא‬               ‫חגי שיל"ת‪ ,‬ראש הישיבה התיכונית בנצרת עלית‪.‬‬
‫נותנים שיעורי בית‪ .‬הלימודים אמנם מתקיימים כרגיל‪ ,‬אך תוך‬
‫כדי ההתקדמות בחומר אנו מגלים הבנה וסלחנות לעייפות של‬                       ‫שרית כהנא‪ ,‬ראש אולפנת צביה בבני ברק‪.‬‬
‫התלמידות‪ .‬במהלך השבוע האחרון של חודש הארגון הצוות‬
‫החינוכי מתחלק לביקורי סניפים בלילות הלבנים ובהופעות‪.‬‬        ‫איך אתם רואים את מעורבות התלמידים בתנועות הנוער?‬
‫באולפנה שלנו יש תלמידות מבני עקיבא‪ ,‬מעזרא ומאריאל‪,‬‬
‫כך שבמשך כמה שבועות בכל פעם תלמידות אחרות מציינות‬        ‫הנתינה והאחריות לזולת היא ציר מרכזי בהתפתחות של‬
‫את השבוע אחרון של חודש הארגון‪ .‬אנו מתאמצים להגיע‬         ‫התלמידים‪ .‬בתנועת הנוער התלמידים מביעים את הערכים‬
‫לכל הסניפים (גם לכאלה שיש בהם 'רק' שתיים‪-‬שלוש‬            ‫שהם סופגים בישיבה‪ ,‬מבררים אותם לעצמם ולחניכים שלהם‪.‬‬
‫תלמידות)‪ ,‬לחלק צ'ופרים וממתקים‪ ,‬ואם הסניף מבקש – גם‬      ‫לדוגמה‪ ,‬בעונגי שבת מתקיימים דיונים על עניינים וסוגיות‬
‫להעביר שיחה קצרה או תוכן‪ .‬מובן שהביקורים הללו דורשים‬     ‫העולים מהשטח בסניף‪ ,‬ופעמים רבות גם ישמשו לפעולות‬
‫התגייסות של כל הצוות (ועל כך תודתי והערכתי הגדולה!)‪,‬‬     ‫עתידיות שהתלמידים יעבירו לשבטים שלהם‪ .‬מן הצד האחר‬
‫והוא מדלג בלילות הלבנים בסניפים במועדים השונים‪ ,‬וכולם‬    ‫אני גם רואה את השפעת התלמידים המעורבים בתנועת הנוער‬
‫עושים זאת כדי להביע את הערכתנו להשקעת התלמידות‪,‬‬
‫להגביר את מעורבותנו בעשייתן ולחזק את הקשר שבין הסניף‬                                    ‫ואת תרומתם בתוך הישיבה‪.‬‬
‫לאולפנה‪ .‬אגב‪ ,‬הייתי מאפשרת ומפרגנת אפילו יותר אם‪ ‬כל‬
                                                         ‫אני מאמינה‪ ‬בכוח של תנועת נוער‪ ‬בכלל ובאידאולוגיה של‬
           ‫תנועות הנוער היו מתאחדות‪ ‬לחודש אחד משותף‪.‬‬     ‫בני עקיבא בפרט‪ .‬אנחנו מחנכים למעורבות‪ ,‬דוחפים את‬
                                                         ‫התלמידות ומעודדים אותן להיות פעילות בסניפים ולגלות‬
‫סמוך לשבת ארגון (של בני עקיבא‪ ,‬עזרא או אריאל)‬            ‫אחריות ומנהיגות כלפיהם‪ .‬בעיניי‪ ,‬האולפנה והסניף (כל אחד‬
‫התלמידים יוצאים מהישיבה לפי הצורך‪ ,‬בתיאום‪ ,‬ומשלימים‬      ‫לחוד ושניהם יחד) הם מקור השייכות והגאווה של התלמידות‪,‬‬
‫את הלימודים בסיוע הצוות‪ .‬יש אצלנו תמיכה ודחיפה לצאת‬      ‫ולכן חשוב לנו להעביר להן תחושה כי מדובר בשני מעגלים‬
‫להדרכה‪ .‬אני חושב ששבת הארגון היא שיא אישיותי בהוצאת‬      ‫משלימים וחופפים שלשניהם יש מקום בעולמן ובבניין‬
‫הכוחות של הבחור‪ .‬תלמיד שחזר משבת ארגון התבגר במהלך‬       ‫אישיותן‪ .‬לכן אנו משתדלים לפרגן לתלמידות‪ ,‬במיוחד בכל‬
‫החודש הזה‪ ,‬הוא הוציא דברים לפועל תחת ידיו והביא את‬       ‫מה שנוגע לפעילות בסניף (מבצעי חסד‪ ,‬הכתרות‪ ,‬מסעות‪,‬‬
‫עצמו לידי ביטוי‪ ,‬וזה מאפשר לו ללמוד ולהעמיק בתכנים‬       ‫הכנות למפעלי התנועה) וכמובן גם בזמנים אינטנסיביים יותר‪,‬‬
‫ממקום בוגר יותר‪ .‬לכל תלמיד בישיבה יש ליווי אישי של אנשי‬
‫הצוות‪ ,‬ובליווי האישי של מדריכים בתנועות הנוער‪ ,‬לדוגמה‪,‬‬                                           ‫כמו בחודש הארגון‪.‬‬
‫המלווים מבררים נקודות קושי בהדרכה מול החניכים והצוות‬
‫ונותנים הכוונה וכלים למידות‪ ,‬כמו להימנע מגאווה‪ ,‬לקבל‬

                         ‫אחריות ולעשות הכול לשם שמים‪.‬‬

‫ירה ‪ *20‬הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה *‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25