Page 17 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 17

‫חיים בתנועה ‪ .‬אדר תשע"ה ‪ .‬מרץ ‪2015‬‬                                                              ‫>>‬

‫ֶ ּדֶלתֶׁשלַּבִית* * * * * * *הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה הזירה‬

       ‫ַר ֶקִנדּ ְֶַפלהֶַּּדתת ֶַלׁחֶשתתלֶּׁ ִבשּכְ ָבּל ִת ַעיהה‪ְָּ,‬טס ִנהי‪.‬ףנגד‬

                                                                                         ‫אלי שפירא‬

                                                                                      ‫שבט להבה‪ ,‬סניף גבעת‬
                                                                                            ‫שרת בית שמש‬

                                                   ‫מתוך הטוקבקים‬                      ‫כשאני חושב על כל הדברים שעשיתי כחניך בבני‬
                                                                                      ‫עקיבא‪ ,‬אני חושב שההורים שלי די אמיצים בכך‬
‫מה התפקיד של‬                                                                          ‫שהסכימו לשלוח אותי לסניף‪ .‬בכל זאת‪ ,‬לשלוח‬
‫חבריא ב'?‬                                                                             ‫‪ 30‬ילדים בני עשר עם שני ילדים בני ‪ 16‬לטיול של‬
                                                   ‫"המטרה של חב"ב היא‬                 ‫יומיים זה לא הדבר הכי אחראי שאפשר לעשות‪.‬‬
                                                   ‫לקבץ ביחד לחבורה של נערים‬          ‫לדעתי‪ ,‬בסוף כל טיול צריכה בני עקיבא לברך ברכת‬
                                       ‫ונערות שרוצים ללמוד‪ ,‬להתקרב לקב"ה‪,‬‬
                                       ‫לתרום ולשנות עוולות במדינה ובחברה‪ ..‬בדרך‬          ‫הגומל המונית על כך שכל החניכים חזרו בשלום‪.‬‬
                                                   ‫של כיף ועבודה קשה!‪"):‬‬              ‫לא פלא שיש הורים קצת לחוצים‪ .‬אני בטוח‬
                                                                                      ‫שברוב הפעמים הביקורת או ההצעה שלהם‬
               ‫"להמשיך‬                             ‫נועה ארנפלד‬
         ‫את הנתינה והעשייה‬                                                                            ‫מוצדקות‪ .‬אז למה בכל זאת אני נגד?‬
 ‫שיש בגיל הנעורים גם בגיל מתקדם‬                                                       ‫בני עקיבא היא תנועת נוער‪ ,‬וככזו היא צריכה‬
‫יותר‪ .‬ובמיוחד מהסיבה שלא צריך גיל‬                                                     ‫לתת לבני הנוער מרחב חופשי לפעול‪ ,‬לנסות‪,‬‬
  ‫מסוים בשביל להיות בבני עקיבא"‪.‬‬                                                      ‫וכן ‪ -‬גם לטעות‪ .‬נכון‪ ,‬טעויות הן כואבות‪ ,‬ולפעמים‬
                                                                                      ‫אלה טעויות ממש מטופשות‪ ,‬שחבל שעשינו אותן‪.‬‬
                                                                                      ‫אבל בכל זאת‪ ,‬אלה הטעויות שלנו‪ ,‬ואחרי הכול הן‬
                                                                                      ‫בונות אותנו‪ .‬אין מה לעשות‪ :‬גם אם תגידו ותסבירו‬
                                                                                      ‫ותשכנעו‪ ,‬עד שלא נחווה את זה בעצמנו‪ ,‬לא נבין עד‬

                                                                                           ‫כמה צדקתם‪ .‬קשה ללמוד מטעויות של אחרים‪.‬‬
                                                                                      ‫אבל מעבר לזה‪ ,‬מאחורי התערבויות של ההורים‬
                                                                                      ‫עומדת נקודה עמוקה יותר‪ .‬ההורים שכל כך חשוב‬
                                                                                      ‫להם להיות מעורבים ולשמור עלינו מפני טעויות‪,‬‬
                                                                                      ‫לרוב הם אלה שקצת חוששים מהתהליכים שבני‬
                                                                                      ‫עקיבא עוברת‪ .‬הם חושבים שהיא מקצינה או‬
                                                                                      ‫מחפפת (מחק את המיותר)‪ ,‬ופוחדים שהחינוך שבני‬
                                                                                      ‫עקיבא נותנת לילדים שלהם הוא לא מה שהם היו‬
                                                                                      ‫רוצים‪ .‬להורים האלה אני רוצה לומר‪ :‬בחרתם לשלוח‬
                                                                                      ‫את הילדים שלכם לסניף? תנו בנו אמון‪ .‬תנו אמון‬

‫תמר סימן טוב‬                                                                          ‫שאנחנו מחנכים לטוב‪ .‬תנו אמון בהנהלה שהיא‬

                                                                                      ‫מכשירה אותנו ומסייעת לנו בתהליך החינוכי‪ .‬בני‬

                 ‫"המטרה‬                            ‫"לחב"ב אין מטרה מוגדרת! כל‬               ‫עקיבא היא רק מרכיב אחד בחינוך ילדכם ‪-‬‬
           ‫של חבריא ב'‪ ,‬על פי‬              ‫אחד רואה את זה בצורה שונה! אבל זה תמיד‬             ‫נוספים אליו גם בית הספר‪ ,‬הסביבה ובעיקר‬
      ‫הבנתי‪ ,‬היא המטרה המקורית‬         ‫מתוך עבודת ה' וערך התורה‪ .‬אני למשל אראה את זה‬            ‫הבית ‪ -‬אבל היא מרכיב הכרחי‪ .‬תנו לילד‬
       ‫של בני עקיבא‪ .‬המטרה היא‬            ‫כלקיחת נוער שסיים עם מסגרת ההדרכה בסניף ולהפוך‬
   ‫ליצור דור שעובד ולומד‪ .‬דור שעובד‬     ‫אותו לנוער שפועל ועושה בזכות עצמו! שלוקח את הערכים‬  ‫שלכם את המרחב לגדול בו‪ .‬תנו לו לאזן‬
‫בעבודה שכל אדם ברחוב‪ ,‬דתי‪ ,‬חילוני וגם‬    ‫שגדל עליהם בבנ"ע בחבריא א' (וגם כאלה שהוא לא גדל‬           ‫בין הקולות המגוונים שהוא שומע‪.‬‬
‫לא‪-‬יהודי‪ ,‬יקרא לה עבודה‪ ,‬ובתוכה ישלב‬   ‫עליהם ולחבר אותו לארץ ישראל‪ ,‬לעם ישראל ולתורת ישראל‬
‫את ערכי התורה שאותם הוא למד ולומד‪.‬‬                                                          ‫ואחרי הכול‪ ,‬מילה גם לנו‪ :‬אחרי‬
  ‫ובשלוש מילים ‪ -‬למידה תוך עשייה"‪.‬‬
            ‫כפיר פשיטיטסקי‬                         ‫מתוך שמחה‪ ,‬נתינה ואהבת האחר‪):‬‬            ‫שטפחנו לעצמנו על השכם‪ ,‬הבה נודה‬

                                       ‫ויש כאלה שיראו את זה בצורה שונה‪ ,‬כי הרי בסוף‪,‬‬         ‫קצת על האמת‪ .‬אנחנו לא תמיד יודעים‬
                                             ‫לכל אחד יש מחשבה שמיוחדת רק לו!"‬               ‫הכול‪ ,‬ולפעמים קצת מאלתרים וממציאים‪.‬‬

                                                   ‫עדי דורפצאון‬                             ‫ההורים שמתערבים (גם אם זה ממש מציק) רק‬

                                                                                      ‫רוצים לעזור לנו‪ ,‬ולפעמים אנחנו גם זקוקים לעזרה‪.‬‬

                        ‫"המטרה‬                                                        ‫אני חושב שאם נפעל יחד אתם‪ ,‬בשיתוף פעולה‪ ,‬נוכל‬
                 ‫של חב"ב היא ליישם‬                                                    ‫ללמוד גם מחכמת החיים שלהם‪ ,‬ולהצמיח את עצמנו‬
              ‫את כל הערכים והאידאלים‬
                 ‫שקיבלנו בחבריא א'"‪.‬‬                                                                                 ‫ואת הסניף הרבה יותר‪.‬‬

                                       ‫אביטל חדוה‬

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה * ‪7‬ה‪1‬זירה‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22