Page 8 - זרעים-טבת תשפ"ד-ינואר 2024
P. 8

‫ין התנועה בישראל‬
                                                                                          ‫הקשר ב‬

‫ובין בני‬

          ‫התנועות‪ ,‬בני עקיבא ישראל ובני עקיבא‬    ‫אודיה רובין בן זקן >>>‬
          ‫העולמית‪ ,‬והעשייה המשותפת הייתה‬
          ‫מצומצמת‪ .‬ואולם לפני כעשור נפגשו‬                  ‫יהודיות וכו'‪ .‬זה לא בא בקלות‪.‬‬  ‫קשר בין יהדות התפוצותה‬
          ‫המזכ"לים כדי לקדם חשיבה צוותית על‬      ‫"ההתמודדות היום‪-‬יומית קשה‪ ,‬במיוחד‬
          ‫מיזמים משותפים שהתנועות יכולות‬         ‫לילדים ולנוער‪ ,‬שלא תמיד מבינים למה‬       ‫ובין ישראל מתחזק בחודשים‬
          ‫להרים יחד‪" .‬המיזם הראשון שעשינו‬        ‫הם צריכים את כאב הראש הזה‪ .‬כשאותו‬        ‫האחרונים‪ .‬מהרכבת האווירית‬
          ‫ביחד הוא מחנה סיירים אירופה‪ .‬בארץ‪,‬‬     ‫ילד הולך לבני עקיבא‪ ,‬מלבד התוכן‬          ‫של מילואימניקים שבאים מכל‬
          ‫לחניכי סניף אשדוד לדוגמה‪ ,‬ברור שיש‬     ‫והערכים שהוא מקבל‪ ,‬הוא זוכה להיות‬        ‫העולם להתייצב למלחמה‪ ,‬דרך‬
          ‫עוד סניפים של בני עקיבא במקומות‬        ‫חלק מתנועה‪ ,‬הוא מתגבש עם ילדים‬           ‫עשרות מיליוני דולרים שנתרמו בכסף‬
          ‫אחרים‪ ,‬אבל חניך ברומא או בסידני לא‬     ‫יהודים כמותו‪ ,‬והוא מבין שהוא חלק‬         ‫ובציוד‪ ,‬עצרות תמיכה ותפילה להעלאת‬
          ‫בהכרח יודע שבני עקיבא היא תנועה‬        ‫ממשהו עולמי גדול‪ ,‬שכמוהו יש ילדים‬        ‫הלגיטימציה של המלחמה בעולם‬
          ‫עולמית ושיש עוד סניפים ברחבי העולם‪.‬‬    ‫רבים בעולם‪ .‬הוא זוכה לפגוש אותם‬          ‫ולהשבת החטופים‪ ,‬ועד משפחות רבות‬
          ‫"אחד הכלים החינוכיים שלנו הוא‬          ‫במפעלים של התנועה‪ ,‬וזה מחזק בו את‬        ‫מחו"ל שתורמות את בתיהן כאן בארץ‬
          ‫להפגיש בין סניפים‪ .‬המפגש יוצר תחושת‬
          ‫שייכות מיוחדת‪ ,‬והחניכים מבינים שהם‬                           ‫התודעה היהודית"‪.‬‬                          ‫לרווחת המפונים‪.‬‬
          ‫חלק ממשהו גדול יותר מעצמם‪ .‬בכל שנה‬         ‫ממה מורכבת הפעילות של בני עקיבא‬      ‫"להיות יהודי בתפוצות זה דבר שונה‬
          ‫יוצאים כמאתיים בוגרי כיתה ט' למחנה‬                                              ‫בתכלית מלהיות יהודי בישראל"‪ ,‬מספר‬
          ‫סיירים בנקודה כלשהי באירופה ונפגשים‬                                   ‫העולמית?‬  ‫יואב כהן חדד‪ ,‬סמזכ"ל בני עקיבא‬
          ‫עם מי שעתידים להפוך להנהגה הצעירה‬      ‫"יש לנו שלוש מחלקות של עשייה‪.‬‬            ‫העולמית‪" .‬יהודי בחו"ל צריך לעבוד קשה‬
          ‫בסניפים שלהם‪ .‬בשנים האחרונות‬           ‫מחלקה אחת אחראית לסניפי בני עקיבא‪.‬‬       ‫בשביל הזהות היהודית שלו‪ .‬בארץ‪ ,‬נרצה‬
          ‫מצטרפת למחנה בכל שנה משלחת של‬          ‫בכל מקום שיש בו קהילה יהודית‪ ,‬בית‬        ‫או לא נרצה‪ ,‬היהדות נוכחת במרחב‪ .‬שלטי‬
          ‫כארבעים ישראלים‪ .‬במחנה נוצר גיבוש‬      ‫כנסת ובית ספר יהודי‪ ,‬יש גם סניף‪ .‬מחלקה‬   ‫החוצות מברכים בחנוכה שמח‪ ,‬אנשים‬
          ‫מיוחד‪ ,‬והוא נמשך הרבה אחרי המחנה‪.‬‬      ‫שנייה היא מחלקת שליחויות‪ ,‬שאחראית‬        ‫רנדומליים ברחוב יגידו שבת שלום‪,‬‬
          ‫החברים עוקבים זה אחר זה ברשתות‬         ‫ל‪ 120-‬שליחים‪ ,‬רווקים ונשואים‪ ,‬שיוצאים‬    ‫ובשבת משרדי הממשלה ורוב המשק‬
          ‫החברתיות‪ ,‬נפגשים בארץ ובחו"ל‪ .‬כשיש‬     ‫לקהילות הללו בכל רחבי העולם ואחראים‬      ‫שובתים‪ .‬בחו"ל אין את כל זה‪ .‬מי שרוצה‬
          ‫למישהו מאירופה חבר בירושלים או‬         ‫לסניפים ולעשייה קהילתית‪ .‬המחלקה‬          ‫להיות חלק מהיהדות צריך לעשות מעשה‬
          ‫ברחובות‪ ,‬הקשר שלו למדינה מתהדק‪,‬‬        ‫השלישית היא מחלקת הכ ָשרות‪ ,‬שמביאה‬       ‫אקטיבי‪ :‬להיות חלק מקהילה יהודית‪,‬‬
          ‫העברית שלו משתפרת‪ ,‬וגם הנכונות שלו‬     ‫לארץ בוגרי שמינית לשנת הכשרה‪ .‬רבים‬       ‫לשלוח את הילדים שלו למסגרות חינוך‬
                                                 ‫מהם גם עולים בסוף‪ ,‬והתנועה דואגת להם‬
                            ‫לעלות עולה דרמטית"‪.‬‬  ‫ועוזרת להם בהתמודדות עם המעבר הזה"‪.‬‬
                                                 ‫עד לפני כמה שנים עבדו בנפרד שתי‬

                                                 ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                                    ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13