Page 5 - זרעים-גליון אב תשפ"ג
P. 5
צילום: במחנה משולבים עם מסלולים בכל יום, להמשך הפעילות המשותפת גם אחרי
אורי טוסון בישולים וגם יחידות של תכנים חינוכיים. השיבוצים".
"ביום שישי יש מסלול די קצר ,ובסביבות
עמיחי דפנה: אחת חוזרים למחנה ומתחילים בהכנות איך זה בא לידי ביטוי במהלך המחנה?
המחנה הזה מכיל שתי לשבת :בישולים ,בנייה וקישוט של "מחנה סיירים נערך בשלב שבו חברי
קבוצות גיל שנמצאות המתחם שבו יאכלו בשבת .ואז נכנסת השבט כבר שובצו לתפקידים אבל טרם
בצמתים חשובים בחיים: השבת ,והכול דומם .הרכבים לא נוסעים, החלו לפעול .מלבד העיתוי במחנה עצמו
מערכת הכריזה לא פועלת ,כולם מגיעים נוכחים רכזי המחוזות ,והם מתייחסים
חברי השבט החדש, לקבל את השבת .מאות חניכים מקולחים, להמשכיות השבט ,ויש פעילות במחנה
שנכנסים לחבריא ב' לבושים חולצות תנועה לבנות ,מגיעים שבה כל שבט בוחר משימה שהוא מקבל
אחרי שיבוץ לתפקידים, לבית הכנסת שביער לתפילת קבלת שבת עליו כשבט ,מיזם משותף שילווה אותם
והמדריכים שלהם ,רגע מרוממת ושמחה" ,משתף עמיחי" .ברגע
לפני היציאה שלהם הזה אני אוהב לקרוא לרכזי הרובע ,שילכו לאחר החזרה מהמחנה".
מעט הצידה ויסתכלו במבט מהצד על מה יובל מציין שאפילו מבחינה מספרית
לחיים הבוגרים אפשר לראות הרשמה רבה יותר של
שקורה .זה נותן כוח". חניכים למחנה סיירים לעומת העבר.
גדל בתנועה ,ואל תפקידיו במחנה הגיע בשבת עצמה יש הרבה רגעים מיוחדים, לדעתו הסיבה נעוצה בין היתר בהפיכה
בשיעור א' דרך אריאל יפרח ,שהיה רכז ובהם התפילות ,השירים ,סעודות שבת של המחנה לנקודה שבטית בדרך לשמור
המחנה עד לפני שנתיים והדריך את באמצע היער ,מורלים ,יחידות תוכן וגם
עמיחי בישיבה התיכונית .אחר כך המשיך הרבה שיחות אישיות .נקודה אחת שצרובה על קשר זה עם זה.
עמיחי לתפקיד רכז הדרכה במחנה ,ולפני בכל מי שהיה אי-פעם במחנה סיירים "אתמול הגיעה אליי תפילה שמדריך אחד
שנתיים ,כשעזב אריאל את תפקיד רכז היא הסעודה השלישית .כל המחנה יושב חיבר לחניכים שלו סביב תהליך השיבוצים.
במעגל ענקי בקרחת היער ושר שירי סעודה בתפילה הוא התייחס לראיית 'מעלת
המחנה ,נכנס עמיחי לנעליו. שלישית זמן רב .השבת יוצאת ,והשירה חברינו ולא חסרונם' ,שלא לקנא בחברינו
מה גרם לך להישאב למחנה סיירים נמשכת ,ולאט-לאט כולם נעמדים .ואז על השיבוץ שקיבלו ,ותפילה שנמשיך
ולהמשיך להשתתף בו לאורך השנים? מדליקים נר ומבדילים ,ואחרי ההבדלה
"יש משהו מיוחד במחנה הזה ,שמכיל שתי מתפרצים שירה גדולה ומעגלי ריקודים. להיות יחד כשבט לאורך כל הדרך".
קבוצות גיל שנמצאות בצמתים חשובים "בעיניי הרגע הזה הוא רגע מאוד משמעותי יובל רואה לנגד עיניו את חברי שבט
בחיים :חברי השבט החדש ,שנכנסים איתנים ,השבט שהדריך הרב דרוקמן,
לחבריא ב' אחרי שיבוץ לתפקידים, במחנה" ,משתף עמיחי. דגם לשבט שהמשיך יחד ,שנפגש ושומר
והמדריכים שלהם ,שרובם שמיניסטים "ברמת התוכן אנחנו מבררים במחנה מה על קשר תדיר ,ורבים מחבריו פיתחו את
או לקראת י"ב ,רגע לפני היציאה שלהם הכוח של השבט ,מה הכוח של חבורה,
לחיים הבוגרים והבחירה שלהם במסגרת למה חשוב להישאר ביחד ,למה חשוב עולם התורה ואת הציונות הדתית.
שהמדריכים שלהם ממשיכים להיות
מדריכים שלהם גם בשמינית וימשיכו שבת שנותנת כוח
להוביל אותם". איך מתנהל המחנה?
"ביום שלישי בבוקר כולם מגיעים
אבן דרך מרכזית באוטובוסים לקבר רבי יונתן בן עוזיאל
שבעמוקה .אנחנו קוראים לזה 'שוק
עמיחי ,במקור ממרכז שפירא ,משמש עמוקה'" ,מספר עמיחי דפנה ,רכז המחנה.
השנה רכז המחנה זו הפעם השנייה .הוא "הם יורדים מהאוטובוסים ,ואנחנו
מקבלים אותם בשירים וריקודים ,שוברים
את המתח ונכנסים לאנרגיות" .הימים
אב תשפ״ג 5