Page 8 - זרעים-אדר א' תשפ"ד-פברואר 2024
P. 8

‫גרעיני הנח"ל של בני עקיבא‬
‫במלחמת חרבות ברזל ‪ //‬רננה ארלן‬

‫הערכים והשפה של בני עקיבא ומיישם‬                         ‫הנח"ל בתנועה‬             ‫נח"ל‪ ,‬ובשמו המלא נוערה‬
‫אותם בשירות צבאי משמעותי‪ .‬ככה‬
‫החיילים מגיעים לשירות מתוך שליחות‬         ‫בעבר היו גרעיני הנח"ל מסגרת ההגשמה‬      ‫חלוצי לוחם‪ ,‬הוא מסגרת‬
‫רחבה‪ ,‬וכולם נתרמים‪ .‬אם שואלים אותי‬        ‫העיקרית בתנועה‪ ,‬אך עם השנים נדד‬         ‫צבאית שבה קבוצות של‬
‫על תרומת גרעיני הנח"ל לצבא ולמדינה‪,‬‬       ‫המיקוד למחוזות אחרים‪ .‬גרעיני הנח"ל‬      ‫תנועות וארגוני נוער‬
‫הייתי אומר שאנחנו דומים לדשן יותר‬                                                 ‫מתגייסות יחד לשירות‬
‫משאנחנו דומים לגרעין‪ .‬אנחנו לא‬                         ‫חזרו לפעילות בשנת ‪.2007‬‬    ‫למדינה בשילוב בין משימה צבאית ובין‬
‫מגדלים משהו חדש אלא עוזרים למה‬            ‫כיום יש בכל גרעין נח"ל ‪ 30–15‬חברי‬
                                          ‫גרעין המתגייסים בקבוצה‪ .‬לכל מחזור‬                      ‫הגשמת מטרות תנועתיות‪.‬‬
           ‫שכבר קיים לגדול טוב יותר"‪.‬‬     ‫גיוס יש רכז מלווה שאחראי לתכלול‬         ‫תחיה ברוך‪ ,‬ראש מחלקת הגשמה‬
       ‫למי מתאים להגיע לגרעיני הנח"ל?‬     ‫הקשר במשולש של חברי הגרעין‪ ,‬בני‬         ‫בתנועה‪ ,‬מרחיבה‪" :‬חברי גרעין הנח"ל‬
‫"לאנשים שבאים מלאי העוצמות של‬             ‫עקיבא והמערכת הצבאית‪ .‬הרכז המלווה‬       ‫מתגייסים יחדיו לשנתיים של פרק שירות‬
‫בני עקיבא‪ ,‬למי שרוצים להוציא לפועל‬        ‫אחראי להכשרה ולליווי האישי של כל‬        ‫צבאי‪ .‬רובם משובצים בגדוד ‪ 50‬של‬
‫בצורה משמעותית ובקבוצה את הכוח‬            ‫חייל מדילמות אישיות ופרטיות ועד‬         ‫חטיבת הנח"ל‪ ,‬שהוא גדוד של חיילים‬
‫והאידיאלים החשובים בחייהם‪ .‬בשונה‬          ‫הכנה לפרקי הצבא והמשימה‪ .‬הגרעין‬         ‫מגרעיני הנח"ל של כלל תנועות הנוער‪.‬‬
‫ממסלולים אחרים בצבא‪ ,‬הייחודיות של‬         ‫הוא מעטפת תנועתית ותורנית שנותנת‬        ‫אחרים משובצים ביחידות אחרות‪ ,‬על‬
‫גרעין הנח"ל היא ביכולתו ליצור חבורה‬       ‫מקום למשימה לאומית‪ .‬מרכז גרעיני‬         ‫פי הפרופיל שלהם‪ .‬לאחר הפרק הצבאי‬
‫של קודש המגיעה יחד ויוצרת גלים של‬         ‫הנח"ל התנועתי הוא בניה כהן‪ ,‬שנמצא‬       ‫ממשיכים חברי הגרעין לשנה של פרק‬
‫אחריות ושליחות גם בפרק הצבאי וגם‬                                                  ‫משימה‪ .‬בעבר היו המשימות במסגרת‬
                                                             ‫בימים אלו במילואים‪.‬‬  ‫התיישבותית‪ ,‬ומאז שנות התשעים ועד‬
                         ‫בפרק המשימה‪.‬‬     ‫נווה אוחנונה‪ ,‬רכז גרעיני נח"ל של‬
‫"הכוח של אנשי הנח"ל הוא להביא ערך‬         ‫מחזורי הגיוס מרץ ‪ '22‬ומרץ ‪,'23‬‬                      ‫היום המשימות הן במסגרת‬
‫מוסף לפעילות‪ ,‬לא רק להיות חיילים‬          ‫שנמצאים בימים אלו בפרק‬                                        ‫חינוכית בקהילה"‪.‬‬
‫טובים אלא גם להשפיע על הסביבה‪.‬‬
‫מי שרוצה להניף את כל אלו על דגלו‪,‬‬         ‫הצבאי בתוכנית‪ ,‬מספר לנו‬
‫להשתלב בחטיבות ולעזור להן לצמוח‪,‬‬          ‫על חשיבות הגרעינים‬
                                          ‫בליווי החיילים ועל‬
                            ‫מוזמן לבוא"‪.‬‬  ‫מקומם במערך‬              ‫נווה אוחנונה‪:‬‬
                                          ‫הצבאי והלאומי‪.‬‬
             ‫מלחמה על הבית‬                ‫"חיפשתי מקום‬             ‫"לראות את חברי‬
                                          ‫שבו אוכל לשלב‬            ‫הגרעין של מרץ ‪,'23‬‬
‫המלחמה שפרצה בשמחת תורה השפיעה‬            ‫עשייה חינוכית‪,‬‬           ‫הצעירים‪ ,‬עוברים‬
‫על כל אחד ואחד מאיתנו מעבר להשלכות‬        ‫תורנית ותרומה‬            ‫מהכשרה ללחימה‪,‬‬
‫הלאומיות‪ ,‬וגם על גרעיני הנח"ל לא‬          ‫לשירות הצבאי‪,‬‬            ‫פועלים בעשייה‬
‫פסחה השפעת המלחמה‪" .‬בתחילת השנה‬           ‫ומצאתי את‬                ‫משמעותית‪ ,‬זה‬
‫התחיל מחזור הגיוס הוותיק שלנו את פרק‬      ‫גרעיני הנח"ל של‬          ‫מרגש ויפה‪ .‬אפשר‬
‫המשימה שלו בירושלים"‪ ,‬מתארת תחיה‪.‬‬         ‫בני עקיבא‪.‬‬
‫"כשהחלה המלחמה הם החליטו בקבוצה‬           ‫"הנח"ל הוא‬               ‫ממש לראות את כל‬
‫לחזור ללחימה‪ ,‬נכנסו עם חבריהם לתמרון‬      ‫מסלול מיוחד‬              ‫התהליכים האישים‬
‫הקרקעי‪ ,‬ושם נלחמו בעוז ובגבורה‪.‬‬           ‫שלוקח את‬                 ‫שהם עברו‪ .‬הכול‬
‫גרעינים של תנועות נוער אחרות החליטו‬       ‫שנות הישיבה‬              ‫מתרכז לרגע שבו‬
‫להחליף את המשימה שלהם למשימה‬              ‫או המכינה ואת‬            ‫הם יוצאים לקרב‪,‬‬

                                                                   ‫מאומנים ומאמינים"‬

                                                                   ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                          ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13