Page 4 - זרעים-טבת תשפ"ד-ינואר 2024
P. 4
במתשנותעלהבים
בימים אלה התנועה מציינת את שבוע השילוב .ביקשנו
לשמוע ממחלקת חינוך מיוחד בתנועה מה מטרתו של
השבוע הזה ,מדוע השתנה שמו בשנה האחרונה ולמה
השילוב חשוב כל כך
דבורה קלוטניק: המחלקה כולה". יאה לתקופה ,את הריאיון עםאביבה רצון >>>
יש משהו דווקא בתנועת הפעילות בסניפים מיועדת לחניכים
במגוון רמות תפקוד של אוטיזם ,מוגבלות אורי סבו ,ראש מחלקת חינוך
נוער ,מסגרת בלתי שכלית התפתחותית ,שיתוק מוחין ועוד, מיוחד בתנועה ,אנחנו עורכים
פורמלית ולא נוקשה, והיא מתוקצבת ברמה משמעותית מתוך
שמאפשר לשילוב הזה רצון של התנועה להשקיע משאבים בשיחת טלפון ,שכן הוא מגויסכ
לקרות .בכל סניף שיש רבים בתחום .החניכים מתחלקים לשלוש
בו שילוב כל החניכים מסגרות :שבטי יובל ,שבטי אופק וחניכים למילואים .בתחילת השיחה אני
מרוויחים משהו מיוחד משולבים" .שבטי יובל מיועדים לחניכים שומעת אותו אומר לחבר'ה סביבו בחצי
בני .14–9שבטי אופק נפתחו לפני כמה חיוך שכעת הוא בשיחה מבצעית חשובה.
שנים והם מיועדים לבני ,21–15שזה הגיל ואכן ,לאורך השיחה בינינו אני מרגישה
המרבי שבו מסתיימות מסגרות חינוך שמבחינת אורי נושא החינוך המיוחד
החובה לילדים עם צרכים מיוחדים ,והם והשילוב בוערים בעצמותיו ,והוא רואה
דומים במובן מסוים לחבריא ב' ,ברמת
במשימה חשיבות גדולה.
התכנים והעשייה בשטח. נפתח בהיכרות עם המחלקה ,כי לא כולם
"נוסף על כך יש לנו חניכים משולבים.
חניך משולב הוא חניך שיש לו קושי מכירים אותה ואת פועלה.
מסוים שמצריך הנגשות ,אך יש לו יכולת "איתי ,ראש המחלקה ,פועלים רכזי חינוך
להשתלב בשבט של בני שכבת גילו ,משבט מיוחד לכל מחוז ,ותפקידם לטפל בכל
גורמי המחוז – קומונריות ,מדריכים,
חניכים והורים – בכל נושא שקשור בחינוך
המיוחד .התפקיד הזה טופח והשתדרג
עם הזמן עם הגדילה וההתפתחות של
ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל 4