Page 13 - זרעים - אלול תשע"ז
P. 13
אלול תשע״ז | שבת כי תצא | קול קורא רועי בנבנישתי
שבט ציון ,סניף רע"ם מודיעין
מהפכה אמיתית
אליעד אברקי ,רכז מחוז דרום בתור בוגר התנועה ופעיל בסניף
בצוות חב״ב בשנתיים האחרונות
בחג שבועות האחרון התארחתי בגדרה .מיד לאחר אני מאמין שחברי שבט ציון
התפילה שמתי לב שעל השולחן לידי מונח ספר צריכים להמשיך להיות פעילים
גמרא של מסכת ברכות עם סימנייה ,וכשפתחתי בתנועה גם לאחר סיום תקופת
את הגמרא מסקרנות ואכן הסימנייה הייתה בדף ג,
ההגשמה שלהם.
התלהבתי. תנועת בני עקיבא אינה חוג
למה התלהבתי? במתנ״ס שהחניך מגיע אליו ,מקבל כלים ולאחר מכן עוזב וממשיך
כמה שבועות קודם לכן החל בתנועה מיזם 'הדף בחייו ,אלא דרך חיים המתחילה בחינוך בשבטים ונמשכת בהגשמה
השבועי' ,שבו לומדים בכל יום ראשון את עמוד אל"ף
של דף הגמרא וביום רביעי את עמוד בי"ת ,ובשבת בחבריא ב׳ ובעשייה בהמשך החיים.
עושים חזרה .המסכת הראשונה שבה התחלנו הייתה לדעתי חברי שבט ציון צריכים להמשיך להיות פעילים בסניף
במסגרת פעילויות חבריא ב׳ ,החל בפעולות ערב שבת וכלה
מסכת ברכות.
הבנתי שיש ביכולתנו ,חברי תנועת בני עקיבא ,לחולל בפעילויות חוץ-סניפיות בהובלת צוות נחשון.
חשיבות נוספת להמשך פעילות שבט ציון היא הדוגמה האישית
מציאות אחרת גם בלימוד התורה.
ללימוד 'הדף השבועי' הצטרפו יותר מאלף לומדים לחניכי חבריא א׳ ולפעילי חבריא ב׳ –
בני כל הגילים .גדולי רבני הציונות הדתית שליט"א, בני עקיבא היא תנועה שלא עוזבים אלא רק מתקדמים בשלבי
ובהם הרב חיים דרוקמן ,הרב שלמה אבינר ,הרב דב
ליאור והרב אלישע וישליצקי ,הביעו תמיכה ברעיון העשייה בה.
לסיכום ,אני מאמין וממליץ לכל בוגר להמשיך להיות פעיל
והתלהבו ממנו. בתנועה .מעבר לתרומה האדירה לציבור ולעם ישראל יש נדבך של
נכון ,גם התנדבות זה תורה ,גם צבא זה תורה ,גם תרומה בפן האישי בעיצוב האישיות המתפתחת של כל נער בגיל זה.
התיישבות זה תורה ומהיום גם לימוד תורה ציבורי
ורחב ,שיטתי וקבוע זה תורה .כן ,זה התחיל אצלנו, טליה ארבל
שבט ציון ,סניף רע"ם
בבני עקיבא.
כל אחד יכול למצוא את עצמו עסוק בלימוד סביב שבט ציון נפרד מכמה
'הדף השבועי' ,מי בלימוד הגמרא עצמה ומי בלימוד פרויקטים של עשייה בסניף.
יש הרגשה של סוף וזה צובט
הלכה ,אגדה או אמונה מתוך הדף הנלמד.
דברים אלו נכתבים בבקשה ובחצי דרישה ,הן כלפי בלב.
חניכי התנועה ופעיליה הן כלפי בוגרי התנועה נכון ,חלק שמחים שנפטרו
לדורותיה :יש כאן הזדמנות למהפכה אמיתית בלימוד מעול מסוים ,אך הרבה
מרגישים שזהו ,כעת עם סיום
התורה ,בואו נצטרף ונצרף.
במהלך כתיבת הדברים קיבלתי הודעה מרגשת מבוגר תפקידנו תהיה התנתקות ושבט ציון לא יהיה שייך עוד לסניף.
סניף בבאר שבע" :זכיתי ללמוד גמרא עם אבא שלי תחושת ההתנתקות אינה מצב אידיאלי.
בפעם הראשונה בחיי .תודה". כל עוד אנחנו נמצאים בעיר ורוצים להיות שותפים בסניף
לתגובותavreki1@gmail.com : ובפעילויות שלו ,אין שום סיבה שנרגיש לא קשורים או מנותקים.
רוצים שנפרסם את הדעה שלכם? תובנה? תחושת ההתנתקות נובעת מהעובדה שלא תהיה מסגרת
חוויה משמעותית שעברתם? קבועה שנוכל לתרום בה את חלקנו .לכן יש חברים בשבט שלי
מוזמנים לשלוח אלינו למדור 'קול קורא': שהחליטו להישאר בפרויקט העשייה שלהם ,וכך בעצם להישאר
zraim31@gmail.com חלק מהתנועה ולא להיעלם.
נוסף על כך מקיימים פעילויות שבטיות שמטרתן לשמור
13 עלינו כשבט ,ויותר מכך ,חלק מהשבט פועל לחיזוק הקשר של
השבט על ידי יצירת מפגשים ,שבתות חבריא ב' ,התנדבויות
משותפות ועוד.
ובכל זאת ,למרות הפתרונות שהצגתי והרצון הטוב להישאר
חלק מהסניף ,עדיין רוב חברי השבט שיעזבו את הפרויקטים
שהם עוסקים בהם יגידו שלאחר העזיבה לא ירגישו עוד חלק
מהתנועה.
אז התקדמנו ,אבל הדרך עוד ארוכה.
האידיאל הוא שכל בוגר של הסניף ירגיש שייך אליו ויחוש רצון
וצורך להגיע לסניף ולהשתלב בפעילויות .המטרה היא שלא רק
יחידים ירגישו בנוח לבוא כבוגרים אלא שכל אחד ואחד מאיתנו
ירצה להמשיך לבוא ולתרום לתנועה .ועד אז עוד יש לנו עבודה.