Page 10 - זרעים - גליון שבת ארגון כסלו תשפ"ו נובמבר 2025
P. 10

‫משותף והחליטו להתנדב יחד בימי‬           ‫הוא אמר לי שלא ידע‪ .‬זה לא היה חניך‬
‫שישי כשחזרו מהצבא‪ .‬כמו כן הם תכננו‬      ‫מרכזי בשבט‪ .‬אמרתי להדר‪ :‬תשמע‪ ,‬אני‬
‫להפגיש בין חניכי תנועת בני עקיבא‬        ‫לא יודעת מה אתה חושב על זה‪ ,‬וזה אולי‬
‫לחניכי תנועת המושבים‪ .‬אך אז פרץ‬         ‫רחוק‪ ,‬אבל אולי בכל זאת יהיה נכון ללכת‬
‫מבצע צוק איתן‪ ,‬הדר נפל‪ ,‬והם לא זכו‬      ‫לבקר דווקא את החניך‪ ,‬ושם יהיה יישום‬
                         ‫ליישם זאת‪.‬‬                                   ‫נושא‪.‬‬
‫"באזכרה במלאת חודש לנפילתו‪,‬‬             ‫"הוא אמר לי שיחשוב על זה‪ ,‬ואחרי זמן‬
‫כששמענו על הקשר הזה ועל החלום‬           ‫מה התקשר אליי ואמר לי‪ :‬קיבלתי את מה‬
‫ליצור חיבורים בעם ישראל‪ ,‬יזמנו עם‬       ‫שאמרת‪ ,‬והסב את הפעילות לבילינסון‪,‬‬
‫עומר דודו מיזם שנקרא 'פירות הדר'‪,‬‬       ‫והכין לחניך גיליון גדול מלא קריקטורות‬
‫שהפגיש שלוש שנים במעגלי שיח את‬          ‫ומשפטים שהחבר'ה כתבו לו‪ ,‬וכל יישום‬
‫תנועות הנוער בכפר סבא‪ .‬המיזם דעך‪,‬‬       ‫הנושא התהפך‪ .‬הוא אמר לי‪ :‬חשבתי על‬            ‫שמחה גולדין‪:‬‬
‫אך לאחרונה‪ ,‬בעקבות הוועידה האחרונה‪,‬‬         ‫זה‪ ,‬עניי עירך קודמים"‪.‬‬                   ‫תמיד יש מה‬
‫מדריך מחברי הסניף‪ ,‬שגדל על מורשתו‬       ‫איך לדעתך היה הדר מגיב אחרי האסון‬          ‫לעשות‪ .‬אף פעם‬
‫של הדר‪ ,‬החליט שהוא מחזיר את‬                 ‫הגדול שחווינו מאז השואה?‬               ‫לא מתייאשים‪ ,‬אף‬
‫הפרויקט‪ .‬הוא קם שוב‪ ,‬ויום לפני הלוויה‬   ‫"הדר חונך מתוך אידאולוגיה שלא‬             ‫פעם לא מפסיקים‪,‬‬
‫של הדר נפגשנו עם תנועות הנוער של‬        ‫מדברים אלא עושים מעשים‪ .‬הוא לא‬             ‫לא מרימים ידיים‬
‫כפר סבא לשיח מחבר ומרגש‪.‬‬                ‫היה פטפטן גדול וגם לא מישהו שמביע‬           ‫ולא מתבטלים‪.‬‬
‫"הדמות של הדר ממשיכה ללכת איתנו"‪,‬‬       ‫יותר מדי את הרגשות שלו‪ ,‬הוא היה אדם‬       ‫אני סומך על הנוער‬
‫מוסיפה אילנית‪" .‬הוא לא רק על הקירות‬     ‫של מעשים‪ ,‬ובכל פעם שקרה משהו הוא‬
‫בסניף ובבית הספר‪ ,‬הוא בלבבות‪ .‬כשצור‬         ‫שאל‪ :‬מה עושים?‬                             ‫של היום‬
‫אחיו סיפר שהוא חזר שלם‪ ,‬ושבאמת הוא‬      ‫"לכן אין לי ספק שגם אחרי שמחת תורה‬
‫היה הג'וקר של חמאס‪ ,‬אמרתי לעצמי‬         ‫תשפ"ד אם הוא היה תלמיד או חניך‬         ‫באותו רגע ראיתי איך החיוך שהיה כל‬
‫שהוא היה ג'וקר לא רק שלהם‪ ,‬אלא‬          ‫בתנועה הוא היה נוסע לדרום עם חברים‬     ‫כך אופייני להדר נעלם לו מהפנים‪ .‬בערב‪,‬‬
‫היה הג'וקר שלנו‪ .‬עברו עלינו ‪ 11‬שנה‬      ‫ומתנדב במקלטים כפי שעשה במבצע‬          ‫כשישבנו במעגלי שיח ועיבוד‪ ,‬הדר דיבר‬
‫קשות מנשוא‪ ,‬והיינו רוצים שהזמן יהיה‬     ‫עופרת יצוקה‪ .‬באותה תקופה הוא עזר‬       ‫בבכי ואמר‪ :‬הילד בתמונה היה דומה‬
‫קצר בהרבה‪ ,‬אבל בכל התקופה הזאת‬          ‫לילדים‪ ,‬הצחיק אותם וצייר איתם כדי‬      ‫לחניך שלי‪ ,‬וכאב לי שחשבתי שחניך‬
‫כל כך הרבה דורות נחשפו אליו‪ .‬דורות‬      ‫להפיג להם את המתח‪ .‬כקצין ברור שהיה‬     ‫שלי יכול לעבור כזה דבר‪ .‬דמיינתי מה זה‬
‫של חניכים‪ ,‬מדריכים‪ ,‬תלמידים שיוצאים‬     ‫לוחם בסבבים‪ ,‬וכאזרח היה פועל להשבת‬
‫לפולין‪ ,‬אנשי חינוך שיונקים מכתביו‬       ‫החטופים והחללים‪ .‬הוא היה שם את‬           ‫להיות הורה שזה מה שהילד שלו חווה‪.‬‬
‫ועוד רבים‪ .‬הוא חזר שלם‪,‬‬                     ‫הערכים לפני עצמו"‪.‬‬                 ‫"במקרה אחר‪ ,‬לקראת שבת ארגון‪ ,‬הדר‬
‫והחזיר איתו רוח של עוז‪,‬‬                     ‫עוד דוגמה להיותו אדם של‬            ‫תכנן לעשות יישום נושא בבית חולים‬
‫ענווה והדר"‪.‬‬                                ‫מעשים ושל חיבורים היא‬              ‫מאיר בעיר ולחלק שם כל מיני ממתקים‬
                                            ‫החיבור שלו עם חברו לצוות‬           ‫לחולים‪ .‬וכשהוא שאל לדעתי השבתי‬
  ‫"כולם פתאום‬                               ‫בגבעתי‪ ,‬עומר דודו‪ .‬עומר‬            ‫לו בשאלה‪ :‬האם אתה יודע שיש לך‬
‫הרגישו שייכים"‬                              ‫צמח והיה למדריך בתנועת‬             ‫חניך שמאושפז בבית חולים בילינסון?‬
‫כשרוצים להבין מי‬                            ‫המושבים‪ ,‬ובמקביל‬
‫היה המדריך הדר‬                              ‫פעל הדר בתנועת‬
‫גולדין צריך להקשיב‬                          ‫בני עקיבא‪ .‬על‬
‫למשה שרון‪ ,‬שהיה‬                             ‫אף השוני הם‬
‫אחד החניכים של‬                              ‫גילו עולם ערכים‬
‫הדר בסניף‪ .‬הוא‬           ‫אילנית ימיני‪:‬‬
‫גדל על הפעולות‪,‬‬
‫על הבדיחות ועל‬           ‫הרב אמיר פרלמן‬
‫המסרים שהדר‬              ‫הסתכל על כל‬
‫העביר בדרך‬               ‫החניכים ואמר‪:‬‬
‫הייחודית לו‪ :‬בחיוך‪,‬‬
‫בעומק וביכולת‬
‫להפוך את חניכיו‬          ‫חבר'ה‪ ,‬אתם‬
‫לחבורה פעילה‬             ‫פירות הדר‪ ,‬וכולנו‬
‫ומגובשת‪ .‬היום‪,‬‬           ‫ביחד נדאג להשיב‬
‫כשהוא אדם בוגר‬
‫ואיש חינוך‪ ,‬מספר‬         ‫ולהנציח את הדר‬
‫משה איך הדמות‬
‫ההיא ממשיכה‬
‫ללוות אותו בכל‬
‫מקום שהלך אליו מאז‪" .‬היינו שבט‬
‫ברדקיסטי בטירוף"‪ ,‬הוא צוחק‪" .‬לפני‬
‫שהדר הגיע החליפו לנו מדריכים בלי‬
‫סוף‪ ,‬כי היו לנו אנרגיות שאין לתאר‪ .‬ואז‬
‫הדר נכנס‪ .‬מצד אחד שטותניק אמיתי‪,‬‬
‫נקרע מצחוק איתנו‪ .‬מצד שני בוגר‪ ,‬רציני‬
‫ויודע לדרוש‪ .‬הוא לקח את האנרגייה‬        ‫אילנית והדר הי״ד במסע לפולין‬

‫הזאת שלנו ורתם אותה למקום טוב‪.‬‬

                                                                      ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                   ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15