Page 12 - זרעים - אלול תשע"ז
P. 12

‫שבט אורות מתחיל לפעול‬
‫במסגרת צוותי נחשון‪ ,‬מפעלים‬
‫והדרכה‪ .‬האם שבט ציון שנפרד‬

   ‫מתפקידים אלו יוסיף לפעול‬
                   ‫בסניפים?‬

‫עוד מעט אני מסיימת את תקופת ההדרכה‪ .‬שנתיים שבהן הייתי מחוברת לתנועה והרגשתי חלק בלתי נפרד‬                     ‫תהילה חסין‬
                                                                                              ‫ממנה‪.‬‬    ‫שבט ציון‪ ,‬סניף רמת‬

‫כעת קיים חשש ששבט ציון לא יהיה חלק מהסניף‪ ,‬לא ירגיש מספיק מעורב וחבריו אף יתנתקו זה מזה‪.‬‬                        ‫אגוז טבריה‬
‫אפשר לחשוש‪ ,‬אפשר לתת לפחד להשתלט עלינו‪ ,‬ואפשר גם אחרת‪ .‬להסתכל על הדברים בצורה שונה‪.‬‬

                                                                         ‫אנחנו הבוגרים של הסניף!‬
‫יש לנו מקום להשפיע‪ ,‬להחוות דעה בוגרת‪ ,‬להיות בעלי ניסיון‪ ,‬להיות דוגמה אישית‪ ,‬להיות אישיות‬

                                                                 ‫מנחה לחניכי חבריא א' וגם חבריא ב'‪.‬‬
                      ‫זה המקום לעזור לקומונרית‪ .‬לספר לה על הסניף‪ ,‬ללוות אותה מקרוב‪ ,‬מבפנים‪.‬‬
‫יש כל כך הרבה תפקידים חשובים ומשמעותיים לעשות‪ ,‬לפעול ולהשפיע‪ .‬צריך רק לפקוח עיניים‬

                                          ‫ולחפש את טובת הסניף ואיפה אנחנו נכנסים כדי לשפר אותו‪.‬‬
‫שבט ציון – עדיין שבט בתנועה! אפשר לפתוח קבוצת ווטסאפ שבטית (אם עוד אין לכם‪ ,)...‬לדבר‪,‬‬
 ‫לשתף‪ ,‬להתעניין‪ ,‬לקבוע פגישות שבטיות! אלו קשרים לכל החיים וחשוב לשמור עליהם גם בלי מסגרת‪.‬‬
‫זה יכול להיות לא קל‪ ,‬ויש תחושה של פרידה באוויר‪ ,‬אבל זה ממש לא חייב להיות ככה! אנחנו לא עוזבים‪,‬‬

                                                                             ‫לא הולכים לשום מקום‪.‬‬
                                   ‫חפשו לתת‪ ,‬תמצאו במה וכך תוכלו להרגיש חלק ולהיות שותפים‪.‬‬

‫טליה ארבל‪ :‬״האידיאל הוא שכל בוגר של הסניף ירגיש שייך אליו ויחוש רצון וצורך‬
‫להגיע לסניף ולהשתלב בפעילויות‪ .‬המטרה היא שלא רק יחידים ירגישו בנוח לבוא‬

     ‫כבוגרים אלא שכל אחד ואחד מאיתנו ירצה להמשיך לבוא ולתרום לתנועה״‬

‫לאחרונה אני שומע מהרבה חברים שלי שיוצאים מההדרכה ומפעילויות הגשמה את המשפט הזה‪" :‬איזה באסה‬                        ‫יגל ברנע‬
‫שאני עוזב‪ ,‬יש לי עוד כל כך הרבה לתרום"‪ .‬הרבה שמיניסטים שעזבו את הסניף מרגישים געגוע ותחושת החמצה‪.‬‬      ‫שבט ציון‪ ,‬סניף נווה‬
‫הם חושבים שלאחר היציאה מההדרכה אין הרבה מה לחפש בסניף והכוחות העצומים שיש באנשים נשארים‬
                                                                                                                     ‫דניאל‬
                                                                            ‫בתוכם ולא יוצאים לפועל‪.‬‬
‫בהרבה תנועות נוער יש בוגרים שמסייעים בסניף – בין שבניהול לוגיסטי‪ ,‬בדברים טכניים‪ ,‬בין שבליווי מדריכים‪,‬‬
‫העוזרים למדריכים החדשים להתאקלם בהדרכה ולהבין מה היא דורשת ואיך מבצעים את זה‪ .‬כך הם נשארים‬

                                                      ‫להשפיע על החניכים ובעיקר נשארים חלק מהסניף‪.‬‬
‫הכנסת תפקידים כאלה באופן רשמי לבני עקיבא תעזור להרבה שמיניסטים למלא את זמנם‪ ,‬שלפעמים קצת‬
‫מתבזבז‪ ,‬ותשאיר אותם בתוך התנועה בתקווה שימשיכו גם לגרעינים ולמשימות שמחכות להם אחרי השמינית‬
‫(גרעיני שי"ן‪-‬שי"ן‪ ,‬גרעינים עירוניים)‪ ,‬וגם תשדרג את רמת הסניפים והמדריכים‪ ,‬שלא יצטרכו להתרכז באלף‬

                                                            ‫דברים אחרים אלא יעסקו בחניכים ובתכנים‪.‬‬
‫אבל יש תנאי אחד שחייב להתקיים‪ :‬אנחנו חייבים להחליט שמתנפלים על ההזדמנות הזאת בשתי ידיים‪ ,‬להיות‬
‫החלוצים שמרימים את התפקידים האלה וליצור מסורת‪ .‬לרוב הבוגרים נוטים לעזוב לגמרי את הסניף ולשכוח‬
‫ממנו אחרי זמן קצר‪ .‬זה הזמן שלנו להישאר בתנועה‪ ,‬להשפיע וליצור שמינית משמעותית גם בסניפים שלנו‪,‬‬

                                                                      ‫שגדלנו בהם‪ ,‬ולא רק בערי פיתוח‪.‬‬

‫רועי בנבנישתי‪ :‬״תנועת בני עקיבא אינה חוג במתנ״ס שהחניך מגיע אליו‪ ,‬מקבל‬
 ‫כלים ולאחר מכן עוזב וממשיך בחייו‪ ,‬אלא דרך חיים המתחילה בחינוך בשבטים‬

                    ‫ונמשכת בהגשמה בחבריא ב׳ ובעשייה בהמשך החיים״‪.‬‬

                                                                                                                            ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16