Page 9 - זרעים-גליון אב תשפ"ג
P. 9

‫נועם הכהן אוריה‪ :‬עובדים רבים הרגישו צורך‬
                                         ‫להיות זמינים כל הזמן‪ ,‬כי הרבה מהעבודה‬

                                       ‫בחינוך הבלתי פורמלי נעשית בשעות הערב‬

‫חוזר הביתה גמור‪ ,‬אבל מרגיש כאילו לא‬    ‫הטכנולוגיה אינה הדבר היחיד שנלחם‬         ‫"הכנסנו ללו"ז זמנים ייעודיים לעבודה‬
‫באמת עבדתי‪ ,‬כי כל היום הייתי עסוק‬      ‫על הקשב של מבשר‪ :‬הוא משתדל להיות‬         ‫שבהם העובדים יכולים להיות זמינים‬
‫בלהגיב ולא בליזום וליצור‪ .‬כיום‪ ,‬כשאני‬  ‫זמין לכל קומונרית או מדריכה שרוצה‬        ‫ולעשות שיחות טלפון במהלך יום ההכשרה‪.‬‬
‫שם את הטלפון שלי בצד לשעות ‪,PTO‬‬        ‫להתייעץ איתו בנושאים חינוכיים או‬
‫אני מרגיש שאני גם מצליח לקדם כל מיני‬   ‫להזמינו להשתתף בפעילות חינוכית‬                 ‫זה שינה את ההכשרות מקצה לקצה‪.‬‬
‫נושאים שחשוב לי לקדם‪ .‬גם המליאות‬       ‫בסניפים בשעות אחר הצהריים והערב‪,‬‬         ‫"עוד מושג חשוב שנכנס לתנועה הוא‬
‫והישיבות שינו צורה‪ ,‬היחידות הרבה יותר‬  ‫והוא זמין גם להורים מוטרדים שרוצים‬       ‫‪ :)Paid Time Off( PTO‬זמן עבודת עומק‬
                                                                                ‫שבו אנחנו שמים את הטכנולוגיות שלנו‬
  ‫משימתיות והעבודה יותר משמעותית"‪.‬‬                               ‫להתייעץ איתו‪.‬‬  ‫בצד ויושבים לעבודת עומק או מתעמקים‬
‫מבשר מצביע גם על ימי שני השקטים‬        ‫"היכולת שלי לבחור הייתה מאותגרת‪.‬‬         ‫בסוגיה שנמצאת לנו על השולחן‪ ,‬ובגלל‬
‫כאחד מהשינויים שנותנים לו כוח‬          ‫הצורך של כל כך הרבה אנשים בקשב‬           ‫ההפרעות לא התאפשר לדון בה עד עכשיו‪.‬‬
‫להמשיך בעשייה שלו‪" .‬עד עכשיו‪ ,‬אם‬       ‫שלי לא אפשר לי להיות בקשב אל עצמי‪.‬‬       ‫כאשר אנחנו בלי הטלפון מתפנה לנו זמן‬
‫הנחתי את הטלפון לשעתיים‪ ,‬היה לי‬        ‫אפשר לעשות הכול כשיש טלפון ביד‪.‬‬
‫מצפון שאני אחזור להרבה שיחות שלא‬       ‫אפשר במהלך שיחה עם הורה לכתוב‬                               ‫ליצירת תהליכי עומק‪.‬‬
‫נענו ולמיליון הודעות דחופות בוואטסאפ‪.‬‬  ‫הודעה גם לקומונרית‪ ,‬ובאמצע פגישה‬         ‫"הצעד השלישי הוא 'שני שקט'‪ :‬בימי שני‬
‫כיום ימי שני השקטים מאפשרים לי להיות‬   ‫לענות על מיילים או לבת הזוג‪ .‬לגנוב עוד‬   ‫מ‪ 18:00-‬ועד ‪ 8:00‬בבוקר יום שלישי אין‬
‫עם המשפחה שלי‪ ,‬לחלום או לעשות כל‬                                                ‫תעבורת תקשורת ארגונית‪ .‬כמובן‪ ,‬מותר‬
‫דבר אחר‪ .‬הידיעה שיש זמן מוחלט ללא‬                          ‫חמש דקות במעלית‪.‬‬     ‫לי לעבוד באופן אישי או להיות בקשר‬
‫תעבורת תקשורת נוסכת שלווה‪ ,‬ואני‬
‫יכול להיות עם המשפחה שלי באופן‬                                                                                            ‫מתניה אופיר‬

                  ‫מוחלט‪ ,‬בלי הפרעות"‪.‬‬
‫התקווה היא שהאבן שנזרקה למים תיצור‬

     ‫מבשר קאפח‪ :‬כשאני שם את הטלפון שלי‬                                           ‫צילום‪:‬‬
‫בצד לשעות ‪ ,PTO‬אני מרגיש שאני גם מצליח‬

        ‫לקדם כל מיני נושאים שחשוב לי לקדם‬

‫אדוות נוספות ותשפיע על עוד מעגלים‪.‬‬     ‫"אבל אנחנו עובדים על עצמנו‪ .‬אנחנו לא‬     ‫עם אנשים מחוץ לארגון‪ ,‬אבל הארגון כולו‬
‫בבני עקיבא יש מאות עובדים שעברו את‬     ‫באמת בקשב לאף אחד מהדברים האלה‪,‬‬          ‫בהדממה‪ .‬מאחר שלפעמים קשה לנו כל כך‬
‫התהליך‪ ,‬אך נכון לעכשיו הוא עוד לא‬      ‫ואיכות המענה שלי הייתה פחותה‪ .‬הייתי‬      ‫להתנתק אם זו רק החלטה שלנו‪ ,‬יהיה קל‬
‫עובר רשמית הלאה לקומונריות‪ ,‬לחברי‬      ‫מסיים יום עבודה שלם‪,‬‬                     ‫יותר אם נדע ששום דבר לא קורה כשאנחנו‬
                                                                                ‫לא נמצאים‪ .‬בינתיים זה קורה‪ ,‬ויש שינוי‬
                  ‫הצוותים ולחניכים‪.‬‬
‫מזכ"ל התנועה יגאל קליין סיפר‬                                                                                 ‫מאוד גדול"‪.‬‬
‫על התהליך בריאיון להסכת‬                                                         ‫"כשיצאנו לדרך עם הרעיון של מהפכת‬
‫של דודו סעדה מקבוצת ערוץ‬                                                        ‫הקשב‪ ,‬הייתי מעט ספקן‪ .‬הסיכוי לשלוט‬
‫‪" :7‬ככל שיהיה יותר סניף‪ ,‬כך‬                                                     ‫במסכים נראה לי נמוך"‪ ,‬מספר מבשר‬
‫יהיו פחות מסכים‪ .‬ככל שיהיה‬                                                      ‫קאפח‪ ,‬ראש מחלקת הדרכה בתנועה‪.‬‬
‫חיבור בין מדריך לחניך‪ ,‬ככל‬                                                      ‫"גם אחרי שקיבלנו החלטות חשובות‬
‫שנצא ביחד לטבע‪ ,‬נחווה‬                                                           ‫לתנועה‪ ,‬היה לי ספק אם זה יצליח‬
‫חיים של מחנה‪ ,‬של שמחת‬                                                            ‫לעבוד באמת‪ ,‬אבל הן השפיעו מאוד‬
‫חיים‪ ,‬של להתמודד עם‬                                                              ‫על החוויה האישית שלי‪ ,‬ולדעתי גם על‬
‫השק"ש בבוקר‪ ,‬ככל‬
‫שנחיה חיי תורה‬                                                                                        ‫המרחב התנועתי"‪.‬‬
‫ומצוות ביער‪ ,‬כך יהיו‬                                                            ‫מאחר שהוא ראש מחלקת הדרכה‪,‬‬

       ‫פחות מסכים"‪.‬‬

‫אב תשפ״ג ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14