Page 10 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 10

‫את חניכי שבט יובל אפשר לראות במפקדים‬                   ‫אני רוצה‬
‫ובפעולות בסניפים‪ ,‬אבל מה קורה כאשר החניכים‬          ‫שיסתכלו עליי‬
‫הופכים לבוגרי התנועה? איך בוגרי שבט יובל‬         ‫כעל שווה בין שווים‬
‫מוצאים מקום עבודה‪ ,‬מקום מגורים או אהבה‬
‫וזוגיות? מהם הקשיים המלווים בעלי מוגבלויות‬               ‫יהודה ליבוביץ'‬
‫בחייהם הבוגרים‪ ,‬וכיצד הם מתגברים עליהם? ומהו‬
                                                          ‫לרגל ‪ 20‬שנה לשבטי יובל‪ ,‬בוגרי השבט‬
              ‫מקום התנועה בחייהם של הבוגרים?‬       ‫משתפים בחייהם כבוגרים‪ :‬על מציאת עבודה‪,‬‬
‫"מדריכה מביטוח לאומי עזרה לי למצוא את מקום‬          ‫על זוגיות‪ ,‬על הקשיים ועל התנועה הממלאת‬
‫העבודה שלי בבית קפה ארומה; בראיון העבודה‬
‫הייתי קצת בלחץ‪ ,‬אבל בסופו של דבר הריאיון עבר‬                                       ‫תפקיד בחייהם‬
‫בסדר"‪ ,‬מתארת עינב ג'יבלי (‪ )31‬מפתח תקווה‪,‬‬
‫בוגרת סניף מלאבס ובעלת מוגבלות שכלית‪-‬‬
‫התפתחותית‪ .‬בבית קפה ארומה היא מפנה את‬
‫הכלים מהשולחנות‪ ,‬מעבירה אותם למדיח וגם‬

            ‫עוזרת לקלוט סחורה שמגיעה למטבח‪.‬‬
‫"בהתחלה היה לי קשה בעבודה ולא ידעתי איך‬
‫יקבלו אותי‪ ,‬כי אני שקטה ולא כמו כולם‪ .‬עדיין קשה‬
‫לי בעבודה ויש לי פחדים‪ ,‬אבל אני שורדת ‪ -‬והיום‬

             ‫קל יותר לשאר העובדים לקבל אותי‪.‬‬
‫"יש לי חבר ששמו תומר‪ ,‬וגם הוא בוגר שבט יובל‪.‬‬
‫פגשתי אותו דרך בית הספר שלי‪ ,‬חטיבת נועם שלום‪.‬‬
‫אני חושבת שמי שרוצה לחפש עבודה או זוגיות לא‬
‫צריך להתבייש‪ ,‬אין לו ממה לפחד‪ ,‬גם הוא יכול‪ ,‬הוא‬
‫צריך להראות לאחרים שגם אנחנו יכולים להיות‬
‫בזוגיות או למצוא עבודה‪ ,‬גם לנו יש צרכים משלנו"‪.‬‬
‫אחת השאיפות של עינב היא לכתוב שירים‪,‬‬

                                                 ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15