Page 14 - זרעים-אדר א' תשפ"ד-פברואר 2024
P. 14

‫כפיר פשיטיצקי‬     ‫בתנועה מתמדת‬                                                   ‫וביחקתוטולריפציריובועתנםעתנצנהבשרחרלמתעשטרוניכןבנזכהיכר‬

               ‫‪2‬‬                                                                                                                          ‫יוזמה בתנועה‬

                                          ‫‪1‬‬                                                 ‫מהי היוזמה ואיך חשבתם עליה?‬

‫שהשתתפו בו גם נשות חיילי מילואים‬            ‫‪ 1‬ילדים ב‪ 360-‬מעלות‬                  ‫עומר נאוטרה‪ ,‬חייל בודד שנחטף ב‪ 7-‬באוקטובר‪,‬‬
‫הועלה הרעיון להפיק סרטון חיזוק‬                                                   ‫הוא בן דוד של אחת מחברות צוות נחשון‪ .‬לא‬
‫שבועי לתושבי העיר‪ ,‬שבו חיילים תושבי‬       ‫יש ילדים שמתקשים בבית‬                  ‫יכולנו שלא לעשות משהו‪ .‬השגנו פוסטרים‬
‫העיר פונים אל התושבים באמירות‬             ‫הספר ופורחים בבני עקיבא‪ ,‬אבל כל‬        ‫ושלטים גדולים‪ ,‬פתחנו שולחן ברחבת 'יד לבנים'‪,‬‬
‫מחזקות מהחזית‪" .‬חשבנו איך אנחנו‬           ‫המיקוד של מערכת החינוך הוא בקושי‬       ‫וביקשנו מהמדריכים להביא את החניכים שלהם‪.‬‬
‫יכולים להביא לעורף את הרוח שבחזית"‪,‬‬       ‫שלהם בבית הספר‪ .‬מחלקת מעורבות‬          ‫אנשים רבים מהרחוב הצטרפו אלינו‪ ,‬ויותר מ‪500-‬‬
‫מספר הרב אביעד מאיוסט‪ ,‬רכז כפר‬            ‫חברתית שמה לב לבעיה הזו ויצאה‬          ‫כרזות נתלו ברחבי רעננה‪ .‬במוצ"ש שלאחר מכן‬
‫הסטודנטים בבית שאן‪" .‬בית שאן היא‬          ‫במיזם חדש‪ :‬חלוקת תעודת הערכה מבני‬      ‫הוצאנו אוטובוס מלא לכיכר החטופים‪ ,‬ולאחר‬
‫עיר לא גדולה‪ .‬כשרואים פרצוף מוכר‬                                                 ‫מכן הגענו לטיש עם המשפחה של החטוף‪ .‬שרנו‬
‫עומד במדים ואומר מילים מחזקות‪ ,‬זה‬                ‫עקיבא עם התעודה מבית הספר‪.‬‬      ‫ואמרנו תהלים ומי שבירך לחיילי צה"ל‪ .‬לשמוע‬
                                          ‫"רצינו לאחד את התמונה לאחת"‪,‬‬           ‫את כל המשפחות מדברות בעצרת היה מאוד‬
                              ‫נותן כוח"‪.‬‬  ‫מספרת בהתרגשות דבורה סגל‪ ,‬רמ"ח‬
                                          ‫מחלקת מעורבות חברתית בתנועה‪,‬‬                                                ‫מרגש ומחזק‪.‬‬
‫קומונריות סניפים‬  ‫‪3‬‬                       ‫"זאת אומרת שהילד של הבוקר יהיה‬
          ‫מפונים‬                          ‫גם הילד של הצוהריים‪ .‬הוא יקבל מבית‬                    ‫איך היוזמה תורמת לסביבה?‬
                                          ‫הספר תעודה שתתאר את איך הוא שם‪,‬‬
‫בחודש שעבר השתתפו ‪ 12‬קומונריות‬            ‫ואנחנו נשלים את התמונה ונספר איך‬       ‫העלאת המודעות לנושא החטופים‪ .‬גם בסניף‬
                                          ‫הוא בבני עקיבא‪ .‬ככה נאחד את הזהויות‬    ‫עצמו – לחניכים‪ ,‬למדריכים ואפילו לצוות שלנו –‬
‫מצפון הארץ ומדרומה בערב הכשרה‬             ‫שלו‪ ,‬נחזק את התדמית שלו בבית הספר‬      ‫וגם ברחבי רעננה‪ .‬רבים מאוד ראו את השולחן מלא‬
                                          ‫ונעלה את הדימוי העצמי שלו‪ ,‬כי הוא‬      ‫בכרזות‪ ,‬עצרו‪ ,‬התעניינו וסיפרו את הסיפור שלהם‪.‬‬
‫מיוחד לקומונריות של הסניפים המפונים‪.‬‬
                                               ‫יהיה ער יותר לנקודות החוזק שלו"‪.‬‬       ‫מה היוזמה דורשת מבחינה לוגיסטית?‬
‫מטרות הערב היו להכשיר אותן לעבודה‬
                                                                                 ‫לארגן כרזות חטופים בעזרת המטה‪ ,‬לארגן‬
‫בסניפים שפונו למלונות עם כל הקהילה‪,‬‬                                              ‫אוטובוס לכיכר החטופים‪ ,‬לבחור יום למבצע‬
                                                                                 ‫תליית הכרזות ולדבר עם החניכים והמדריכים‬
‫וכן לדון ב'יום שאחרי'‪ :‬מה יעשו כשיוכלו‬    ‫בית שאן‪ :‬סרטוני‬
                                            ‫חיזוק מהחזית‬                                        ‫שיבואו לסייע בהרחבת המעגלים‪.‬‬
‫הקהילות לחזור לבתיהן‪ .‬בערב הן שמעו‬                         ‫‪2‬‬
                                                                                            ‫משפט או ידיעה שמעניקים לכם‬
‫שיחה של דוד שמחון‪ ,‬לשעבר סמזכ"ל‬                                                                       ‫כוח בהגשמת היוזמה‪:‬‬

‫התנועה‪ ,‬שנתן כלים מעשיים לעורר‬            ‫בכפר הסטודנטים בבית שאן חיפשו‬                                            ‫כל ישראל אחים‪.‬‬

‫את הרצון של בני הנוער לפעול גם‬            ‫איך לרומם את הרוח‪ .‬במפגש סטודנטים‬             ‫יש לכם יוזמה בסניף?‬
                                                                                        ‫רוצים להופיע במדור?‬
                                                                                         ‫בואו וספרו לנו עליה‪:‬‬

                                                                                     ‫‪zraim31@gmail.com‬‬

                                                                                 ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                            ‫‪14‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16