Page 10 - זרעים - גליון שבת ארגון כסלו תשפ"ו נובמבר 2025
P. 10
משותף והחליטו להתנדב יחד בימי הוא אמר לי שלא ידע .זה לא היה חניך
שישי כשחזרו מהצבא .כמו כן הם תכננו מרכזי בשבט .אמרתי להדר :תשמע ,אני
להפגיש בין חניכי תנועת בני עקיבא לא יודעת מה אתה חושב על זה ,וזה אולי
לחניכי תנועת המושבים .אך אז פרץ רחוק ,אבל אולי בכל זאת יהיה נכון ללכת
מבצע צוק איתן ,הדר נפל ,והם לא זכו לבקר דווקא את החניך ,ושם יהיה יישום
ליישם זאת. נושא.
"באזכרה במלאת חודש לנפילתו, "הוא אמר לי שיחשוב על זה ,ואחרי זמן
כששמענו על הקשר הזה ועל החלום מה התקשר אליי ואמר לי :קיבלתי את מה
ליצור חיבורים בעם ישראל ,יזמנו עם שאמרת ,והסב את הפעילות לבילינסון,
עומר דודו מיזם שנקרא 'פירות הדר', והכין לחניך גיליון גדול מלא קריקטורות
שהפגיש שלוש שנים במעגלי שיח את ומשפטים שהחבר'ה כתבו לו ,וכל יישום
תנועות הנוער בכפר סבא .המיזם דעך, הנושא התהפך .הוא אמר לי :חשבתי על שמחה גולדין:
אך לאחרונה ,בעקבות הוועידה האחרונה, זה ,עניי עירך קודמים". תמיד יש מה
מדריך מחברי הסניף ,שגדל על מורשתו איך לדעתך היה הדר מגיב אחרי האסון לעשות .אף פעם
של הדר ,החליט שהוא מחזיר את הגדול שחווינו מאז השואה? לא מתייאשים ,אף
הפרויקט .הוא קם שוב ,ויום לפני הלוויה "הדר חונך מתוך אידאולוגיה שלא פעם לא מפסיקים,
של הדר נפגשנו עם תנועות הנוער של מדברים אלא עושים מעשים .הוא לא לא מרימים ידיים
כפר סבא לשיח מחבר ומרגש. היה פטפטן גדול וגם לא מישהו שמביע ולא מתבטלים.
"הדמות של הדר ממשיכה ללכת איתנו", יותר מדי את הרגשות שלו ,הוא היה אדם אני סומך על הנוער
מוסיפה אילנית" .הוא לא רק על הקירות של מעשים ,ובכל פעם שקרה משהו הוא
בסניף ובבית הספר ,הוא בלבבות .כשצור שאל :מה עושים? של היום
אחיו סיפר שהוא חזר שלם ,ושבאמת הוא "לכן אין לי ספק שגם אחרי שמחת תורה
היה הג'וקר של חמאס ,אמרתי לעצמי תשפ"ד אם הוא היה תלמיד או חניך באותו רגע ראיתי איך החיוך שהיה כל
שהוא היה ג'וקר לא רק שלהם ,אלא בתנועה הוא היה נוסע לדרום עם חברים כך אופייני להדר נעלם לו מהפנים .בערב,
היה הג'וקר שלנו .עברו עלינו 11שנה ומתנדב במקלטים כפי שעשה במבצע כשישבנו במעגלי שיח ועיבוד ,הדר דיבר
קשות מנשוא ,והיינו רוצים שהזמן יהיה עופרת יצוקה .באותה תקופה הוא עזר בבכי ואמר :הילד בתמונה היה דומה
קצר בהרבה ,אבל בכל התקופה הזאת לילדים ,הצחיק אותם וצייר איתם כדי לחניך שלי ,וכאב לי שחשבתי שחניך
כל כך הרבה דורות נחשפו אליו .דורות להפיג להם את המתח .כקצין ברור שהיה שלי יכול לעבור כזה דבר .דמיינתי מה זה
של חניכים ,מדריכים ,תלמידים שיוצאים לוחם בסבבים ,וכאזרח היה פועל להשבת
לפולין ,אנשי חינוך שיונקים מכתביו החטופים והחללים .הוא היה שם את להיות הורה שזה מה שהילד שלו חווה.
ועוד רבים .הוא חזר שלם, הערכים לפני עצמו". "במקרה אחר ,לקראת שבת ארגון ,הדר
והחזיר איתו רוח של עוז, עוד דוגמה להיותו אדם של תכנן לעשות יישום נושא בבית חולים
ענווה והדר". מעשים ושל חיבורים היא מאיר בעיר ולחלק שם כל מיני ממתקים
החיבור שלו עם חברו לצוות לחולים .וכשהוא שאל לדעתי השבתי
"כולם פתאום בגבעתי ,עומר דודו .עומר לו בשאלה :האם אתה יודע שיש לך
הרגישו שייכים" צמח והיה למדריך בתנועת חניך שמאושפז בבית חולים בילינסון?
כשרוצים להבין מי המושבים ,ובמקביל
היה המדריך הדר פעל הדר בתנועת
גולדין צריך להקשיב בני עקיבא .על
למשה שרון ,שהיה אף השוני הם
אחד החניכים של גילו עולם ערכים
הדר בסניף .הוא אילנית ימיני:
גדל על הפעולות,
על הבדיחות ועל הרב אמיר פרלמן
המסרים שהדר הסתכל על כל
העביר בדרך החניכים ואמר:
הייחודית לו :בחיוך,
בעומק וביכולת
להפוך את חניכיו חבר'ה ,אתם
לחבורה פעילה פירות הדר ,וכולנו
ומגובשת .היום, ביחד נדאג להשיב
כשהוא אדם בוגר
ואיש חינוך ,מספר ולהנציח את הדר
משה איך הדמות
ההיא ממשיכה
ללוות אותו בכל
מקום שהלך אליו מאז" .היינו שבט
ברדקיסטי בטירוף" ,הוא צוחק" .לפני
שהדר הגיע החליפו לנו מדריכים בלי
סוף ,כי היו לנו אנרגיות שאין לתאר .ואז
הדר נכנס .מצד אחד שטותניק אמיתי,
נקרע מצחוק איתנו .מצד שני בוגר ,רציני
ויודע לדרוש .הוא לקח את האנרגייה אילנית והדר הי״ד במסע לפולין
הזאת שלנו ורתם אותה למקום טוב.
ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל 10

