Page 4 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 4

‫מכירים טובה לפצועי מערכות ישראל ופעולות‬                       ‫במתתנמודעתה‬
                  ‫האיבה ‪ /‬אהרון בנפשי‬
                                                               ‫סיירת תקשורת‬
‫ביום ראשון י"ז בכסלו צוין יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל‬
‫ופעולות האיבה‪ ,‬יום שיזמה תנועת בני עקיבא והתקבל בהצעת‬
‫חוק בכנסת‪ .‬בתנועה פעלו רבות על מנת לציין יום זה בפני‬
‫הפעילים – בכל סניף הוענקו תעודות הוקרה לשני פצועים‪,‬‬
‫ובתעודות צוין מה למדו חברי הסניף מכל פצוע ומה הם לומדים‬
‫ממנו לקידום הפריצה האישית שלהם‪ .‬כמו כן הועברו פעולות‬
‫וטקסים סניפיים ונערכו מפגשים עם פצועים‪ .‬היום הסתיים‬
‫באירוע גדול בבית הלוחם בתל אביב בנוכחות פצועי מערכות‬
‫ישראל ופעולות האיבה‪ ,‬נשיא המדינה ראובן ריבלין‪ ,‬חברי כנסת‪,‬‬
‫אישי ציבור‪ ,‬חיילי צה"ל וחברי תנועות הנוער בישראל‪ ,‬והופיעו בו‬

     ‫להקת הרבנות הצבאית‪ ,‬להקת חיל החינוך ולהקת אתניקס‪.‬‬

                  ‫מסע אורות ‪ /‬עינב ז'ול‬                           ‫סמינריונים בתנועה ‪ /‬נתן מנור ורעות אורדני‬

‫בנר שני של חנוכה יצאו חניכי שבט אורות מכל רחבי הארץ למסע‬       ‫אלפים מחברי התנועה יצאו בחנוכה לסמינריונים ברחבי הארץ‪,‬‬
‫בבקעת הירדן‪ .‬המסע‪ ,‬שהיה אמור להימשך יומיים‪ ,‬קוצר בשל‬           ‫ובהם‪ :‬הכשרת צוותי 'נחשון'‪ ,‬סמינריון הדרכה‪ ,‬סמינריון‬
‫הגשמים העזים‪ ,‬אך קיצור המסע לא פגע בעצמתו ובחוויות שצברו‬
‫בו החברים‪ .‬הם צעדו במסלול הסרטבה‪ ,‬המכונה 'השפיץ' של בקעת‬            ‫שמיניסטיות 'השחר' וסמינריון מפעלים (פירוט בעמוד ‪.)18‬‬

          ‫הירדן – ושוכן במרכזה‪ ,‬ונהנו מארוחת ערב ומפעילות‪.‬‬     ‫סמינריון הכשרת צוותי נחשון התקיים בכפר מימון ובנחלים‬
                                                               ‫והועברו בו שני רבדים – מעשי ותאורטי‪ .‬ברובד המעשי שמעו‬
‫"קצת התבאסנו שהתקצר הטיול‪ ,‬אבל בסופו של דבר היה ממש כיף"‪,‬‬      ‫הגרעינרים שיחות מאנשים שהקימו מיזמים לכל מיני מטרות‪ ,‬כמו‬
‫משתפת שירה אביטל‪ ,‬מדריכת שבט אורות בסניף מודיעין–רע"ם‪.‬‬         ‫אליהו אוזן‪ ,‬חקלאי מגוש עציון‪ ,‬שדיבר על העשייה החקלאית‪.‬‬
‫"למרות הבוץ שהיה במסלול החניכים נהנו מאוד ואף שיחקו בהחלקות‬    ‫השיחות הובילו את הגרעינרים לפעולה מעשית – הדלקת נרות‬
                                                               ‫עם עם ישראל‪ .‬ברובד התאורטי שמעו החברים שיחות על הגשמה‪.‬‬
    ‫בבוץ והיה מצחיק‪ .‬בערב חילקו לנו סופגניות‪ ,‬מרק ונקניקיות"‪.‬‬
                                                               ‫בסמינריון ההדרכה למדו המדריכים להבחין בחניכים הזקוקים‬
‫"הפעילות בערב הייתה ממש כיפית"‪ ,‬מספרת אירית מימון‪ ,‬חברת‬        ‫לעזרה וקיבלו כלים שיסייעו להם לפעול במצבים מסוג זה‪,‬‬
‫שבט אורות מהיישוב ניצן‪" .‬את הפעילות העבירה מדרשת בני‬           ‫לתת יחס אישי לחניכים ולהעניק להם תחושת שייכות לתנועה‪.‬‬
‫עקיבא‪ ,‬והיא הייתה מין חידון‪ .‬חילקו אותנו לפי מחוזות‪ ,‬העלו‬      ‫מזכ"ל התנועה יאיר שחל הסביר למדריכים על חשיבות‬
‫חניכים לבמה ושאלו אותם שאלות על מקומות בארץ ישראל ועל‬          ‫ההדרכה והבהיר את האחריות שיש בחינוך חניכי התנועה על פי‬
‫משימות שיש לעשות בתקופה שלנו‪ .‬כולנו רצינו שהמסע יימשך‪,‬‬
                                                                                                 ‫האידאלים של בני עקיבא‪.‬‬
                                     ‫לא רצינו לחזור הביתה"‪.‬‬
                                                               ‫אל סמינריון שמיניסטיות 'השחר' הגיעו תלמידות כיתות י"ב‪,‬‬
                                                               ‫משתתפות תכנית 'השחר'‪ ,‬המצמיחה מנהיגות ערכית–קהילתית‬
                                                               ‫מתוך קהילת בני העדה האתיופית‪ .‬הן עסקו בהחלטות שהן נדרשות‬
                                                               ‫להכריע בהן לקראת סיום לימודי התיכון שלהן‪ ,‬בסוף השנה הזאת‪.‬‬
                                                               ‫עם צוות הסמינריון סקרו החברות את התהליך שעברו‪ ,‬סיכמו‬
                                                               ‫אותו וחשבו לאן הן ממשיכות הלאה בחייהן הפרטים‪ ,‬הקהילתיים‬

                                                                                                               ‫והלאומיים‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9