Page 8 - זרעים - גליון שבת ארגון כסלו תשפ"ו נובמבר 2025
P. 8

‫מסילת חייו של הדר דרך שנות נעוריו בבית הספר ובסניף בני עקיבא‬
‫כפר סבא מרכז ועד שירותו הצבאי‪ :‬חייו של סגן הדר גולדין הי"ד‬
‫הם שיעור של בחירה בחיים של משמעות מתוך ערבות הדדית‪ ,‬יופי‪,‬‬
 ‫יצירה ושמחת חיים‪ .‬רוחו‪ ,‬ערכיו ומורשתו ממשיכים לפעום ולהאיר‬

                                ‫את הדרך של דורנו >>> ישי לביא‬

    ‫חד מאותם רגעים שטלטלובעוז‬
                                                                                                       ‫מדינה שלמה בשנתיים‬

‫האחרונותהיהרגעהשבתושל וענווה‬
            ‫סגן הדר גולדין הי"ד ‪4,118‬א‬
                                                                                    ‫ימים לאחר שנפל ונחטף‬
                                                                                    ‫במהלך הפסקת האש במבצע צוק איתן‪.‬‬
                                           ‫שבינתיים הפכו להורים‪ ,‬וזה מה שהם‬         ‫השבתו של הדר‪ ,‬המפקד הנערץ והמדריך‬
                                           ‫עושים‪ ,‬דברים גדולים‪ .‬דמות שמסוגלת‬        ‫האהוב מסניף בני עקיבא כפר סבא מרכז‪,‬‬
                                           ‫לומר כזה משפט ולהתנהג בהתאם להם‪,‬‬         ‫חבר שבט נצח‪ ,‬הייתה לרבים סגירת‬
                                           ‫זה מצביע על אורח החיים שלה‪ .‬הוא ידע‬      ‫מעגל‪ ,‬היום שבו הסתיים בפועל מבצע‬
                                           ‫לצאת לבלות ולעשות שטויות‪ ,‬אבל מצד‬        ‫צוק איתן אחרי יותר מ‪ 11-‬שנה שבהן‬
‫מי שפגש בו‪ ,‬בין שהיה חניך שלו בבני‬         ‫שני העשייה הרבה והערבות ההדדית היו‬       ‫הוחזק בשבי חמאס‪ ,‬וסימלה עם חזרתו את‬
‫עקיבא‪ ,‬בין שהיה מחבריו ובין שהיה‬                                                    ‫המצפן הערכי של עם ישראל‪" .‬השיקום‬
‫מורה שלו‪ ,‬נחשף לדמותו הייחודית‬                                         ‫מושרשים בו‪.‬‬  ‫העצמי של עם ישראל התחיל בזה שהוא‬
‫ולדרך שהדר נגע בה באנשים סביבו‪.‬‬            ‫"בזמנו זה נראה טבעי‪ ,‬אבל זה מרשים‬        ‫החליט להחזיר חללים משדה הקרב‪,‬‬
‫"הרבה פעמים יש פער אצל תלמידים‪ :‬יש‬         ‫מאוד‪ ,‬וככה אנחנו ראינו אותו‪ ,‬כמו שראו‬    ‫ובהם חיילים חללים ומשפחות שלמות‬
‫כאלו שהם תלמידים טובים‪ ,‬צו"לניקים‬          ‫אותו חניכיו בבני עקיבא ואחר כך חייליו‬    ‫שנחטפו‪ .‬השבתו של הדר על ידי צה"ל‬
‫שמנותקים מהחברה‪ ,‬ויש כאלו מלאים‬            ‫בצבא‪ .‬בחור בן ‪ 19‬שלומד את אחד מספרי‬      ‫מצביעה על חזרה לערכים שהיו קודם‪– ‬‬
‫שמחת חיים אבל מחפפים בלימודים‪.‬‬             ‫המוסר הכי מסובכים‪ ,‬מסילת ישרים‪,‬‬          ‫ערבות הדדית‪ ,‬אומץ‪ ,‬נחישות‪ ,‬אחריות‬
‫הדר היה הדוגמה לכך שזה לא סותר אלא‬         ‫כותב לעצמו הערות ומסביר לעצמו‪ ,‬זה‬        ‫– כל מה שהדר האמין בו ודיבר עליו"‪,‬‬
‫להפך‪ .‬הוא היה אדם שמח‪ ,‬תמיד מחייך‪,‬‬
‫חבר טוב‪ ,‬ועם זאת עבד על מידותיו"‪,‬‬                                  ‫לא מובן מאליו"‪.‬‬        ‫אומר שמחה גולדין‪ ,‬אביו של הדר‪.‬‬
                                               ‫כמי שהכיר את הדר אולי יותר מכולם‪,‬‬
                                           ‫איזה רגע שמסמל את אישיותו הכי‬            ‫השבתו של הדר לקבר ישראל אירעה‬
‫מתאר הרב איתמר חייקין‪ ,‬מחנכו בתיכון‬        ‫זכור לך?‬                                 ‫בתחילת חודש הארגון‪ ,‬שעומד השנה‬
‫המדעי‪-‬טכנולוגי אמית כפר בתיה‬               ‫"היה לו קשר מאוד טבעי עם אנשים שונים‪,‬‬    ‫בסימן 'ודור יקום וחי'‪ .‬השילוב בין‬
‫ברעננה‪" .‬זו דרך חיים של לא לנתק את‬         ‫בין השאר עם צעירים עם מוגבלויות‪ .‬תמיד‬    ‫העיתוי‪ ,‬הנושא ודמותו של הדר מספרים‬
‫עצמי מהחברה אלא לתת מעצמי‪ ,‬ולכן‬            ‫היה נעצר ומדבר איתם‪ .‬באחד מימי שישי‬      ‫יחד סיפור שיש לו חותם עמוק‪ ,‬שממשיך‬
‫דמותו של הדר חשובה מאוד ומסמלת את‬          ‫עשינו קניות יחד ומיהרתי לחזור הביתה‪,‬‬     ‫להדהד ולהעניק השראה לדור העתיד של‬
                                           ‫אבל אז הוא פגש את אחד החבר'ה ועצר‬        ‫עם ישראל‪ .‬שוחחנו עם מי שהיו לצידו‬
                         ‫'ודור יקום וחי'‪.‬‬  ‫לדבר איתו‪ ,‬ואז עם עוד אחד‪ .‬הוא ראה‬       ‫של הדר לאורך השנים כדי לשרטט קווים‬
‫"הרב קוק מדבר על דור שיחבק את החיים‬        ‫שאני קצר בזמן ואמר לי משפט שאני לא‬       ‫לדמותו‪ ,‬לרוחו ולמורשת שהשאיר על אף‬
‫שלו‪ ,‬שישמח בחיים שלו‪ ,‬שלא יהיה דור‬         ‫אשכח‪ :‬אבא‪ ,‬הקב"ה ברא אותם בלי יצר‬
‫גלותי שסבור שהחיים עוינים אלא יקבל‬                                                                               ‫גילו הצעיר‪.‬‬
‫מארץ ישראל‪ ,‬מנופיה ומהאנשים בה‬                       ‫הרע‪ ,‬ואני צריך ללמוד את זה"‪.‬‬
‫דווקא כוחות חיים וקשר עם הקב"ה‪,‬‬                                                            ‫"תמיד יש מה לעשות"‬
‫ולהדר הייתה התכונה הזו של אהבה‬                             ‫להיות ראויים‬
‫גדולה לארץ ישראל‪ .‬בכל חופשה מהצבא‬                                                   ‫"הדר אמר תמיד‪ :‬יש לך שתי אפשרויות‬
‫הדר וצור היו יוצאים לטייל בארץ‪ ,‬והיו‬       ‫כאמור‪ ,‬לא רק בני משפחתו של הדר‬           ‫בחיים‪ ,‬להתעסק בעצמך או לעשות דברים‬
                                           ‫נחשפו לאישיותו העוצמתית‪ .‬כמעט כל‬         ‫גדולים"‪ ,‬מספר שמחה‪" .‬יש לו חניכים‬

                                           ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                                      ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13