Page 10 - זרעים - אלול תשע"ז
P. 10
לימודים ותנועה
איך עושים את זה?
שיר צילה ששון ,פעילה בצוות נחשון סניף קדומים: עם החזרה
"הלימודים הם בשביל עצמי ואילו הגרעין הוא למען הס־ ללימודים ,חניכים
ביבה .בעיניי צריך ללמוד לשלב בין שני הדברים האלה
וחברי חבריא
לא רק בשלב הנערות אלא הלאה להמשך החיים" ב' מספרים על
הקושי לשלב
> לצאת מהכיתה בין הלימודים
לפעילות התנועה.
הקושי בשילוב המסגרות אינו מצוי רק בקרב התלמידים; גם מוסדות
הלימודים מעידים עליו .אם כך ,מהי החשיבות הגדולה בשילוב מהו האתגר
הדברים? מהו האינטרס של בית הספר לשתף פעולה עם התנועה? הגדול? איך
פותרים אותו?
ולמה חשוב כל
כך לשלב בין
המסגרות? ☮
יהודה ליבוביץ'
"אחד הקשיים של פעילים בתנועה ,בעיקר בחבריא ב' ,הוא לשלב
בין הלימודים לעשייה התנועתית" ,מספרת רוני וולטרס ,מדריכת
שבט מעלות בסניף נתניה מרכז ותלמידת כיתה י"א באולפנת
בר-אילן בעיר" .בתור מדריכה ,יש פעמים שאני צריכה להכין
פעולה ובמקביל ללמוד למבחן גדול ,ואני לא יכולה להעביר פעולה
לא טובה רק בגלל שיש לי מבחן .או למשל בדיוק יש חניך שצריך
עזרה ואני צריכה להכין שיעורי בית .התנועה ובית הספר הן עשיות
שאינן פוסקות גם בחופש הגדול ,ולפעמים הן מתנגשות זו בזו
וצריך לדעת איך לשלב ביניהן".
גם יעל יצחקי ,פעילה בצוות נחשון ,מתארת את הקושי" .אנחנו
מרימים הרבה מיזמים ,וכל מיזם דורש עבודה רבה ואינטנסיבית –
וגם הלימודים דורשים את שלהם – בעיקר בשנים האלה ,שבהן אנו
ניגשים למתכונות ולבגרויות .לא קל לשלב בין הדברים ,להצליח
למצוא די זמן גם ללמוד למבחנים וגם להרים מיזם שישפיע על
הסניף ועל הסביבה".
"לא מזמן סיימנו מיזם 'שבוע מעשים טובים' ,ואני הייתי ממונה
עליו והקדשתי לו זמן רב" ,מספרת חן הללי ,פעילה בצוות נחשון
בסניף קדומים" .הפרויקט לקח לי קצת זמן מהלימודים ,ותוך כדי
הייתי צריכה לחשוב וללמוד איך לתת מקום לשני הדברים".
10