Page 13 - זרעים-טבת תשפ"ד-ינואר 2024
P. 13

‫רב־טוראי יונתן אלעזרי הי"ד‬                                ‫כן‪ ,‬ולהקדיש אותו לזכר איתן ולזכרם‬
                                                                                       ‫של הנופלים האחרים מהסניף‪ .‬התהליך‬
                                   ‫חבר שבט הנני‪ ,‬נפל עם תחילת המערכה בשמחת‬             ‫בעיצומו‪ ,‬וחברי הסניף עמלים על‬
                                   ‫תורה‪ .‬יונתן‪ ,‬שהתגייס ליחידת דובדבן‪ ,‬שהה בשמחת‬       ‫המלאכה‪" .‬זה לא יהיה חדר הנצחה במובן‬
                                   ‫תורה במכינת 'כאייל' באופקים‪ ,‬שלמד בה טרם גיוסו‪.‬‬     ‫העצוב שלו; זה יהיה חדר תקווה"‪ ,‬מחדדת‬
                                    ‫כאשר נשמעו קולות הקרב מרחובות אופקים יצא יונתן‬     ‫הלל‪ .‬החדר מכיל ספרי קודש וספסלים‪,‬‬
                                    ‫מהמרחב המוגן להילחם במחבלים‪ ,‬אף שלא היה‬            ‫ומיועד לכל הרוצה לבוא וללמוד לזכר‬
                                    ‫חמוש‪ .‬יונתן לקח נשק משוטר שנפצע קשה‪ ,‬עלה לגג‬       ‫הנופלים‪ .‬כמו כן צייר אלעד בחדר את‬
                                                                                       ‫דיוקנו של איתן וכתב מעליו‪" :‬עוד יזכור‬
                                                ‫סמוך וירה במחבלים במשך שעות ארוכות‪.‬‬
                                     ‫תחילה נחשב יונתן לנעדר‪ ,‬עד שנמצא על הגג בלא‬                               ‫לנו אהבת איתן"‪.‬‬
                                     ‫רוח חיים ובחיוך על שפתיו‪ .‬טל אליצור‪ ,‬חברה טובה‬                      ‫׆׆׆‬
                                     ‫של יונתן‪ ,‬סיפרה עליו‪" :‬החיוך אפיין אותו‪ .‬הוא היה‬  ‫לאחר חודש הארגון החל סגל הסניף‬
                                      ‫בחור בעל שמחת חיים ואנרגייה מידבקת‪ ,‬והייתה לו‬    ‫לעבוד על הכנת מערך פעולות לזכר‬
                                    ‫חיבה לאקסטרים – במיוחד לרכיבת שטח ולטיפוס –‬        ‫בוגרי הסניף והנופלים הקשורים אליו‪.‬‬
‫בלי פחד‪ .‬יונתן התמיד בכל דבר שעשה ופעל כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמו‪ .‬הוא‬           ‫"לא רצינו לעשות את זה תוך כדי חודש‬
‫שאף תמיד לשפר את עצמו ולהיות אדם מאמין יותר וטוב יותר‪ .‬הוא היה אדם שחתר לאמת‪,‬‬          ‫הארגון‪ ,‬רצינו לקחת את זה ברצינות"‪,‬‬
      ‫בדק ולמד והלך עד הסוף עם האמונות שלו‪ ,‬ועשה זאת בהמון שמחה‪ ,‬צחוק ואומץ"‪.‬‬          ‫מסבירה הלל‪" .‬אנחנו הולכים לשוחח‬
                                                                                       ‫עם האנשים הקרובים לנופלים‪ ,‬ללמוד‬
  ‫סמ"ר איתן דב רוזנצוויג הי"ד‬                                                          ‫עליהם‪ ,‬לשמוע מי הם היו ומה אנחנו‬
                                                                                       ‫יכולים ללמוד מהם‪ .‬על סמך השיחות‬
‫חבר שבט אורות ובוגר צוות נחשון בסניף‪ .‬איתן‬                                             ‫האלה נבנה מערך פעולות שנוכל‬
‫שירת בחטיבת גבעתי ונפל בקרב בצפון רצועת‬                                                ‫להעביר גם בסניף וגם בכל הארץ כדי‬
‫עזה בט' בכסלו‪ .‬הוא היה בחור חכם ורחב‬                                                   ‫שנוכל לשמור על המורשת של הנופלים‪,‬‬
‫אופקים שהרבה ללמוד ולחקור תחומים רבים‬                                                  ‫להתייחס לכל אחד מהם‪ ,‬לוודא שיזכרו‬
‫שעניינו אותו‪ .‬עם חוכמתו המיוחדת הייתה‬                                                                    ‫אותם זיכרון משמעותי‪.‬‬
‫באיתן ענווה רבה‪ ,‬והיא השתקפה הן בנכונותו‬                                               ‫"חשוב לנו להנציח את בוגרי הסניף"‪,‬‬
                                                                                       ‫אומרת הלל‪" .‬שלושת הנופלים היו‬
  ‫לעזור לאחרים והן וברצון ללמוד מכל אדם‪.‬‬                                               ‫גיבורים‪ .‬הם חלק חשוב מההיסטוריה‪,‬‬
‫חברו עוזיאל ריבקין מספר‪" :‬איתן היה בחור‬                                                ‫ותפקידנו הוא ללמוד עליהם ולהנציח‬
‫אופטימי ומסור‪ ,‬אוהב אדם ובעל מאור‬                                                      ‫אותם‪ .‬אנחנו רוצים שגם החניכים שלא‬
‫פנים מיוחד‪ .‬הוא חש חיבור מיוחד לעולמות‬                                                 ‫הכירו אותם ילמדו עליהם‪ ,‬ילמדו מהם‬
‫היהדות והעמיק בלמידת נושאים שונים – הלכה‪ ,‬מחשבה‪ ,‬חסידות‪ ,‬מוסר ועוד‪.‬‬                    ‫ומהגבורה שלהם‪ .‬אנחנו רוצים לחנך את‬
‫איתן היה בעל נפש אומנותית ועסק באומנויות שונות – ציור‪ ,‬ספרות ושירה – ושילב את‬          ‫עצמנו להיות אנשים טובים דרך אנשים‬
                                                                                       ‫טובים שנפלו כגיבורים‪ .‬אם נזכור אותם‪,‬‬
                                                         ‫העולמות הללו עם עולם התורה"‪.‬‬  ‫אם ניקח אפילו תכונה אחת מהם לחיים‬
‫שילוב כזה אפשר לראות בשירה שחיבר ובעבודת הגמר שלו במגמת האומנות‪ ,‬עבודה‬                 ‫שלנו ונהיה אנשים טובים יותר‪ ,‬זה ישאיר‬
‫שהציגה סמלים ודימויים רבים מעולמות היהדות ותולדות עם ישראל‪" ,‬הנרטיב היהודי"‪,‬‬
                                                                                                            ‫את החותם שלהם"‪.‬‬
                                    ‫כפי שהסביר איתן‪ .‬העבודה אף זכתה בפרס הצטיינות‪.‬‬

                ‫סרן (במיל') נתנאל סילברג הי"ד‬

              ‫חבר שבט אחיה‪ ,‬נפל בקרב בצפון רצועת עזה בו'‬
              ‫בטבת‪ .‬נתנאל גדל באלון שבות והתגורר בנעמ"ה‪.‬‬
              ‫נתנאל‪ ,‬מפקד צוות ביחידת יהל"ם‪ ,‬היה אדם צנוע ויצא‬
              ‫ללחימה בשמחת תורה עוד לפני שקיבל צו גיוס‪ .‬הוא‬
              ‫היה דור שלישי למתיישבי אלון שבות‪ .‬נתנאל למד‬
              ‫בישיבת ההסדר בבית שאן‪ ,‬וראש הישיבה תיאר אותו‬
               ‫כאחד מעמודי התווך של בית המדרש‪ ,‬שלמד במסירות‬
               ‫ובהתמדה‪ .‬חבריו מספרים על אדם חרוץ ונחוש‬
               ‫שהתעקש להצטרף ללחימה אף שלא שובץ לצוות‬

               ‫מסוים‪" .‬בשבילנו ֵנתי היה חלק בלתי נפרד מהשבט"‪,‬‬
               ‫אומר חברו‪ ,‬עקיבא שויבר‪" .‬הייתה לו דומיננטיות‬
                ‫מיוחדת‪ ,‬לא רועשת אלא דווקא ענווה"‪ .‬בקרב שבו‬

                         ‫נפל הוא היה מהראשונים שהסתערו קדימה‪.‬‬

‫טבת תשפ״ד ‪13‬‬
   8   9   10   11   12   13   14   15   16