Page 19 - זרעים - אדר תשע"ה
P. 19
טור אישי
בחירה בחיים של תורה
נועם לבנון ∙ בוגר שנת שירות ברמת גן ,כיום סטודנט
אלעד ליפשיץ
כולה. כשהייתי בשמינית ,התלבטתי הרבה מה לעשות שנת השירות
שנת השירות נובעת מתוך עולם דתי עמוק הרואה בשנה הבאה .אחרי כמה שבו"שים ,סגרתי בישיבה, נובעת מתוך
בתרומה החברתית צו אלוקי ,ולא רק צו מוסרי! הכיפה אבל אחרי כמה ימים שיניתי את ההחלטה והחלטתי
על הראש מחייבת אותי להתפלל במניין ולהתנדב ללכת לשנת שירות של בני עקיבא .במאמר זה אפרט עולם דתי
במועדונית באותה מידה .האמנו שדווקא המפגש של את ההתלבטות ,המחשבות השונות ואת התגובות עמוק הרואה
עולם העשייה עם עולם התורה (הבנים למדו בישיבה מהסביבה ,ופחות אדגיש את החוויות מהשנה (הכול
יומיים בשבוע ,והבנות למדו במדרשה יום בשבוע) ייצור בתרומה
עומק ופריחה ייחודיים .נוסף על כך ,המציאות הקשה מנקודת מבטי בלבד). החברתית
והמחייבת שבה אני הולך לישון בשעות המאוחרות אחרי לאורך שנותיי כחבר בבני עקיבא ,הרגשתי צו אלוקי
עבודה על פרויקט ,ובשמונה בבוקר אני כבר מתייצב שהציונות הדתית בכלל ובני עקיבא בפרט עוסקות ולא רק צו
בתיכון בלי שאף אחד בודק אם התפללתי במניין ,יצרה בתיקון ה"אני" ,בתיקון הסביבה שלי .דבר אחד היה מוסרי! דווקא
חסר לי באופן אישי :תיקון חברתי רחב .רציתי להיות המפגש של
לי בחירה בחיים של תורה. שותף לתיקון גדול יותר .האמנתי ששנה של עצמאות עולם העשייה
בראייה לאחור ,אין לי ספק שזו היתה אחת השנים ולקיחת אחריות יכולה להיות משמעותית בנטיעת עם עולם
הכי משמעותיות בחיי .שנה של מימוש חזון תורה אהבת ישראל בנפשי .מול זה עמדה המחשבה שיש התורה יוצר
ועבודה -עיסוק בשאלות מורכבות ,פעילות אחד על מעט מאוד שנים שבהן אדם יכול להשקיע את כל כולו עומק ופריחה
אחד מול ילד שרק רוצה "אח גדול" ,ומצד שני עמידה ייחודיים
בכנסת ודחיפת מהלכי חקיקה ,דחיפה מחודשת ללימוד תורה.
ההנהלה הארצית של בני עקיבא והרבנים
ל"תנועת בוגרים" ,והיריעה קצרה מלהכיל. בישיבות ובתיכונים שמהם הגענו התנגדו לשנת
אני מאמין ש"אלו ואלו דברי אלוקים חיים". שירות .היו להם בעיקר שתי טענות :ראשית ,חשש
המסלולים השונים ראויים כל אחד מהם כשלעצמו, מפגיעה משמעותית בתמימות הראשונית שאתה מגיע
וטוב מאוד שישנם כמה מסלולים .חשוב לזכור שכל בחור לשיעור א' בישיבה .שנית ,נשמעה ביקורת על כך
אחד מאתנו בוחר כיצד תיראה השנה שלו .אם תהיו
רציניים ,כל מקום שתגיעו אליו יהיה משמעותי לעם שהגרעין עוסק בפעילות מעורבת.
ולכם .עם זאת ,לעניות דעתי העשייה בבני עקיבא היא ההכרעה שלי לעשות שנת שירות נבעה מהתיקון
משמעותית כפליים -החיבור בין אנשי העשייה לאנשי הגדול שרציתי להיות חלק ממנו ,ולכן ,ב"הפוך על
החינוך הוא מדהים ולא מובן מאליו .כל נורמה ערכית הפוך" ,דווקא הביקורת הרבה שנוצרה חיזקה אצלי
שאיש עשייה בתנועה קובע עוברת מיד לחניכים .אם עוד יותר את הצורך בשנת שירות .יצירת גרעין הש"ש
רק תחשבו על המועדונית שהסניף שלכם מתנדב בה, העלתה לפני השטח סוגיות שכיחות מצד אחד ,אך
תבינו שהיו פעם נער ונערה שהחליטו להקים מועדונית חסרות הגדרה מצד שני :מה היחס בין תורה לעבודה?
דווקא דרך התנועה .הוא והיא כנראה כבר בני 30ובעלי מתי אנחנו רואים לנכון לתרום לחברה? מתי אנו
משפחה ,אך "ילדיהם הרוחניים" ממשיכים עד היום צריכים להסתגר בתוך עצמנו? ועוד שאלות רבות
שהאמנתי שדווקא העשייה המשמעותית שלנו כגרעין
לפעול בעוצמה באותה מועדונית. יכולה להציף אותן לא רק אצלנו ,אלא גם בתנועה
19