Page 5 - זרעים-אדר א' תשפ"ד-פברואר 2024
P. 5

‫בשלושת ימי השיא משה רואה הזדמנות‬             ‫אשר נחמיאס‪:‬‬                       ‫להתחבר למשפחות ולמציאות הבלתי‬
‫של כל אחד ואחת מאיתנו להתחבר חיבור‬               ‫עכשיו יותר‬                                        ‫אפשרית שהם חווים‪.‬‬
‫אישי למטרות הלאומיות‪" .‬אם נכיר את‬                      ‫מתמיד‬
‫מי שיושב כיום במנהרות בעזה ומחכה‬                                               ‫מוריה דידי‪ ,‬רכזת משימות במחלקת חב"ב‬
‫שישחררו אותו‪ ,‬נהיה קשורים אליו יותר‬           ‫אנחנו צריכים‬                     ‫אשר מרכזת את ימי השיא‪ ,‬מספרת‪" :‬כבר‬
‫ונוכל לקוות ולהתפלל עוד יותר לשובו‪.‬‬                   ‫להפנות‬                   ‫בימים הראשונים של הלחימה צוותי נחשון‬
‫אם נשמע שהחטוף הזה אהב לרוץ‪ ,‬לבשל‬                                              ‫הובילו יוזמות ופרויקטים רבים‪ .‬המון‬
‫או לשחק עם הנכדים שלו‪ ,‬נזדהה איתו‬                  ‫את הפנים‬                    ‫צוותים הקימו גמ"חים‪ ,‬היו שותפים באיסוף‬
‫ואולי אפילו נזהה את התכונות האלה בנו‪.‬‬              ‫למשימות‬                     ‫ציוד לחיילים‪ ,‬סייעו למשפחות המגויסים‬
‫כשנרגיש שמי שנמצא בשבי הוא אח שלנו‪,‬‬
‫אבל באמת‪ ,‬ננכיח לחבר'ה את החשיבות‬                    ‫לאומיות‬                        ‫במגוון דרכים‪ ,‬והרשימה עוד ארוכה‪.‬‬
‫שבהחזרת החטופים הביתה‪ .‬משפחות‬                                                  ‫"עכשיו אנחנו רוצים לקבל השראה‬
‫החטופים לא נושמות כבר ארבעה חודשים‪,‬‬     ‫ובהמשכיות של הרוח‪ .‬זו המטרה של יום‬     ‫מכל הפעילויות ההתנדבותיות בסניפים‬
‫והחובה שלנו היא לתת להן תחושה‬           ‫השיא השלישי‪ ,‬שעוסק בחיבור לרוח העם"‪.‬‬   ‫ובמחלקות השונות‪ ,‬ולמסד את העשייה‬
                                                                               ‫דרך פלטפורמה מבוססת ומסודרת יותר‪.‬‬
         ‫שאנחנו איתן במאבק להחזרתם‪.‬‬            ‫שרי החוץ של התנועה‬              ‫צוותי נחשון וחב"ב יובילו את חבריא א'‬
‫"ביום השיא השני‪ ,‬שיתמקד בפצועים‪,‬‬                                               ‫ואת הסניף כולו בפעילות לפי הנושא‬
‫חשוב שכל סניף ישמע סיפור גבורה של‬       ‫משה מסינג‪ ,‬רכז חבריא ב' במחוז דן‪:‬‬      ‫שנקבע‪ ,‬באותו יום ובאותו שעה‪ ,‬כל סניף‬
‫חייל‪ .‬יש לי חבר בסיירת גבעתי שעובר‬      ‫"צוותי נחשון הם שרי החוץ של התנועה‪.‬‬
‫כבר הרבה זמן בין סניפים ומספר את‬        ‫הם מיישמים את החזון האמיתי של בני‬                                  ‫במקום שלו"‪.‬‬
‫הסיפור שלו‪ .‬הוא נמצא בשיקום תקופה‬       ‫עקיבא‪ .‬כשאני הייתי חניך בטבריה לא‬            ‫את מרגישה שיש משמעות מיוחדת‬
‫ארוכה‪ ,‬והשיקום שלו עוד ארוך‪ .‬הוא אדם‬    ‫הייתה עשייה והתנדבות כזאת‪ ,‬וזה היה‬        ‫לעובדה שהכול יקרה יחד‪ ,‬באותו זמן?‬
‫מעורר השראה‪ ,‬ויכול לעורר גם אותנו‬       ‫חסר לי מאוד‪ .‬בעיניי להיות חניך זו‬      ‫"ודאי‪ .‬בדיוק כמו שבשבת ארגון יש‬
‫להיות אנשים שעושים דברים גדולים‪.‬‬        ‫ההכנה לשלב שבו הופכים לתנועת נוער‬      ‫תחושה מיוחדת של אירוע שקורה בבת‬
‫לצערי‪ ,‬יש גם חיילים שנמצאים במצב‬        ‫אמיתית‪ ,‬שפועלת כלפי חוץ בעזרה לעם‬      ‫אחת בכל רחבי הארץ‪ ,‬ומשתתפים בו‬
‫נפשי לא פשוט‪ ,‬ואם ידעו שיש בני נוער‬     ‫ישראל בכל התחומים‪ .‬לכן ימי השיא‬        ‫עשרות אלפי חניכים‪ ,‬מדריכים‪ ,‬בוגרים‪,‬‬
‫שמתעניינים בהם‪ ,‬מדפיסים על חולצות‬                                              ‫קומונריות ופעילים‪ ,‬שעומדים למפקד‬
‫משפטים מעוררי השראה שאמרו ומרימים‬                   ‫האלה כל כך חשובים בעיניי‪.‬‬  ‫חודש ארגון יחד‪ ,‬וחברי השבט החדש‬
‫אותם על נס‪ ,‬זה עשוי להיות משמעותי‬       ‫"הימים האלה כואבים ומתסכלים‪ ,‬והם‬       ‫מקבלים את השם החדש שלהם יחד‪ ,‬כך‬
                                        ‫פערו בנו חלל גדול שכל עם ישראל‬
                         ‫מאוד מבחינתם‪.‬‬  ‫התגייס כדי לנסות למלא אותו‪ .‬כמו‬                                         ‫גם כאן‪.‬‬
‫"אחרי שתי המטרות האלה אנחנו רוצים‬       ‫חיילים בסיירת מובחרת שמתאמנים שנים‬     ‫"ביום השיא הראשון‪ ,‬שעסק בשחרור‬
‫להתמקד בחיזוק תחושת הניצחון והיחד‪.‬‬      ‫ליום פקודה‪ ,‬בחוד החנית של העורף‬        ‫החטופים‪ ,‬עצרנו כולנו להתפלל וללמוד‬
‫אנחנו מוקפים תכנים עצובים ושומעים‬       ‫עמדו צוותי נחשון‪ ,‬שמנוסים בעזרה‬        ‫לזכותם ולשחרורם‪ .‬בסניפים רבים קבעו‬
‫סיפורים שקורעים את הלב‪ .‬ביום השיא‬       ‫לקשישים ובהקמת גמ"חים‪ .‬בזמן החירום‬     ‫תפילות סניפיות ולימוד‪ .‬ביום השיא‬
‫השלישי נרצה לצאת לרחובות ופשוט‬          ‫הם היו צריכים רק לשלוף כלים שכבר היו‬   ‫השני‪ ,‬שעוסק בפצועי המערכה‪ ,‬נרצה‬
‫לעשות טוב‪ .‬אפשר לצאת לפארק ולחלק‬        ‫להם‪ .‬עכשיו‪ ,‬כשנכנסנו לסוג של שגרת‬      ‫להראות לכל הפצועים שאנחנו לא‬
‫משפטים מחזקים ומעוררי השראה‪,‬‬            ‫חירום‪ ,‬אנחנו רוצים עוד יותר להסתער‬     ‫שוכחים אותם ואנחנו מבקשים לחזק‬
‫לחלק סוכריות‪ ,‬לפרוס מחצלות ולהיות‬       ‫קדימה ולהביא לידי ביטוי את הכוח‬        ‫אותם ואת בני המשפחות שלהם‪ .‬בסניפים‬
‫אוזן קשבת‪ ,‬להעלות חיוך על הפנים של‬      ‫שלנו במשימות חשובות וגדולות נוספות‪.‬‬    ‫ישמעו את סיפורי הגבורה וילמדו‬
‫אנשים ולקדם אהבת חינם‪ .‬המשמעות של‬       ‫המיזם הזה בעיניי הוא שיא שמגיעים‬       ‫מתחושת השליחות של מי שנפגעו כדי‬
‫היום הזה מבחינתי היא לצבוע את כל מה‬
‫שעברנו בצבעים מחזקים ולהמחיש את‬                        ‫אליו אחרי השיא הקודם"‪.‬‬               ‫שאנחנו נוכל לחיות בשלום‪.‬‬
                                                                               ‫"אני מרגישה שהמלחמה הזאת חשפה את‬
                    ‫התקווה שיחד ננצח"‪.‬‬                                         ‫העוצמות‪ ,‬את האחדות ואת הגודל של‬
                                                                               ‫העם שלנו‪ .‬אנשים רבים נמצאים בעשייה‬
                                                                               ‫משמעותית למען העם שלנו‪ ,‬ואנחנו‬
                                                                               ‫רוצים לקבל השראה ולהשתתף בהפצה‬

                                        ‫מוריה דידי‪ :‬אנשים‬
                                        ‫רבים נמצאים בעשייה‬
                                        ‫משמעותית למען‬
                                        ‫העם שלנו‪ ,‬ואנחנו‬
                                        ‫רוצים לקבל השראה‬
                                        ‫ולהשתתף בהפצה‬
                                        ‫ובהמשכיות של הרוח‬

‫אדר א׳ תשפ״ד ‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10