Page 4 - זרעים-טבת תשפ"ד-ינואר 2024
P. 4

‫במתשנותעלהבים‬

                                   ‫בימים אלה התנועה מציינת את שבוע השילוב‪ .‬ביקשנו‬
                                   ‫לשמוע ממחלקת חינוך מיוחד בתנועה מה מטרתו של‬
                                   ‫השבוע הזה‪ ,‬מדוע השתנה שמו בשנה האחרונה ולמה‬

                                                                   ‫השילוב חשוב כל כך‬

                   ‫דבורה קלוטניק‪:‬‬                          ‫המחלקה כולה"‪.‬‬  ‫יאה לתקופה‪ ,‬את הריאיון עםאביבה רצון >>>‬
‫יש משהו דווקא בתנועת‬               ‫הפעילות בסניפים מיועדת לחניכים‬
                                   ‫במגוון רמות תפקוד של אוטיזם‪ ,‬מוגבלות‬   ‫אורי סבו‪ ,‬ראש מחלקת חינוך‬
       ‫נוער‪ ,‬מסגרת בלתי‬            ‫שכלית התפתחותית‪ ,‬שיתוק מוחין ועוד‪,‬‬     ‫מיוחד בתנועה‪ ,‬אנחנו עורכים‬
    ‫פורמלית ולא נוקשה‪,‬‬             ‫והיא מתוקצבת ברמה משמעותית מתוך‬
  ‫שמאפשר לשילוב הזה‬                ‫רצון של התנועה להשקיע משאבים‬           ‫בשיחת טלפון‪ ,‬שכן הוא מגויסכ‬
  ‫לקרות‪ .‬בכל סניף שיש‬              ‫רבים בתחום‪ .‬החניכים מתחלקים לשלוש‬
    ‫בו שילוב כל החניכים‬            ‫מסגרות‪ :‬שבטי יובל‪ ,‬שבטי אופק וחניכים‬   ‫למילואים‪ .‬בתחילת השיחה אני‬
  ‫מרוויחים משהו מיוחד‬              ‫משולבים‪" .‬שבטי יובל מיועדים לחניכים‬    ‫שומעת אותו אומר לחבר'ה סביבו בחצי‬
                                   ‫בני ‪ .14–9‬שבטי אופק נפתחו לפני כמה‬     ‫חיוך שכעת הוא בשיחה מבצעית חשובה‪.‬‬
                                   ‫שנים והם מיועדים לבני ‪ ,21–15‬שזה הגיל‬  ‫ואכן‪ ,‬לאורך השיחה בינינו אני מרגישה‬
                                   ‫המרבי שבו מסתיימות מסגרות חינוך‬        ‫שמבחינת אורי נושא החינוך המיוחד‬
                                   ‫החובה לילדים עם צרכים מיוחדים‪ ,‬והם‬     ‫והשילוב בוערים בעצמותיו‪ ,‬והוא רואה‬
                                   ‫דומים במובן מסוים לחבריא ב'‪ ,‬ברמת‬
                                                                                          ‫במשימה חשיבות גדולה‪.‬‬
                                                    ‫התכנים והעשייה בשטח‪.‬‬   ‫נפתח בהיכרות עם המחלקה‪ ,‬כי לא כולם‬
                                   ‫"נוסף על כך יש לנו חניכים משולבים‪.‬‬
                                   ‫חניך משולב הוא חניך שיש לו קושי‬                        ‫מכירים אותה ואת פועלה‪.‬‬
                                   ‫מסוים שמצריך הנגשות‪ ,‬אך יש לו יכולת‬    ‫"איתי‪ ,‬ראש המחלקה‪ ,‬פועלים רכזי חינוך‬
                                   ‫להשתלב בשבט של בני שכבת גילו‪ ,‬משבט‬     ‫מיוחד לכל מחוז‪ ,‬ותפקידם לטפל בכל‬
                                                                          ‫גורמי המחוז – קומונריות‪ ,‬מדריכים‪,‬‬
                                                                          ‫חניכים והורים – בכל נושא שקשור בחינוך‬
                                                                          ‫המיוחד‪ .‬התפקיד הזה טופח והשתדרג‬
                                                                          ‫עם הזמן עם הגדילה וההתפתחות של‬

                                   ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                                   ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9