Page 9 - זרעים-אדר א' תשפ"ד-פברואר 2024
P. 9

‫אביאל ברנדסדורפר‪:‬‬                                                ‫אקטואלית ולעבוד עם מפונים‪ ,‬אבל‬
                ‫"בתחילת המלחמה‬                                                              ‫אצלנו החבר'ה חזרו ללחימה‪.‬‬
                ‫יצאתי לקורס חובשים‬
                ‫קרביים‪ ,‬ובקורס הרגשתי‬                                            ‫"בעקבות המלחמה השתנו גם פרקי‬
                ‫את ההבדל בין החוויה‬                                              ‫המשימה של החיילים‪ .‬בשנים האחרונות‬
                ‫הצבאית כחבר בגרעין‬                                               ‫היו המשימות בעלות אופי חינוכי – עידוד‬
                ‫ובין ההתארגנות‬                                                   ‫גיוס לצה"ל‪ ,‬חיזוק אוכלוסיות בסיכון‬
                ‫וההתנהלות כשאין‬                                                  ‫וכו' – אבל בעקבות המלחמה אנחנו‬
                ‫בסביבה עוד שומרי‬                                                 ‫מחשבים מסלול מחדש ובונים את‬
                ‫מצוות וחברי תנועה"‬                                               ‫המשימה בהתיישבות במקומות שעולה‬
                                                                                 ‫בהם הצורך בסיוע‪ ,‬ולכן עצם הנוכחות‬
                    ‫שטח אש‬                   ‫גרעיני הנחל בהתרעננות מעזה‬          ‫של המתנדבים תהיה משימה בפני עצמה‬

‫במלחמה הנוכחית לוחמים חברי גרעיני‬         ‫"עם זאת המלחמה הביאה איתה רגעים‬                     ‫לחיזוק יישובים צמודי גדר‪.‬‬
‫הנח"ל ברחבי הארץ‪ ,‬מהצפון ועד לדרום‬        ‫של התעלות וצמיחה‪ .‬לראות את חברי‬        ‫"גם זמן יציאת חברי הגרעין המשרתים‬
‫דרך יהודה ושומרון‪" .‬בדיוק סיימנו את‬       ‫הגרעין של מרץ ‪ ,'23‬הצעירים‪ ,‬עוברים‬     ‫בפרק הצבאי לפרק המשימה נדחה‬
‫ההכשרה ותפסנו קו באזור אבני חפץ‬           ‫מהכשרה ללחימה‪ ,‬פועלים בעשייה‬           ‫לעתיד‪ ,‬וכאשר יצאו אליה תהיה המשימה‬
‫שבשומרון‪ ,‬תגברנו את סיירת גולני"‪,‬‬         ‫משמעותית‪ ,‬זה מרגש ויפה‪ .‬אפשר ממש‬       ‫במועצה האזורית שדות נגב בפעילויות‬
‫מספר אביאל ברנדסדורפר‪ ,‬בוגר מכינת‬         ‫לראות את כל התהליכים האישים שהם‬        ‫התיישבותיות‪ ,‬חקלאיות וחינוכיות‪ ,‬בכל‬
‫קשת יהודה‪ ,‬חובש פלוגתי בחטיבת‬             ‫עברו‪ .‬הכול מתרכז לרגע שבו הם יוצאים‬
‫הנח"ל וחבר גרעין הנח"ל מחזור גיוס‬                                                        ‫צורך שהמועצה תדרוש מאיתנו"‪.‬‬
                                                       ‫לקרב‪ ,‬מאומנים ומאמינים"‪.‬‬  ‫נווה מוסיף לתאר את הקושי לתפעל‬
                                ‫מרץ ‪.'23‬‬                                         ‫את גרעיני הנח"ל מאחר שארבעת אנשי‬
‫לאחר העברת חיילי סיירת גולני ללחימה‬            ‫תחיה ברוך‪:‬‬                        ‫הצוות שמובילים את התוכנית גויסו‬
‫בדרום נשארו חברי חטיבת הנח"ל‬                   ‫"כשהחלה המלחמה‬                    ‫למילואים והשאירו בבית את העבודה‬
‫בשומרון ועבדו בנוהל מלחמה‪" :‬היינו‬              ‫הם החליטו בקבוצה‬                  ‫ואת המשפחות‪" :‬הגיוס שלנו למילואים‬
‫לבד‪ ,‬שמרנו כמעט ‪ 16‬שעות רצוף בכל‬               ‫לחזור ללחימה‪ ,‬נכנסו‬               ‫הוא אתגר אחד שהיינו צריכים להתמודד‬
‫יום‪ ,‬והיינו בכוננות‪ .‬אחר כך עברנו‬              ‫עם חבריהם לתמרון‬                  ‫איתו‪ .‬האתגר השני הוא הדאגה לחיילים‬
‫לפעילות מבצעית בדרום הר חברון עד‬               ‫הקרקעי‪ ,‬ושם נלחמו‬                 ‫שהיו בלחימה או בהכשרה ונכסנו לקרבות‬
‫שמילואימניקים הגיעו להחליף אותנו‬               ‫בעוז ובגבורה"‬
                                                                                                 ‫תוך כדי החברות בגרעין‪.‬‬
          ‫שם‪ ,‬והגדוד שלנו נכנס לעזה"‪.‬‬
              ‫במה תרם לך גרעין הנח"ל?‬

‫"אני מאוד מאמין בחינוך‪ .‬הגעתי לגרעין‬
‫אחרי ששמעתי במכינה על התוכנית‪,‬‬
‫וחשבתי שהתוכנית היא המקום שבו אוכל‬
‫לא רק להיות משמעותי בזכות עצמי אלא‬
‫גם לעזור בגיוס של אחרים לצבא‪ .‬מלבד‬
‫זאת אני מתחזק מאוד מעצם היכולת שלי‬
‫להתפלל במניין‪ ,‬מזה שיש מי שמבין‬
‫אותי‪ ,‬מזה שבחדר שלנו אין חילול שבת‬
‫ומזה שיש חבורה דתית שחבריה תומכים‬
‫זה בזה‪ .‬בתחילת המלחמה יצאתי לקורס‬
‫חובשים קרביים‪ ,‬ובקורס הרגשתי את‬
‫ההבדל בין החוויה הצבאית כחבר בגרעין‬
‫ובין ההתארגנות וההתנהלות כשאין‬
‫בסביבה עוד שומרי מצוות וחברי תנועה"‪.‬‬
‫גרעיני הנח”ל של בני עקיבא פונים‬
‫לבוגרי התנועה שגדלו בה והתחנכו על‬
‫ערכיה ושואפים להגשימם ולהישאר‬
‫חברים בה בתקופת הלימוד והשירות‬
‫הצבאי‪" .‬בתקופה שבה כולנו נדרשים‬
‫לפעול ולהגשים את ערכי התנועה אנו‬
‫קוראים למתגייסי אוגוסט ‪ '24‬ליצור קשר‬

                     ‫ולהצטרף לעשייה"‪.‬‬

‫אדר א׳ תשפ״ד ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14