Page 11 - זרעים-גליון אב תשפ"ג
P. 11
הלב והנשמה .להצלחה שלהם מצטרפים שלנו וגם לקבוצת חיילות דתיות ואולם תחיה מדגישה שמעבר לאירועים
רכזי הגרעינים ,מנהלי התוכניות וכל שמתגייסות וצריכות יותר מעטפת המרגשים ולסיפורים הגדולים ,אגף הגשמה
צוות האגף" .את המתנדבים בגרעינים וחיזוק של השפה שלנו ,של תורה פועל ,מתמיד ומגשים יום-יום ,ועיקר
למיניהם מכשירים ומלווים נוסף על העשייה היא העשייה הרציפה והשגרתית.
הרכזים ומנהלי תוכניות גם רכזת שיבוץ, ועבודה. "נכון שיש לנו רגעי שיא גדולים ,ונכון
"אנחנו רוצים להעמיק גם את הקשרים שיש לנו אירועים וסמינריונים ושבת
עובדות סוציאליות ועוד. שלנו בתוך התנועה :לשמור על הקשר עם הגשמה עוצמתית עם מאות חבר'ה
מעבר לתפקידה הרשמי בראש האגף התנועה ,להעניק את המעטפת והתכנים וחיבורים מגוונים עם כל מיני אוכלוסיות
תחיה מכירה את פעילות הגרעינים שלנו גם לבוגרות התנועה שנמצאות מהמנעד הגדול של הקשת הדתית ,אבל
מזווית אישית" .לפני שנתיים הבן שלי במקומות אחרים בשירות הלאומי .העיקר בסופו של דבר אנחנו מגשימים בפרטים
יהונתן עלה לכיתה י"ב ועדכן אותנו הקטנים ,ביום-יום :בחיבור לתלמיד,
שהוא רוצה ללכת לשל"פ" ,היא מספרת. להשפיע טוב מתוך הערכים שלנו". בשיחה עם החניך ,במסירות של החיילים
"בהתחלה התנגדנו ,לא הבנו מה זה הרצון להשפיע טוב נשזר במילותיה של שלנו ,בעידוד לשירות משמעותי .היום-
לצאת לשל"פ בשמינית ולא לסיים את תחיה לאורך כל השיחה" .זו מטרת העל
מה שהתחלת לימודית ותורנית .לא של אגף הגשמה" ,היא מסבירה" .אנחנו יום הוא הניצחון שלנו".
הבנו מה חסר ליהונתן בבית שהוא רוצה בתנועה כל הזמן מנסים להיצמד לצורכי
לצאת להרפתקה הזו .אבל ראינו שיש לו השעה ,לצרכים הלאומיים ,ולהגיב עליהם. להפוך לקהילות משפיעות
מוטיבציה כל כך גבוהה ,הוא אמר שהוא צרכים לאומיים יכולים לבוא מכל מיני
לא רוצה לבזבז את שנת השמינית ,שהוא כיוונים :בעיתות חירום ומשבר ,כמו בשנות דוגמאות לעשייה כזו אפשר למצוא אצל
רוצה שזו תהיה שנה משמעותית ,והבנו הקורונה או בסבבי המלחמה ,וגם צרכים בנות השירות מגרעין שכונת קריית השרון
לאומיים בשכונות מסוימות ,באוכלוסיות בנתניה ,שהעבירו סדנאות בת מצווה
שאנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. ובקהילות מסוימות .אגף הגשמה יספק לנערות ולאימהות עולות מצרפת ועברו
"ואז ,אחרי שיהונתן כבר סגר בגרעין בכל פעם את הצרכים האלה באמצעות איתן יחד תהליך עוצמתי שקירב אותן
הר חומה ,ואפילו אחרי הסמינריון שלו, אל הזהות הנשית ואל הזהות היהודית
קיבלתי את תפקיד ראש האגף .זה היה החבר'ה בשכבות הגיל הרלוונטיות". שלהן .גם השי"ן-שי"נים בכפר הנוער
מאוד מצחיק כשסיפרתי לו שבעצם אני ברוש מציגים דוגמה של עבודה מתמשכת
שומרים על החיבור לשטח ועוברים עם התלמידים תהליכים אישיים.
קצת אחראית לכל העניין". "השי"ן-שי"נים הם לא תלמידים אבל גם
תחיה מספרת שיציאת בנה לשל"פ עזרה הפעילות בגרעינים אינה פשוטה; יש לא בהכרח מדריכים; הם בעצם משמשים
לה בתפקיד" :ראיתי מקרוב את התרומה אתגרים הטמונים בעשייה עצמה ובניתוק אחים בוגרים לתלמידים במקום .לדוגמה,
העצומה שלהם בקהילות ובבתי הספר, מהסביבה הטבעית ,ונוספים עליהם גם אם יש בברוש חניך שעבר עבירת
ראיתי מה זה עושה לקהילה ולשמיניסטים השינויים והמעברים המתרחשים בגילים משמעת ,ועל פי הכללים אמורים להרחיק
עצמם; מבחינתי זו הייתה החפיפה הכי אלו .תחיה מספרת שצוות האגף מקפיד אותו מהכפר ,הוא מקבל הזדמנות לעבור
טובה בעולם .אולי בהמשך אני אזכה לשמור על מעורבות גבוהה ועל היכרות מסע מיוחד ,להיפגש עם דמויות ,לעשות
שיהיה לי ילד גם בשי"ן-שי"ן או בנח"ל, מעמיקה עם השטח .הרכזים נחשפים
לכלל פעילויות הגרעינים למיניהם ולא עבודה עצמית ופנימית ולחזור למוסד.
העיקר שיהיו עסוקים בתרומה למדינה". רק לגרעינים שהם עצמם מלווים ,כדי "השי"ן-שי"נים הם המלווים של החניכים
לשמור על חיבור למה שקורה בפועל, במסע הזה ,ועולים שם דברים עמוקים
להעמיק את ההיכרות ולדייק את הליווי ומשמעותיים .במסע הזה הילד מחזיק את
ואת ההכשרה" .המתנדבים בחרו בחירה נקודת האור של עצמו ,ואומר 'אני לא
שאינה מובנת מאליה ומתנדבים עם כל נופל ,אני ממשיך ,אני מתרומם מזה' .כל
זה נעשה בליווי השי"ן-שי"נים".
תחיה מספרת גם על פתיחת תוכנית
המשך לבוגרי שנת השירות ,שתעניק להם
ליווי ברוח ערכי התנועה במהלך שירותם
הצבאי" .אנחנו רוצים לגעת בהרבה יותר
מעגלים בשכבת הגיל הזו של בוגרי
התנועה" ,היא מתארת" .אנחנו רוצים
להפוך מגרעינים ספציפיים לקהילות
משפיעות ,לקחת את הסיפור הזה של
ליווי ,הגשמה וחיזוק גם לחיילים הבוגרים
ביוםאה-ניחוחנינםוך,:מבבגחימשיבסבוימעירריודםלתותדלבשלפלמירשידהט,ריוחיםתבילישיהמםקחשטהמשנילעוענםותי,,ם צילום :מתניה אופיר
אב תשפ״ג 11