Page 9 - זרעים - גליון שבת ארגון כסלו תשפ"ו נובמבר 2025
P. 9

‫יש קשר בין מה שאנחנו מלמדים למה‬         ‫"כמחנך היו לי שתי אפשרויות‪ :‬לנסות‬                ‫חוזרים דקות לפני כניסת השבת"‪.‬‬
‫שקורה‪ ,‬ולכן באיזה מקום אתה מרגיש גם‬     ‫לרסן את השובבות והשמחה שלהם‬               ‫כשהרב חייקין מדבר על 'ודור יקום וחי'‬
                                        ‫או לקחת אותם לעשיית טוב‪ ,‬ובחרתי‬           ‫הוא נזכר בסיפור מצמרר מאותו ערב‬
              ‫מידה מסוימת של אחריות‪.‬‬                                              ‫שבת שבו נחטף הדר לרצועה‪" .‬לפני‬
‫"יש לי עוד תלמיד שנפל בקרב‪ ,‬וכשבאתי‬                          ‫באפשרות השנייה"‪.‬‬     ‫שידענו מה עלה בגורלו נסעתי להוריו‪,‬‬
‫לשבעה שלו אימו אמרה לי משפט שהיה‬                           ‫איך זה בא לידי ביטוי?‬  ‫ועל השולחן הייתה הזמנה לחתונה שלו‬
‫לי מאוד קשה לשמוע‪ :‬אתה הצלחת‬            ‫"בין השאר בהשתתפות שלהם בהפגנות‬           ‫ושל עדנה (סרוסי‪ ,‬מ"ד) שהוא צייר‬
‫בחינוך‪ .‬החבר'ה לקחו את זה עד הסוף‪ ,‬וזה‬  ‫שכותרתן 'העם עם שדרות' במתקפות‬            ‫בעצמו‪ ,‬ועליה הופיעו המשפטים משירו‬
‫גורם לי לרצות להמשיך את האור שלהם‬       ‫הטילים לפני קרוב לעשרים שנה ובסיוע‬        ‫של הרב קוק 'לחשי ההוויה'‪ ,‬ששמותיהם‬
‫בעולם‪' .‬להיות ראויים' זו לא אמירה‬       ‫לעסקים מהדרום באותה תקופה‪ .‬הרבה‬           ‫היו שזורים בו‪ ,‬ובו מופיע גם המשפט‬
‫מהפה ולחוץ אלא אמירה שמחייבת אותנו‬      ‫פעמים כשרציתי שיקרה משהו הייתי‬            ‫'ודור יקום וחי'‪ .‬זה רק מעמיק עוד יותר‬
‫להיות טובים יותר ולהתאמץ יותר לעבוד‬     ‫קורא לצור ולהדר‪ ,‬אומר להם‪ :‬זה מה‬
                                        ‫שקורה עכשיו‪ ,‬ואנחנו צריכים לעשות‬                 ‫את הקשר של הדר לדור התקומה‪.‬‬
   ‫על המידות שלנו ועל בניית אישיות"‪.‬‬    ‫משהו בנוגע לזה‪ ,‬והם פשוט היו עושים"‪.‬‬      ‫"זה בדיוק הדור שהרב קוק דיבר עליו‬
                                          ‫במבט לאחור‪ ,‬איך השפיע עליך הסיפור‬       ‫לפני מאה שנה‪ ,‬ונדמה שעכשיו הוא קם‪.‬‬
    ‫"הדמות של הדר ממשיכה‬                                                          ‫אני רואה את שמחת החיים שלהם‪ ,‬את‬
                 ‫ללכת איתנו"‬                                                ‫שלו?‬  ‫העין הטובה‪ ,‬את השירה ואת היופי‪ ,‬את‬
                                        ‫"לא העליתי בדעתי שזה הולך לסיפור של‬       ‫אהבת התורה‪ ,‬האדם והארץ‪ .‬זה מתאר‬
‫אילנית ימיני‪ ,‬חברת מליאת ההנהלה‬         ‫‪ 11‬שנים ושלושה חודשים‪ ,‬אבל היה ברור‬       ‫היטב גם את הדור הזה‪ ,‬דור של גבורה‬
‫הארצית של בני עקיבא המלווה את סניף‬      ‫שאנחנו לא משאירים את המשפחה שלו‬           ‫ומסירות נפש‪ .‬דור שהראה לאויבינו את‬
‫כפר סבא‪ ,‬ליוותה את הדר ואת חבריו‬        ‫לבדה‪ .‬זה היה מסע ארוך מאוד‪ ,‬ובאותם‬        ‫כוחות החיים של עם חי‪ .‬דור שיודע‬
‫במסע לפולין בתפקיד יועצת בבית הספר‪.‬‬     ‫ימים‪ ,‬כשהבנתי שהדר נפל‪ ,‬נקשרתי‬            ‫להתרומם אל גודל השעה גם במחיר‬
‫"באחד הימים במסע הגענו ליער הילדים‪,‬‬     ‫לתואר מחנך שכול‪ ,‬מושג שהיום לצערי‬
‫ושם חילקנו לתלמידים תמונות של ילדים‬     ‫הרבה מחנכים יכולים להזדהות איתו‪.‬‬                                         ‫דמים יקר‪.‬‬
‫שהיו בשואה כדי לחבר אותם לאתר‪.‬‬

‫ו ד ו ר י ק ו ם ו ח י כסלו תשפ״ו ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14