Page 17 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 17
חיים בתנועה .אדר תשע"ה .מרץ 2015 >>
ֶ ּדֶלתֶׁשלַּבִית* * * * * * *הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה
ַר ֶקִנדּ ְֶַפלהֶַּּדתת ֶַלׁחֶשתתלֶּׁ ִבשּכְ ָבּל ִת ַעיההְָּ,טס ִנהי.ףנגד
אלי שפירא
שבט להבה ,סניף גבעת
שרת בית שמש
מתוך הטוקבקים כשאני חושב על כל הדברים שעשיתי כחניך בבני
עקיבא ,אני חושב שההורים שלי די אמיצים בכך
מה התפקיד של שהסכימו לשלוח אותי לסניף .בכל זאת ,לשלוח
חבריא ב'? 30ילדים בני עשר עם שני ילדים בני 16לטיול של
"המטרה של חב"ב היא יומיים זה לא הדבר הכי אחראי שאפשר לעשות.
לקבץ ביחד לחבורה של נערים לדעתי ,בסוף כל טיול צריכה בני עקיבא לברך ברכת
ונערות שרוצים ללמוד ,להתקרב לקב"ה,
לתרום ולשנות עוולות במדינה ובחברה ..בדרך הגומל המונית על כך שכל החניכים חזרו בשלום.
של כיף ועבודה קשה!"): לא פלא שיש הורים קצת לחוצים .אני בטוח
שברוב הפעמים הביקורת או ההצעה שלהם
"להמשיך נועה ארנפלד
את הנתינה והעשייה מוצדקות .אז למה בכל זאת אני נגד?
שיש בגיל הנעורים גם בגיל מתקדם בני עקיבא היא תנועת נוער ,וככזו היא צריכה
יותר .ובמיוחד מהסיבה שלא צריך גיל לתת לבני הנוער מרחב חופשי לפעול ,לנסות,
מסוים בשביל להיות בבני עקיבא". וכן -גם לטעות .נכון ,טעויות הן כואבות ,ולפעמים
אלה טעויות ממש מטופשות ,שחבל שעשינו אותן.
אבל בכל זאת ,אלה הטעויות שלנו ,ואחרי הכול הן
בונות אותנו .אין מה לעשות :גם אם תגידו ותסבירו
ותשכנעו ,עד שלא נחווה את זה בעצמנו ,לא נבין עד
כמה צדקתם .קשה ללמוד מטעויות של אחרים.
אבל מעבר לזה ,מאחורי התערבויות של ההורים
עומדת נקודה עמוקה יותר .ההורים שכל כך חשוב
להם להיות מעורבים ולשמור עלינו מפני טעויות,
לרוב הם אלה שקצת חוששים מהתהליכים שבני
עקיבא עוברת .הם חושבים שהיא מקצינה או
מחפפת (מחק את המיותר) ,ופוחדים שהחינוך שבני
עקיבא נותנת לילדים שלהם הוא לא מה שהם היו
רוצים .להורים האלה אני רוצה לומר :בחרתם לשלוח
את הילדים שלכם לסניף? תנו בנו אמון .תנו אמון
תמר סימן טוב שאנחנו מחנכים לטוב .תנו אמון בהנהלה שהיא
מכשירה אותנו ומסייעת לנו בתהליך החינוכי .בני
"המטרה "לחב"ב אין מטרה מוגדרת! כל עקיבא היא רק מרכיב אחד בחינוך ילדכם -
של חבריא ב' ,על פי אחד רואה את זה בצורה שונה! אבל זה תמיד נוספים אליו גם בית הספר ,הסביבה ובעיקר
הבנתי ,היא המטרה המקורית מתוך עבודת ה' וערך התורה .אני למשל אראה את זה הבית -אבל היא מרכיב הכרחי .תנו לילד
של בני עקיבא .המטרה היא כלקיחת נוער שסיים עם מסגרת ההדרכה בסניף ולהפוך
ליצור דור שעובד ולומד .דור שעובד אותו לנוער שפועל ועושה בזכות עצמו! שלוקח את הערכים שלכם את המרחב לגדול בו .תנו לו לאזן
בעבודה שכל אדם ברחוב ,דתי ,חילוני וגם שגדל עליהם בבנ"ע בחבריא א' (וגם כאלה שהוא לא גדל בין הקולות המגוונים שהוא שומע.
לא-יהודי ,יקרא לה עבודה ,ובתוכה ישלב עליהם ולחבר אותו לארץ ישראל ,לעם ישראל ולתורת ישראל
את ערכי התורה שאותם הוא למד ולומד. ואחרי הכול ,מילה גם לנו :אחרי
ובשלוש מילים -למידה תוך עשייה".
כפיר פשיטיטסקי מתוך שמחה ,נתינה ואהבת האחר): שטפחנו לעצמנו על השכם ,הבה נודה
ויש כאלה שיראו את זה בצורה שונה ,כי הרי בסוף, קצת על האמת .אנחנו לא תמיד יודעים
לכל אחד יש מחשבה שמיוחדת רק לו!" הכול ,ולפעמים קצת מאלתרים וממציאים.
עדי דורפצאון ההורים שמתערבים (גם אם זה ממש מציק) רק
רוצים לעזור לנו ,ולפעמים אנחנו גם זקוקים לעזרה.
"המטרה אני חושב שאם נפעל יחד אתם ,בשיתוף פעולה ,נוכל
של חב"ב היא ליישם ללמוד גם מחכמת החיים שלהם ,ולהצמיח את עצמנו
את כל הערכים והאידאלים
שקיבלנו בחבריא א'". ואת הסניף הרבה יותר.
אביטל חדוה
* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה * 7ה1זירה