Page 20 - זרעים - טבת תשע"ו
P. 20

‫המדריך של המדריך‬
 ‫לרגל הכניסה להדרכה‪ ,‬שלושה רכזי מחוז נותנים עצה טובה למדריכים שבדרך‪ ,‬מספרים‬
 ‫על הפעולה שזכורה להם במיוחד ועל הדמות שהפכה את הפעילות בסניף לבלתי נשכחת‬

                        ‫יעל קגם‬

‫אדוה מובשוביץ‪-‬ירס‬                           ‫נדב לוין‬                            ‫עומר רחמים‬
        ‫)‪ (27‬רכזת מחוז מרכז‬                                                            ‫)‪ (25‬רכז מחוז דן‬
                                             ‫)‪ (24‬רכז מחוז ירושלים‬
         ‫פעולה שזכורה במיוחד‪:‬‬                                                        ‫פעולה שזכורה במיוחד‪:‬‬
   ‫כשהייתי בשבט הרא"ה‪ ,‬בנות השבט דנו‬           ‫פעולה שזכורה במיוחד‪:‬‬            ‫הדרכתי את שבט דביר בסניף כפר סבא‬
   ‫בגיבוש השבטי ועל כך שהבנות מחולקות‬    ‫פעולה שהעברתי לחניכים שלי בשבט‬        ‫יחד עם נדב )ע"ע דמות משמעותית(‪.‬‬
   ‫לקבוצות‪ .‬בנוסף‪ ,‬זכור לי הסמינריון של‬  ‫נבטים על חשיבות העבודה בתוך‬           ‫בסעודה שלישית אחרי כל פעולה היינו‬
   ‫השבט החדש ששינה את תפיסת העולם‬        ‫מסגרת ועל כמה הגבולות שלפעמים‬         ‫שרים יחד כל השבט‪ ,‬ומסיימים בשיר‬
   ‫שלי ‪ -‬על כוחו של הנוער‪ ,‬על היכולת‬     ‫נראים כמצמצמים ומגבילים דווקא‬         ‫המבקש בערה פנימית אמתית‪ .‬עד היום‬
   ‫לשנות מציאות‪ ,‬על אחריות חברתית ועל‬    ‫בונים ביטחון‪ ,‬יכולת פעולה ויצירתיות‪.‬‬  ‫מתנוססת בסניף כפר סבא על הקיר‬
   ‫המשימות שלנו כתנועה וכאנשים בעולם‪,‬‬                                          ‫המרכזי הכתובת‪" :‬בכפר סבא בוערת‬
                                                   ‫דמות משמעותית‪:‬‬              ‫אש‪ ,‬הבער אותה בלבי"‪ .‬פעמים רבות‬
           ‫תיקון עולם במלכות שדי‪.‬‬        ‫המדריך שלי בשבט מעפילים‪ ,‬ישי לוי‪.‬‬     ‫דיברנו על אותה בערה פנימית שאליה‬
             ‫דמות משמעותית‪:‬‬              ‫הוא פשוט דיבר אלינו כמו גדולים ודרש‬   ‫אנחנו מקווים ועבורה אנחנו עמלים‬
                                         ‫מאתנו לקחת את עצמנו ברצינות‪ .‬לא‬       ‫יום יום בסניפים‪ .‬אלו היו הפעולות‬
   ‫סנדי‪ ,‬הקומונרית שלי‪ ,‬שבזכותה הפכתי‬    ‫באמצעות פעולות ושיחות מוסר‪ ,‬אלא‬
   ‫בעצמי לקומונרית‪ .‬הרגשנו שהסניף‬        ‫בעיקר על ידי דוגמה אישית וההתנהגות‬          ‫המשמעותיות ביותר בעיניי‪.‬‬
   ‫וצוות ההדרכה משמעותיים לה‪ ,‬והיא‬                                                       ‫דמות משמעותית‪:‬‬
   ‫משקיעה בנו ולא באה להעביר את‬                       ‫האישית שלו‪.‬‬
   ‫הזמן‪ .‬בילינו אתה הרבה זמן בשיחות‬          ‫עצה טובה למדריך המתחיל‪:‬‬           ‫המדריך שאתי‪ ,‬מה שלימים כונה בשם‬
   ‫ובכיף‪ .‬סנדי היא בוגרת הסניף שלנו‪,‬‬     ‫להיות מדריך עם "לב אמיץ"‪ ,‬שמחפש‬       ‫'המד"ש שלי'‪ ,‬נדב‪ .‬הענווה והאכפתיות‬
   ‫והשבט שלה‪ ,‬שבט עֹז‪ ,‬ובייחוד‬           ‫את נקודת "מסירות הנפש" שלו‬            ‫שלו מופלאות בעיניי‪ ,‬ועד היום אנחנו‬
   ‫הגרעינים שלו‪ ,‬זכורים לי כחבר'ה‬        ‫בהדרכה‪ .‬הנקודה הזו היא הדבר‬
   ‫שמעורבים בסניף‪ ,‬אידיאליסטים‪,‬‬          ‫שבשבילו אני צריך להתאמץ ולהוציא‬                    ‫חברים טובים‪.‬‬
    ‫אכפתיים‪ .‬ובאמת עד היום הם כאלו‪.‬‬      ‫כוחות שהם טבעיים לי‪ .‬את הדברים‬            ‫עצה טובה למדריך המתחיל‪:‬‬
                                         ‫שקל לי וטבעי לי בהדרכה אני ככל‬        ‫אל תהיו עיתונים‪ .‬עיתונים )חוץ מעיתון‬
       ‫עצה טובה למדריך המתחיל‪:‬‬           ‫הנראה אעשה‪ .‬השאלה היא מה אני‬          ‫'זרעים'‪ ,‬כמובן‪ (..‬עלולים להיות רדודים‪,‬‬
   ‫כדי להצליח להגיע ללב של החניכים‬       ‫נותן מעבר לנדרש ולמצופה ממני‪.‬‬         ‫הם נדלקים מהר ואפילו נדלקים לכדי‬
   ‫שלך‪ ,‬צריך להתייחס לכל חניך וחניכה‬     ‫וזה דורש לב אמיץ! וידוע שרק מי‬        ‫אש גדולה אבל נכבים ממש באותו‬
   ‫באופן אישי ‪ -‬להתקשר‪ ,‬להיפגש‪,‬‬          ‫שיש לו "לב אמיץ" ומחפש ודורש‬          ‫הקצב‪ .‬מדריך צריך לבעור! לרצות‪,‬‬
   ‫להכיר‪ ,‬להתעניין‪ ,‬לאהוב‪ ,‬להקשיב‪,‬‬       ‫את נקודת "מסירות הנפש"‪ ,‬זוכה‬          ‫להשפיע‪ ,‬לשנות‪ ,‬אבל זה מגיע מתוך‬
   ‫לבקר בביתו ועוד‪ .‬הגיל של החניכים‬      ‫לסייעתא דשמיא! כפי שכתב לנו הרב‬       ‫בערה פנימית‪ ,‬רצופה ומתמשכת‪.‬‬
   ‫לא משנה‪ .‬על ידי קשר אישי נוכל‬         ‫נריה זצ"ל ‪" -‬בלב אמיץ ‪ -‬בעזרת ה'"‪.‬‬    ‫ההדרכה האיכותית לא מגיעה בשיאים‬

       ‫להתחבר ולהשפיע‪ ,‬וזו המטרה‪.‬‬                                                     ‫אלא בהשקעה יום‪-‬יומית‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25