Page 10 - זרעים - אלול תשע"ז
P. 10

‫לימודים ותנועה‬
      ‫איך עושים את זה?‬

   ‫שיר צילה ששון‪ ,‬פעילה בצוות נחשון סניף קדומים‪:‬‬                                     ‫עם החזרה‬
‫"הלימודים הם בשביל עצמי ואילו הגרעין הוא למען הס־‬                              ‫ללימודים‪ ,‬חניכים‬
‫ביבה‪ .‬בעיניי צריך ללמוד לשלב בין שני הדברים האלה‬
                                                                                   ‫וחברי חבריא‬
   ‫לא רק בשלב הנערות אלא הלאה להמשך החיים"‬                                       ‫ב' מספרים על‬
                                                                                   ‫הקושי לשלב‬
                      ‫> לצאת מהכיתה‬                                                ‫בין הלימודים‬
                                                                              ‫לפעילות התנועה‪.‬‬
‫הקושי בשילוב המסגרות אינו מצוי רק בקרב התלמידים; גם מוסדות‬
‫הלימודים מעידים עליו‪ .‬אם כך‪ ,‬מהי החשיבות הגדולה בשילוב‬                              ‫מהו האתגר‬
‫הדברים? מהו האינטרס של בית הספר לשתף פעולה עם התנועה?‬                                ‫הגדול? איך‬
                                                                                  ‫פותרים אותו?‬
                                                                                 ‫ולמה חשוב כל‬
                                                                                   ‫כך לשלב בין‬
                                                                                   ‫המסגרות? ☮‬
                                                                                ‫יהודה ליבוביץ'‬

                                                             ‫"אחד הקשיים של פעילים בתנועה‪ ,‬בעיקר בחבריא ב'‪ ,‬הוא לשלב‬
                                                             ‫בין הלימודים לעשייה התנועתית"‪ ,‬מספרת רוני וולטרס‪ ,‬מדריכת‬

                                                                 ‫שבט מעלות בסניף נתניה מרכז ותלמידת כיתה י"א באולפנת‬
                                                                 ‫בר‪-‬אילן בעיר‪" .‬בתור מדריכה‪ ,‬יש פעמים שאני צריכה להכין‬
                                                            ‫פעולה ובמקביל ללמוד למבחן גדול‪ ,‬ואני לא יכולה להעביר פעולה‬
                                                             ‫לא טובה רק בגלל שיש לי מבחן‪ .‬או למשל בדיוק יש חניך שצריך‬
                                                            ‫עזרה ואני צריכה להכין שיעורי בית‪ .‬התנועה ובית הספר הן עשיות‬
                                                                ‫שאינן פוסקות גם בחופש הגדול‪ ,‬ולפעמים הן מתנגשות זו בזו‬

                                                                                             ‫וצריך לדעת איך לשלב ביניהן"‪.‬‬
                                                            ‫גם יעל יצחקי‪ ,‬פעילה בצוות נחשון‪ ,‬מתארת את הקושי‪" .‬אנחנו‬
                                                            ‫מרימים הרבה מיזמים‪ ,‬וכל מיזם דורש עבודה רבה ואינטנסיבית –‬
                                                            ‫וגם הלימודים דורשים את שלהם – בעיקר בשנים האלה‪ ,‬שבהן אנו‬
                                                            ‫ניגשים למתכונות ולבגרויות‪ .‬לא קל לשלב בין הדברים‪ ,‬להצליח‬
                                                            ‫למצוא די זמן גם ללמוד למבחנים וגם להרים מיזם שישפיע על‬

                                                                                                       ‫הסניף ועל הסביבה"‪.‬‬
                                                            ‫"לא מזמן סיימנו מיזם 'שבוע מעשים טובים'‪ ,‬ואני הייתי ממונה‬
                                                            ‫עליו והקדשתי לו זמן רב"‪ ,‬מספרת חן הללי‪ ,‬פעילה בצוות נחשון‬
                                                            ‫בסניף קדומים‪" .‬הפרויקט לקח לי קצת זמן מהלימודים‪ ,‬ותוך כדי‬

                                                                  ‫הייתי צריכה לחשוב וללמוד איך לתת מקום לשני הדברים"‪.‬‬

                                                                                                                                      ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15