Page 5 - זרעים-גליון אב תשפ"ג
P. 5

‫צילום‪:‬‬                        ‫במחנה משולבים עם מסלולים בכל יום‪,‬‬        ‫להמשך הפעילות המשותפת גם אחרי‬
                 ‫אורי טוסון‬                    ‫בישולים וגם יחידות של תכנים חינוכיים‪.‬‬                                 ‫השיבוצים"‪.‬‬
                                               ‫"ביום שישי יש מסלול די קצר‪ ,‬ובסביבות‬
                ‫עמיחי דפנה‪:‬‬                    ‫אחת חוזרים למחנה ומתחילים בהכנות‬             ‫איך זה בא לידי ביטוי במהלך המחנה?‬
   ‫המחנה הזה מכיל שתי‬                          ‫לשבת‪ :‬בישולים‪ ,‬בנייה וקישוט של‬           ‫"מחנה סיירים נערך בשלב שבו חברי‬
   ‫קבוצות גיל שנמצאות‬                          ‫המתחם שבו יאכלו בשבת‪ .‬ואז נכנסת‬          ‫השבט כבר שובצו לתפקידים אבל טרם‬
‫בצמתים חשובים בחיים‪:‬‬                           ‫השבת‪ ,‬והכול דומם‪ .‬הרכבים לא נוסעים‪,‬‬      ‫החלו לפעול‪ .‬מלבד העיתוי במחנה עצמו‬
                                               ‫מערכת הכריזה לא פועלת‪ ,‬כולם מגיעים‬       ‫נוכחים רכזי המחוזות‪ ,‬והם מתייחסים‬
      ‫חברי השבט החדש‪,‬‬                          ‫לקבל את השבת‪ .‬מאות חניכים מקולחים‪,‬‬       ‫להמשכיות השבט‪ ,‬ויש פעילות במחנה‬
     ‫שנכנסים לחבריא ב'‬                         ‫לבושים חולצות תנועה לבנות‪ ,‬מגיעים‬        ‫שבה כל שבט בוחר משימה שהוא מקבל‬
‫אחרי שיבוץ לתפקידים‪,‬‬                           ‫לבית הכנסת שביער לתפילת קבלת שבת‬         ‫עליו כשבט‪ ,‬מיזם משותף שילווה אותם‬
 ‫והמדריכים שלהם‪ ,‬רגע‬                           ‫מרוממת ושמחה"‪ ,‬משתף עמיחי‪" .‬ברגע‬
      ‫לפני היציאה שלהם‬                         ‫הזה אני אוהב לקרוא לרכזי הרובע‪ ,‬שילכו‬                     ‫לאחר החזרה מהמחנה"‪.‬‬
                                               ‫מעט הצידה ויסתכלו במבט מהצד על מה‬        ‫יובל מציין שאפילו מבחינה מספרית‬
             ‫לחיים הבוגרים‬                                                              ‫אפשר לראות הרשמה רבה יותר של‬
                                                                  ‫שקורה‪ .‬זה נותן כוח"‪.‬‬  ‫חניכים למחנה סיירים לעומת העבר‪.‬‬
       ‫גדל בתנועה‪ ,‬ואל תפקידיו במחנה הגיע‬      ‫בשבת עצמה יש הרבה רגעים מיוחדים‪,‬‬         ‫לדעתו הסיבה נעוצה בין היתר בהפיכה‬
       ‫בשיעור א' דרך אריאל יפרח‪ ,‬שהיה רכז‬      ‫ובהם התפילות‪ ,‬השירים‪ ,‬סעודות שבת‬         ‫של המחנה לנקודה שבטית בדרך לשמור‬
       ‫המחנה עד לפני שנתיים והדריך את‬          ‫באמצע היער‪ ,‬מורלים‪ ,‬יחידות תוכן וגם‬
       ‫עמיחי בישיבה התיכונית‪ .‬אחר כך המשיך‬     ‫הרבה שיחות אישיות‪ .‬נקודה אחת שצרובה‬                            ‫על קשר זה עם זה‪.‬‬
       ‫עמיחי לתפקיד רכז הדרכה במחנה‪ ,‬ולפני‬     ‫בכל מי שהיה אי‪-‬פעם במחנה סיירים‬          ‫"אתמול הגיעה אליי תפילה שמדריך אחד‬
       ‫שנתיים‪ ,‬כשעזב אריאל את תפקיד רכז‬        ‫היא הסעודה השלישית‪ .‬כל המחנה יושב‬        ‫חיבר לחניכים שלו סביב תהליך השיבוצים‪.‬‬
                                               ‫במעגל ענקי בקרחת היער ושר שירי סעודה‬     ‫בתפילה הוא התייחס לראיית 'מעלת‬
                    ‫המחנה‪ ,‬נכנס עמיחי לנעליו‪.‬‬  ‫שלישית זמן רב‪ .‬השבת יוצאת‪ ,‬והשירה‬        ‫חברינו ולא חסרונם'‪ ,‬שלא לקנא בחברינו‬
              ‫מה גרם לך להישאב למחנה סיירים‬    ‫נמשכת‪ ,‬ולאט‪-‬לאט כולם נעמדים‪ .‬ואז‬         ‫על השיבוץ שקיבלו‪ ,‬ותפילה שנמשיך‬
            ‫ולהמשיך להשתתף בו לאורך השנים?‬     ‫מדליקים נר ומבדילים‪ ,‬ואחרי ההבדלה‬
       ‫"יש משהו מיוחד במחנה הזה‪ ,‬שמכיל שתי‬     ‫מתפרצים שירה גדולה ומעגלי ריקודים‪.‬‬             ‫להיות יחד כשבט לאורך כל הדרך"‪.‬‬
       ‫קבוצות גיל שנמצאות בצמתים חשובים‬        ‫"בעיניי הרגע הזה הוא רגע מאוד משמעותי‬    ‫יובל רואה לנגד עיניו את חברי שבט‬
       ‫בחיים‪ :‬חברי השבט החדש‪ ,‬שנכנסים‬                                                   ‫איתנים‪ ,‬השבט שהדריך הרב דרוקמן‪,‬‬
       ‫לחבריא ב' אחרי שיבוץ לתפקידים‪,‬‬                            ‫במחנה"‪ ,‬משתף עמיחי‪.‬‬    ‫דגם לשבט שהמשיך יחד‪ ,‬שנפגש ושומר‬
       ‫והמדריכים שלהם‪ ,‬שרובם שמיניסטים‬         ‫"ברמת התוכן אנחנו מבררים במחנה מה‬        ‫על קשר תדיר‪ ,‬ורבים מחבריו פיתחו את‬
       ‫או לקראת י"ב‪ ,‬רגע לפני היציאה שלהם‬      ‫הכוח של השבט‪ ,‬מה הכוח של חבורה‪,‬‬
       ‫לחיים הבוגרים והבחירה שלהם במסגרת‬       ‫למה חשוב להישאר ביחד‪ ,‬למה חשוב‬                  ‫עולם התורה ואת הציונות הדתית‪.‬‬
                                               ‫שהמדריכים שלהם ממשיכים להיות‬
                                               ‫מדריכים שלהם גם בשמינית וימשיכו‬                      ‫שבת שנותנת כוח‬

                                                                         ‫להוביל אותם"‪.‬‬                       ‫איך מתנהל המחנה?‬
                                                                                        ‫"ביום שלישי בבוקר כולם מגיעים‬
                                                            ‫אבן דרך מרכזית‬              ‫באוטובוסים לקבר רבי יונתן בן עוזיאל‬
                                                                                        ‫שבעמוקה‪ .‬אנחנו קוראים לזה 'שוק‬
                                               ‫עמיחי‪ ,‬במקור ממרכז שפירא‪ ,‬משמש‬           ‫עמוקה'"‪ ,‬מספר עמיחי דפנה‪ ,‬רכז המחנה‪.‬‬
                                               ‫השנה רכז המחנה זו הפעם השנייה‪ .‬הוא‬       ‫"הם יורדים מהאוטובוסים‪ ,‬ואנחנו‬
                                                                                        ‫מקבלים אותם בשירים וריקודים‪ ,‬שוברים‬
                                                                                        ‫את המתח ונכנסים לאנרגיות"‪ .‬הימים‬

‫אב תשפ״ג ‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10