Page 9 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 9

‫טבת תשע"ז ‪ .‬ינואר ‪2017‬‬

    ‫מחכה לשקט‬                                          ‫לא מפסיק ללמוד ממנו‬                                        ‫צילום‪ :‬רמי זרנגר‬

                 ‫מילים ולחן‪ :‬אודי ולילך דוידי‬  ‫דוידי גדל ביישוב קדומים‪ ,‬היה חניך בבני עקיבא‬            ‫"חיוך קטן‬
                                               ‫ובוגר שבט המבשר‪ ,‬אך את שנותיו כמדריך העביר‬         ‫ומילה טובה הם‬
               ‫מחכה לשקט הזה שיעטוף אותי‬       ‫דווקא בקריית ארבע‪ .‬כשהגיע לנגן בפזמונסניף של‬        ‫המון בשבילם‪.‬‬
                           ‫ויגיד לי הנה זה בא‬  ‫הסניף המקומי התאהב בו ובא להדריך במקום‪ ,‬ושם‬
                                                                                                     ‫יש לפעמים‬
              ‫מחכה לרוח הזו שתנשוב על פני‬                               ‫גם הכיר את לילך אשתו‪.‬‬       ‫תחושה שעם‬
                           ‫ותרגיע את הסערה‬           ‫נתן מגיע לסניף בני עקיבא אצלכם ביישוב?‬          ‫חבר'ה כאלה‬
                                               ‫"האמת שלא‪ ,‬וגם לא יצא לנו לחשוב על זה‪ .‬ברוך‬          ‫צריך לעשות‬
             ‫אני בוער מבפנים וכל תמונות חיי‬    ‫ה' במעון אין הרבה ילדים מיוחדים‪ ,‬ושילוב הוא עניין‬   ‫דברים ענקיים‪,‬‬
                         ‫עולות מתוך הבעירה‬     ‫לא פשוט כל כך‪ .‬מעבר לכך‪ ,‬כמו שכבר אמרתי‪,‬‬            ‫משוגעים‪...‬לא‬
                                               ‫נתן מעדיף תמיד את הבית ונלהב פחות להשתתף‬           ‫חייבים‪ .‬הדברים‬
            ‫מחכה לשקט הזה שייתן מים קרים‬
                                 ‫לנפש עייפה‬                            ‫במסגרות כאלה ואחרות"‪.‬‬             ‫הקטנים‪,‬‬
                                               ‫האם לדעתך נכון לשלב נערים ונערות כמו נתן‬               ‫פעילות בני‬
                     ‫עוד רגע יגיע השקט הזה‬     ‫במסגרות מעורבות‪ ,‬או שמוטב ליצור מסגרות‬              ‫עקיבא פשוטה‬
                      ‫שישתיק את לבי הסוער‬                                                         ‫כמו עם חניכים‬
                      ‫נוגע לא נוגע בשקט הזה‬                                  ‫המיועדות רק להם?‬     ‫רגילים – כמובן‬
                                               ‫"אני המאמין הכי גדול בהשתלבות; אני בטוח שזה‬           ‫ברמה שלהם‬
                          ‫כמו גל שהולך וחוזר‬   ‫נכון‪ .‬נתן כל הזמן היה משולב‪ ,‬מבית הספר היסודי‬      ‫– יכולה להעיף‬
                   ‫וכשהוא יבוא סדקים שבלב‬      ‫– וגם היום בבית חינוך עיוורים‪ ,‬שמשלב אותם כל‬
                    ‫יזכירו שפעם היה שם כאב‬     ‫הזמן‪ .‬אני חושב שזה נכון ביותר לא רק להם אלא גם‬             ‫אותם"‬
                                               ‫ובעיקר לאנשים הרגילים כביכול‪ .‬אני רואה שיש לי‬
                           ‫אז אדע שאני שלם‬     ‫מה ללמוד ממנו כל הזמן; גם היום‪ ,‬אחרי ‪ 21‬שנה‬
                                               ‫שאני אתו‪ ,‬אני לא מפסיק ללמוד ממנו אף על פי‬
            ‫מחכה לשקט הזה שיפתח את עיניי‬       ‫שהוא כביכול המיוחד ואני הרגיל‪ .‬הנורמלי זה הוא‪,‬‬
                        ‫בסופו של חורף סגריר‬    ‫ואצל חבר'ה כמוהו אני מזהה הרבה יותר יישוב‬
                                               ‫הדעת‪ ,‬פחות רדיפה‪ .‬אני חושב שריבונו של עולם‬
               ‫את קולך שמעתי עמוק בשדות‬        ‫ברא את האדם דומה יותר להם‪ ,‬שלו יותר‪ ,‬רגוע‬
                           ‫וצעדי כשלו כרגיל‬    ‫יותר‪ ,‬לא כמונו‪ .‬גם בהופעות שעשיתי עם שבטי‬
                                               ‫יובל של בני עקיבא ראיתי עד כמה השילוב הזה‬
         ‫מחפש בתוך תוכי את קולך האינסופי‬       ‫בתנועה טוב להם‪ ,‬אך הוא מיטיב לא פחות עם שאר‬
                         ‫שישטוף את הלבטים‬      ‫החניכים והמדריכים‪ .‬כל מי שבא במגע עם החבר'ה‬
                                               ‫האלה מקבל איזון ופרופורציות לחיים‪ .‬כשאנחנו‬
                  ‫אני רץ כמו שיכור והוא לידי‬   ‫'תומכים' בהם אנחנו בעצם תומכים בעצמנו הרבה‬
                                ‫קרוב רחוק‪...‬‬
                                                        ‫יותר‪ ,‬מעבר למצווה הגדולה שיש בדבר"‪.‬‬
                    ‫•••‬                        ‫איזה מסר היית מעוניין להעביר למדריכי שבט‬
‫"השיר 'מחכה לשקט' נכתב תוך כדי חיבוק‪ .‬לא‬
‫סתם חיבוק‪ ,‬חיבוק עם בני הבכור‪ ,‬נתן חיים‪' .‬ילד‬                ‫יובל ולרכזי החינוך המיוחד בתנועה?‬
‫מיוחד' מכנים אותו‪ .‬הייתה לי תחושה שכתבנו‬       ‫"קודם כול‪ ,‬אל תחשבו על עתיד רחוק כל כך‪ ,‬אל‬
‫אותו יחד‪ .‬הוא בחיבוק‪ ,‬בחיוך ובאנרגיות שהוא‬     ‫תחשבו על תוצאות‪ .‬אתם עושים להם טוב? אתם‬
‫הזרים אלי‪ ,‬ואני עם דף ועט‪ .‬הוא בשתיקה שלו‪,‬‬     ‫חווים אותם‪ ,‬עושים טוב אתם? זה ‪ 200%‬ממה‬
‫כי המילים מכבידות עליו‪ ,‬ואני? אני רק כותב‪.‬‬     ‫שהייתם צריכים לעשות‪ .‬יש עניינים שנראים לכם‬
‫כל חיי אני מחפש לגלות אותו‪ ,‬נוגע – לא נוגע‬     ‫קטנים ובשבילם הם כל העולם‪ .‬חיוך קטן ומילה‬
‫בו‪ .‬בכל פעם שאני מצליח קצת להתקרב‪ ,‬הוא‬         ‫טובה הם המון בשבילם‪ .‬יש לפעמים תחושה‬
‫חומק ממני‪ .‬אני מנסה לשמוע את קולו הפנימי‪,‬‬      ‫שעם חבר'ה כאלה צריך לעשות דברים ענקיים‪,‬‬
‫ומחפש דרך להגיע אל תוכו‪ .‬השקט של הילד‬          ‫משוגעים‪ ...‬לא חייבים‪ .‬הדברים הקטנים‪ ,‬פעילות‬
‫שלי‪ ,‬שהוא כבר כמעט גבר‪ ,‬הוא מדהים‪ .‬את‬          ‫בני עקיבא פשוטה כמו עם חניכים רגילים – כמובן‬
‫הקול שלו‪ ,‬הקול האינסופי‪ ,‬הבלתי נשמע‪ ,‬אני‬       ‫ברמה שלהם – יכולה להעיף אותם‪ .‬גם אם נדמה‬
‫שומע עמוק בשדות‪ .‬ועם כל שלב שעובר‪,‬‬             ‫לכם שלא היה כלום‪ ,‬שלא הקשיבו‪ ,‬דעו שזה‬
‫השלמות שמסתתרת מתחת לסדקים הרבים‬               ‫מצוין‪ .‬לפעמים אנחנו רואים שאיזה עניין שדיברנו‬
‫הנראים כלפי חוץ‪ ,‬שלמות אחרת כל כך‪ ,‬נגלית‬       ‫עליו עם נתן לפני המון זמן פתאום חוזר אליו‪.‬‬
‫אלי יותר ויותר‪ .‬ובסופו של יום את קולו של‬       ‫פשוט תמשיכו עם מה שאתם עושים בהמון אמונה‬
‫אלוקים אני מחפש יותר מכל‪ ,‬את קולו של‬
‫אלוקים אני מבקש לשמוע עמוק בתוך תוכי‪,‬‬                                                  ‫ואהבה"‪.‬‬
‫ולדעת לאן עכשיו‪ ,‬קול אינסופי‪ ,‬שנותן לי כח‬

         ‫להתמודד עם הדברים שאני לא מבין"‪.‬‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14