Page 4 - זרעים-גליון תשרי תשפ"ד-סוכות- ספטמבר 23
P. 4

‫שתחוילירםה‬
                                             ‫יערמיםאימוהןהרבחמנגזירתחי‬
                                          ‫>>>‬
                                             ‫צוריאל הורוביץ‬

‫לשמאל הפוליטי‪ ,‬בתו של הסופר עמוס‬          ‫'ג'מי‪ ,‬האות הגבוהה ביותר היא למ"ד‪,‬‬     ‫ורה היא עניין רציני מאוד‪.‬ת‬
‫עוז ז"ל‪ ,‬צ"ה)‪ .‬השיח הלך למקומות‬           ‫מפני שלימוד התורה עוזר לך להסתדר‬
‫לא פשוטים‪ ,‬אבל כשדיברנו על טקסט‬           ‫עם מי שמעלייך‪ ,‬הורים‪ ,‬בוסים‪ ,‬מורים‪,‬‬    ‫אנחנו מקדישים שנים מהחיים‬
‫משותף יצאה פתאום כזו חיּות מדהימה‪.‬‬        ‫וגם להבדיל הקב"ה‪ .‬זה הקו העליון‬        ‫שלנו כדי ללמוד אותה‪,‬‬
‫אני מאמינה בתורה‪ ,‬ש'המאור שבה‬             ‫של הלמ"ד‪ .‬הקו המאוזן של הלמ"ד‬          ‫מתאמצים לקיים את מה‬
‫מחזירו למוטב'‪ ,‬למה שטוב בעצמנו‪,‬‬           ‫הוא הלימוד שעוזר לך להסתדר עם מי‬       ‫שכתוב בה‪ ,‬מבקשים שתנחה‬
                                          ‫שלצידך‪ ,‬שותפים‪ ,‬אחים‪ ,‬בן זוג‪ .‬הקו‬      ‫אותנו בכל צעד בדרך‪ .‬אבל לעיתים הקשר‬
                         ‫בזולת ובעולם"‪.‬‬   ‫המאונך התחתון של הלמ"ד זה הלימוד‬       ‫שלנו איתה קצת מתרופף‪ .‬איך מחזקים את‬
   ‫איך נחבר את עצמנו לתורה חיבור חזק‬      ‫שעוזר לך להסתדר עם מי שנתון למרותך‪,‬‬    ‫הקשר שלנו לתורה לאורך השנים? עסוק‬
                                          ‫ילדים ותלמידים‪ .‬אין לימוד שלא מיתרגם‬   ‫בשאלה הזו ניגשתי לרבנית ימימה מזרחי‪,‬‬
                                   ‫יותר?‬                                         ‫אחת מנשות התורה המוכרות והאהובות‬
‫"דיברתי עם אמונה כהן‪ ,‬שזכתה השנה‬                       ‫בסופו של דבר ליחסי אנוש‪.‬‬
‫בתואר כלת חידון התנ"ך העולמי‪ .‬שאלתי‬       ‫"יש רק שני סוגים של ספרים בעולם‬            ‫בישראל‪ ,‬לשיחה לקראת חג הסוכות‪.‬‬
‫אותה‪ :‬בשביל מה ללמוד כל כך הרבה‬           ‫שמודפסים בפורמט ענק‪ :‬ספרי ילדים‬        ‫"לרבי נחמן מברסלב יש תורה מכוננת‪,‬‬
‫בעל פה? יש גוגל‪' .‬זה שינה לי את היחס‬      ‫וספרי תלמוד‪ .‬כי יותר משחשוב מה‬         ‫תורה שהוא פותח בה את הספר החסידי‬
‫לאנשים'‪ ,‬היא אמרה לי‪' .‬פתאום כשאני‬        ‫שכתוב בהם‪ ,‬חשוב שיושבים לצד מישהו‬      ‫הנלמד ביותר אולי‪ ,‬ליקוטי מוהר"ן"‪ ,‬היא‬
‫מתגברת על עצמי אני דוד המלך‪ ,‬וכשאני‬       ‫אחר כשקוראים בהם‪ .‬אני חושבת על זה‬      ‫פותחת‪" .‬וככה הוא אומר‪ :‬דעו לכם שכל‬
‫מתאמצת ויוצאת מאזור הנוחות אני יעל‬        ‫בהקשר של המשבר שהחברה הישראלית‬         ‫התורות שאתם לומדים‪ ,‬מטרתן שתוכלו‬
                                          ‫נתונה בו בחודשים האחרונים‪ .‬אולי‬        ‫להוציא מקרבכם תפילה אחת מזוקקת‪.‬‬
                        ‫אשת חבר הקיני'‪.‬‬   ‫אילו היינו לומדים יחד טקסט משותף‪,‬‬      ‫זו תורה שמסוגלת להפוך לפנייה‪ :‬פנייה‬
‫"התפילה הגדולה שלנו על התורה היא‬                                                 ‫לקב"ה בתפילה‪ ,‬פנייה לאדם אחר בשיחה‪.‬‬
‫'אהבת עולם אהבתנו'‪ .‬אנחנו מבקשים‬              ‫משתווים אליו‪ ,‬מצבנו היה טוב יותר‪.‬‬  ‫"אבא שלי היה אומר לי‪ ,‬כשהיה מושיב‬
‫'ותן בליבנו לשמור ולעשות ולקיים את כל‬     ‫"ישבתי אתמול לשיחה עם פניה עוז‪-‬‬        ‫אותי ללמוד איתו את כל חלקי התורה‬
‫דברי תלמוד תורתך באהבה‪ .‬והאר עינינו‬       ‫זלצברג (סופרת והיסטוריונית‪ ,‬משתייכת‬    ‫– שולחן ערוך‪ ,‬גמרא‪ ,‬מדרשים ועוד –‬
‫בתורתך'‪ ,‬שנסתובב מוארים‪' .‬ותלמדנו‬

                                               ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                            ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9