Page 20 - זרעים - טבת תשע"ו
P. 20
המדריך של המדריך
לרגל הכניסה להדרכה ,שלושה רכזי מחוז נותנים עצה טובה למדריכים שבדרך ,מספרים
על הפעולה שזכורה להם במיוחד ועל הדמות שהפכה את הפעילות בסניף לבלתי נשכחת
יעל קגם
אדוה מובשוביץ-ירס נדב לוין עומר רחמים
) (27רכזת מחוז מרכז ) (25רכז מחוז דן
) (24רכז מחוז ירושלים
פעולה שזכורה במיוחד: פעולה שזכורה במיוחד:
כשהייתי בשבט הרא"ה ,בנות השבט דנו פעולה שזכורה במיוחד: הדרכתי את שבט דביר בסניף כפר סבא
בגיבוש השבטי ועל כך שהבנות מחולקות פעולה שהעברתי לחניכים שלי בשבט יחד עם נדב )ע"ע דמות משמעותית(.
לקבוצות .בנוסף ,זכור לי הסמינריון של נבטים על חשיבות העבודה בתוך בסעודה שלישית אחרי כל פעולה היינו
השבט החדש ששינה את תפיסת העולם מסגרת ועל כמה הגבולות שלפעמים שרים יחד כל השבט ,ומסיימים בשיר
שלי -על כוחו של הנוער ,על היכולת נראים כמצמצמים ומגבילים דווקא המבקש בערה פנימית אמתית .עד היום
לשנות מציאות ,על אחריות חברתית ועל בונים ביטחון ,יכולת פעולה ויצירתיות. מתנוססת בסניף כפר סבא על הקיר
המשימות שלנו כתנועה וכאנשים בעולם, המרכזי הכתובת" :בכפר סבא בוערת
דמות משמעותית: אש ,הבער אותה בלבי" .פעמים רבות
תיקון עולם במלכות שדי. המדריך שלי בשבט מעפילים ,ישי לוי. דיברנו על אותה בערה פנימית שאליה
דמות משמעותית: הוא פשוט דיבר אלינו כמו גדולים ודרש אנחנו מקווים ועבורה אנחנו עמלים
מאתנו לקחת את עצמנו ברצינות .לא יום יום בסניפים .אלו היו הפעולות
סנדי ,הקומונרית שלי ,שבזכותה הפכתי באמצעות פעולות ושיחות מוסר ,אלא
בעצמי לקומונרית .הרגשנו שהסניף בעיקר על ידי דוגמה אישית וההתנהגות המשמעותיות ביותר בעיניי.
וצוות ההדרכה משמעותיים לה ,והיא דמות משמעותית:
משקיעה בנו ולא באה להעביר את האישית שלו.
הזמן .בילינו אתה הרבה זמן בשיחות עצה טובה למדריך המתחיל: המדריך שאתי ,מה שלימים כונה בשם
ובכיף .סנדי היא בוגרת הסניף שלנו, להיות מדריך עם "לב אמיץ" ,שמחפש 'המד"ש שלי' ,נדב .הענווה והאכפתיות
והשבט שלה ,שבט עֹז ,ובייחוד את נקודת "מסירות הנפש" שלו שלו מופלאות בעיניי ,ועד היום אנחנו
הגרעינים שלו ,זכורים לי כחבר'ה בהדרכה .הנקודה הזו היא הדבר
שמעורבים בסניף ,אידיאליסטים, שבשבילו אני צריך להתאמץ ולהוציא חברים טובים.
אכפתיים .ובאמת עד היום הם כאלו. כוחות שהם טבעיים לי .את הדברים עצה טובה למדריך המתחיל:
שקל לי וטבעי לי בהדרכה אני ככל אל תהיו עיתונים .עיתונים )חוץ מעיתון
עצה טובה למדריך המתחיל: הנראה אעשה .השאלה היא מה אני 'זרעים' ,כמובן (..עלולים להיות רדודים,
כדי להצליח להגיע ללב של החניכים נותן מעבר לנדרש ולמצופה ממני. הם נדלקים מהר ואפילו נדלקים לכדי
שלך ,צריך להתייחס לכל חניך וחניכה וזה דורש לב אמיץ! וידוע שרק מי אש גדולה אבל נכבים ממש באותו
באופן אישי -להתקשר ,להיפגש, שיש לו "לב אמיץ" ומחפש ודורש הקצב .מדריך צריך לבעור! לרצות,
להכיר ,להתעניין ,לאהוב ,להקשיב, את נקודת "מסירות הנפש" ,זוכה להשפיע ,לשנות ,אבל זה מגיע מתוך
לבקר בביתו ועוד .הגיל של החניכים לסייעתא דשמיא! כפי שכתב לנו הרב בערה פנימית ,רצופה ומתמשכת.
לא משנה .על ידי קשר אישי נוכל נריה זצ"ל " -בלב אמיץ -בעזרת ה'". ההדרכה האיכותית לא מגיעה בשיאים
להתחבר ולהשפיע ,וזו המטרה. אלא בהשקעה יום-יומית.
20