Page 13 - זרעים - אלול תשע"ז
P. 13

‫אלול תשע״ז | שבת כי תצא |‬                    ‫קול קורא‬                ‫רועי בנבנישתי‬
                                                               ‫שבט ציון‪ ,‬סניף רע"ם מודיעין‬
   ‫מהפכה אמיתית‬
   ‫אליעד אברקי‪ ,‬רכז מחוז דרום‬                                             ‫בתור בוגר התנועה ופעיל בסניף‬
                                                                          ‫בצוות חב״ב בשנתיים האחרונות‬
   ‫בחג שבועות האחרון התארחתי בגדרה‪ .‬מיד לאחר‬                              ‫אני מאמין שחברי שבט ציון‬
   ‫התפילה שמתי לב שעל השולחן לידי מונח ספר‬                                ‫צריכים להמשיך להיות פעילים‬
   ‫גמרא של מסכת ברכות עם סימנייה‪ ,‬וכשפתחתי‬                                ‫בתנועה גם לאחר סיום תקופת‬
   ‫את הגמרא מסקרנות ואכן הסימנייה הייתה בדף ג‪,‬‬
                                                                                        ‫ההגשמה שלהם‪.‬‬
                                            ‫התלהבתי‪.‬‬                      ‫תנועת בני עקיבא אינה חוג‬
                                      ‫למה התלהבתי?‬                        ‫במתנ״ס שהחניך מגיע אליו‪ ,‬מקבל כלים ולאחר מכן עוזב וממשיך‬
   ‫כמה שבועות קודם לכן החל בתנועה מיזם 'הדף‬                               ‫בחייו‪ ,‬אלא דרך חיים המתחילה בחינוך בשבטים ונמשכת בהגשמה‬
   ‫השבועי'‪ ,‬שבו לומדים בכל יום ראשון את עמוד אל"ף‬
   ‫של דף הגמרא וביום רביעי את עמוד בי"ת‪ ,‬ובשבת‬                                                         ‫בחבריא ב׳ ובעשייה בהמשך החיים‪.‬‬
   ‫עושים חזרה‪ .‬המסכת הראשונה שבה התחלנו הייתה‬                             ‫לדעתי חברי שבט ציון צריכים להמשיך להיות פעילים בסניף‬
                                                                          ‫במסגרת פעילויות חבריא ב׳‪ ,‬החל בפעולות ערב שבת וכלה‬
                                        ‫מסכת ברכות‪.‬‬
   ‫הבנתי שיש ביכולתנו‪ ,‬חברי תנועת בני עקיבא‪ ,‬לחולל‬                                            ‫בפעילויות חוץ‪-‬סניפיות בהובלת צוות נחשון‪.‬‬
                                                                          ‫חשיבות נוספת להמשך פעילות שבט ציון היא הדוגמה האישית‬
                     ‫מציאות אחרת גם בלימוד התורה‪.‬‬
   ‫ללימוד 'הדף השבועי' הצטרפו יותר מאלף לומדים‬                                                       ‫לחניכי חבריא א׳ ולפעילי חבריא ב׳ –‬
   ‫בני כל הגילים‪ .‬גדולי רבני הציונות הדתית שליט"א‪,‬‬                        ‫בני עקיבא היא תנועה שלא עוזבים אלא רק מתקדמים בשלבי‬
   ‫ובהם הרב חיים דרוקמן‪ ,‬הרב שלמה אבינר‪ ,‬הרב דב‬
   ‫ליאור והרב אלישע וישליצקי‪ ,‬הביעו תמיכה ברעיון‬                                                                            ‫העשייה בה‪.‬‬
                                                                          ‫לסיכום‪ ,‬אני מאמין וממליץ לכל בוגר להמשיך להיות פעיל‬
                                       ‫והתלהבו ממנו‪.‬‬                      ‫בתנועה‪ .‬מעבר לתרומה האדירה לציבור ולעם ישראל יש נדבך של‬
   ‫נכון‪ ,‬גם התנדבות זה תורה‪ ,‬גם צבא זה תורה‪ ,‬גם‬                           ‫תרומה בפן האישי בעיצוב האישיות המתפתחת של כל נער בגיל זה‪.‬‬
   ‫התיישבות זה תורה ומהיום גם לימוד תורה ציבורי‬
   ‫ורחב‪ ,‬שיטתי וקבוע זה תורה‪ .‬כן‪ ,‬זה התחיל אצלנו‪,‬‬                               ‫טליה ארבל‬
                                                                      ‫שבט ציון‪ ,‬סניף רע"ם‬
                                          ‫בבני עקיבא‪.‬‬
   ‫כל אחד יכול למצוא את עצמו עסוק בלימוד סביב‬                             ‫שבט ציון נפרד מכמה‬
   ‫'הדף השבועי'‪ ,‬מי בלימוד הגמרא עצמה ומי בלימוד‬                          ‫פרויקטים של עשייה בסניף‪.‬‬
                                                                          ‫יש הרגשה של סוף וזה צובט‬
              ‫הלכה‪ ,‬אגדה או אמונה מתוך הדף הנלמד‪.‬‬
   ‫דברים אלו נכתבים בבקשה ובחצי דרישה‪ ,‬הן כלפי‬                                                     ‫בלב‪.‬‬
   ‫חניכי התנועה ופעיליה הן כלפי בוגרי התנועה‬                              ‫נכון‪ ,‬חלק שמחים שנפטרו‬
   ‫לדורותיה‪ :‬יש כאן הזדמנות למהפכה אמיתית בלימוד‬                          ‫מעול מסוים‪ ,‬אך הרבה‬
                                                                          ‫מרגישים שזהו‪ ,‬כעת עם סיום‬
                            ‫התורה‪ ,‬בואו נצטרף ונצרף‪.‬‬
   ‫במהלך כתיבת הדברים קיבלתי הודעה מרגשת מבוגר‬                              ‫תפקידנו תהיה התנתקות ושבט ציון לא יהיה שייך עוד לסניף‪.‬‬
   ‫סניף בבאר שבע‪" :‬זכיתי ללמוד גמרא עם אבא שלי‬                                                 ‫תחושת ההתנתקות אינה מצב אידיאלי‪.‬‬

                         ‫בפעם הראשונה בחיי‪ .‬תודה"‪.‬‬                        ‫כל עוד אנחנו נמצאים בעיר ורוצים להיות שותפים בסניף‬
                  ‫לתגובות‪avreki1@gmail.com :‬‬                              ‫ובפעילויות שלו‪ ,‬אין שום סיבה שנרגיש לא קשורים או מנותקים‪.‬‬
    ‫רוצים שנפרסם את הדעה שלכם? תובנה?‬                                     ‫תחושת ההתנתקות נובעת מהעובדה שלא תהיה מסגרת‬
                  ‫חוויה משמעותית שעברתם?‬                                  ‫קבועה שנוכל לתרום בה את חלקנו‪ .‬לכן יש חברים בשבט שלי‬
         ‫מוזמנים לשלוח אלינו למדור 'קול קורא'‪:‬‬                            ‫שהחליטו להישאר בפרויקט העשייה שלהם‪ ,‬וכך בעצם להישאר‬

                      ‫‪zraim31@gmail.com‬‬                                                                     ‫חלק מהתנועה ולא להיעלם‪.‬‬
                                                                          ‫נוסף על כך מקיימים פעילויות שבטיות שמטרתן לשמור‬
‫‪13‬‬                                                                        ‫עלינו כשבט‪ ,‬ויותר מכך‪ ,‬חלק מהשבט פועל לחיזוק הקשר של‬
                                                                          ‫השבט על ידי יצירת מפגשים‪ ,‬שבתות חבריא ב'‪ ,‬התנדבויות‬

                                                                                                                        ‫משותפות ועוד‪.‬‬
                                                                          ‫ובכל זאת‪ ,‬למרות הפתרונות שהצגתי והרצון הטוב להישאר‬
                                                                          ‫חלק מהסניף‪ ,‬עדיין רוב חברי השבט שיעזבו את הפרויקטים‬
                                                                          ‫שהם עוסקים בהם יגידו שלאחר העזיבה לא ירגישו עוד חלק‬

                                                                                                                             ‫מהתנועה‪.‬‬
                                                                                                  ‫אז התקדמנו‪ ,‬אבל הדרך עוד ארוכה‪.‬‬
                                                                          ‫האידיאל הוא שכל בוגר של הסניף ירגיש שייך אליו ויחוש רצון‬
                                                                          ‫וצורך להגיע לסניף ולהשתלב בפעילויות‪ .‬המטרה היא שלא רק‬
                                                                          ‫יחידים ירגישו בנוח לבוא כבוגרים אלא שכל אחד ואחד מאיתנו‬
                                                                           ‫ירצה להמשיך לבוא ולתרום לתנועה‪ .‬ועד אז עוד יש לנו עבודה‪.‬‬
   8   9   10   11   12   13   14   15   16