Page 7 - זרעים - טבת תשע"ז
P. 7

‫טבת תשע"ז ‪ .‬ינואר ‪2017‬‬

                              ‫כמו שאתה מתאר?‬      ‫זה ‪ 13‬שנים שהזמר אודי דוידי מייצר מוזיקה‬              ‫"כל החיים‬
‫"אם תחשוב על זה‪ ,‬כל החיים שלנו‪ ,‬העולם כולו‪,‬‬       ‫ייחודית ומצליחה‪ .‬הוא סחף אחריו מגזר שלם‪,‬‬           ‫שלנו‪ ,‬העולם‬
‫הם שבר תמידי‪ .‬אדם נולד‪ ,‬חי חיים שלמים סביב כל‬     ‫ובאלבומו הרביעי הצליח גם לפרוץ את מחסום‬            ‫כולו‪ ,‬הם שבר‬
‫כך הרבה אנשים ובסופו של דבר מת‪ ,‬נעלם‪ .‬זה לא‬       ‫הפלייליסט של גלגלצ עם השיר 'בן אהוב'‪ .‬בשיריו‬
‫שבר? כך בעצם אפשר להסתכל על כל המציאות‪,‬‬           ‫הרבים מציג דוידי אופטימיות רבה ואמונה גדולה‪,‬‬             ‫תמידי‪.‬‬
‫אבל אם אני מבין שהחיים שלנו הם קצת מעבר לזה‪,‬‬      ‫אלא שחייו אינם נטולי קושי ודאגה‪ .‬כשהיה בן ‪20‬‬       ‫אדם נולד‪ ,‬חי‬
‫כל דרך החיים שלי היא אחרת‪ .‬חייב להיות שהעולם‬      ‫קיבלו חייו תפנית של ממש כאשר בנו הבכור‪ ,‬נתן‬         ‫חיים שלמים‬
‫הזה הוא רק פרוזדור למשהו גדול יותר‪ ,‬אמתי יותר‪,‬‬
‫לכן בצד הרוחני‪-‬אמוני אין לנו שום קושי‪ .‬מובן‬                ‫חיים‪ ,‬נולד בשבוע ‪ 24‬במשקל ‪ 740‬גרם‪.‬‬          ‫סביב כל כך‬
‫שבצד הפרקטי היום‪-‬יומי אני חושב על זה בדרכים‬       ‫"כשנתן נולד הוא היה בגודל כף היד שלי"‪ ,‬מספר‬        ‫הרבה אנשים‬
‫שונות‪ .‬לדוגמה‪ ,‬היום הוא בן ‪ 21‬ואני מוצא את עצמי‬   ‫דוידי‪" .‬הראש היה בגודל של ביצה‪ .‬הרופאים לא‬       ‫ובסופו של דבר‬
‫תוהה איך הוא היה יכול להיות‪ .‬בטח הוא היה עכשיו‬    ‫נתנו לו סיכוי לחיות כלל‪ ,‬אבל לנו הייתה אמונה‬
‫אחרי צבא או ישיבה‪ ,‬נכנס לעבוד אתי במשק וכן‬        ‫גדולה בריבונו של עולם‪ .‬ברוך השם‪ ,‬לאט‪-‬אט מצבו‬          ‫מת‪ ,‬נעלם‪.‬‬
                                                                                                      ‫זה לא שבר?‬
                                         ‫הלאה"‪.‬‬        ‫התייצב והוא שרד בניגוד לתחזיות הרופאים"‪.‬‬    ‫כך בעצם אפשר‬
                                                  ‫התינוק הקטן אמנם שרד‪ ,‬אך עם הזמן התגלו‬              ‫להסתכל על‬
           ‫החבר הכי טוב שלי‬                       ‫סיבוכים‪" .‬מבחנים באמונה"‪ ,‬אומר דוידי‪" ,‬פתאום‬       ‫כל המציאות‪,‬‬
                                                  ‫אנו מגלים שכל חייו הוא יהיה עיוור‪ ,‬שיש לו שיתוק‬     ‫אבל אם אני‬
‫מלבד נתן חיים יש לאודי ולילך דוידי עוד שישה‬                                                          ‫מבין שהחיים‬
‫ילדים‪ .‬כאמור‪ ,‬נתן הבכור בן ‪ ,21‬והבן הקטן‪,‬‬                   ‫מוחין (‪ )CP‬ועוד כל מיני דברים מסביב"‪.‬‬   ‫שלנו הם קצת‬
‫אליהו‪ ,‬בן חמש‪ ,‬משתתף בשיר 'ישמח חתני' שיצא‬        ‫איך מתמודדים עם הבשורה כזוג צעיר‪ ,‬בעוד אתה‬
‫בקיץ‪ .‬הם מתגוררים ביישוב מעון בדרום הר חברון‪,‬‬                                                           ‫מעבר לזה‪,‬‬
‫מתחזקים משק כבשים ומשתדלים לחיות בפשטות‬                                    ‫משרת ביחידה מובחרת?‬       ‫כל דרך החיים‬
                                                  ‫"עם הרבה סייעתא דשמיא‪ .‬בכל התמודדות‬              ‫שלי היא אחרת‪.‬‬
                 ‫ובצניעות על אף ההצלחה הרבה‪.‬‬      ‫מורכבת וקשה שיש לאדם ה' שולח לו גם כוחות‬
‫"בסופו של דבר אנו שמים לב איך כל החיים שלנו‬       ‫מיוחדים‪ ,‬אבל צריך תמיד להסתכל עליה כעל‬               ‫חייב להיות‬
‫נבנו כפי שהם היום בעקבות נתן"‪ ,‬מספר דוידי‪,‬‬        ‫התמודדות חיובית‪ .‬אני זוכר שכשבתי שירה הייתה‬        ‫שהעולם הזה‬
‫"המשק שלנו‪ ,‬שגדל מאוד עם השנים‪ ,‬התחיל בכלל‬        ‫בת שמונה‪ ,‬מורה אחת שאלה אותה‪' :‬שירה‪ ,‬לא‬          ‫הוא רק פרוזדור‬
‫בגלל נתן‪ .‬גילינו שהוא אלרגי לחלב פרות‪ ,‬לכן קנינו‬  ‫קשה לך שיש לך אח מיוחד?' והיא ענתה למורה‪:‬‬           ‫למשהו גדול‬
                                                  ‫'לא‪ ,‬מה פתאום?! את יודעת‪ ,‬אם נתן לא היה‪ ,‬הבית‬
            ‫עזים – ומתוך כך התפתח כל המשק"‪.‬‬                                                            ‫יותר‪ ,‬אמתי‬
‫הזוג דוידי השקיע המון על מנת ליצור לנתן חיים‬             ‫שלנו לא היה שמח כל כך כמו שהוא היום'"‪.‬‬             ‫יותר"‬
‫את הדרך המתאימה ביותר ללמוד ולהתפתח‪.‬‬                      ‫לא התעוררו שאלות אמוניות‪ ,‬משברים?‬
‫בילדותו למד נתן בבית – הוריו יצרו לטובתו 'בית‬     ‫"אני חושב שיותר משאלות אמוניות קיבלתי‬
‫ספר ביתי' אך בהמשך החליטו כי נכון שנתן ישתלב‬      ‫הרבה תשובות‪ .‬עוד לפני שהספקתי לשאול אותן‬
‫בחינוך הרגיל‪ .‬מכיתה ד' למד נתן בבית הספר‬                 ‫המציאות סביב נתן נתנה לי תשובות רבות"‪.‬‬
‫בסוסיא‪ ,‬ובית הספר נרתם לבנות לו תכנית מיוחדת‬      ‫אני עוצר את השיחה במבוכה קלה ושואל‪ :‬תגיד‪,‬‬
‫שכללה שילוב בכיתה רגילה נוסף על לימוד פרטני‬       ‫באמת הכול קל כל כך? חייל ביחידה מובחרת‪ ,‬נשוי‬
‫עם מורה מיוחדת‪ .‬לאחר שנים מספר עבר נתן ל'בית‬      ‫טרי‪ ,‬מגלה בלידת בנו הבכור שהחיים הולכים להיות‬
‫חינוך עיוורים' בירושלים‪ ,‬ובו הוא מתחנך עד היום‪.‬‬   ‫מורכבים‪ ,‬והכול טוב? אין שאלות? אין קשיים?‬
                                                  ‫דוידי צוחק מעט‪ ,‬כאילו כבר שמע את השאלה הזו‬
           ‫איך נתן משתלב בבית עם כל האחים?‬        ‫לא פעם‪" .‬אתה מזכיר לי איזה סיפור שהיה לנו;‬
‫"נתן אהוב מאוד‪ .‬הוא מרוויח מכל הכיוונים‪,‬‬          ‫שאלו אותנו אם אפשר לקחת את נתן לפעילות של‬
‫לדוגמה כאשר אחד הילדים מקבל שוקולד‪ ,‬הוא‬           ‫ימים מספר כדי 'לתת לנו קצת חופש'‪ ,‬לדבריהם‪,‬‬
‫נותן חצי ממנו לנתן‪ .‬תחשוב כמה שוקולד הוא‬          ‫וממש התנגדנו‪ .‬זה לא ייפוי של המציאות‪ ,‬אנחנו‬
‫מקבל כשמחלקים שוקולד לשבעה ילדים‪ ...‬כך גם‬         ‫באמת ממש לא יכולים בלעדיו‪ .‬אם במקרה הוא‬
‫בכל אירוע מיוחד או פעילות שיש לילדים – הם‬         ‫מגיע בחצי שעה איחור‪ ,‬קשה לנו מאוד‪ .‬תחילת‬
‫מעוניינים שנתן יצטרף אליהם‪ .‬כמו שכבר אמרתי‪,‬‬       ‫החיים המשותפים שלנו‪' ,‬ירח הדבש'‪ ,‬הייתה סביב‬
‫אנו מרגישים שהרבה מהשמחה שיש בבית מגיעה‬           ‫בתי חולים‪ .‬שנתיים הסתובבנו בארץ ובעולם אצל‬
                                                  ‫רופאים ובכל מיני ניתוחים‪ .‬ראיתי שם הכול‪ ,‬אז‬
                                     ‫בזכות נתן"‪.‬‬  ‫עכשיו אדם קם בבוקר ומרגיש טוב – מה יש לו‬
               ‫איך היצירה שלך מושפעת ממנו?‬
‫"וואו"‪ ,‬עונה דוידי‪" ,‬היא מושפעת ממנו כל הזמן‪,‬‬                                        ‫לדבר בכלל?"‬
                                                  ‫בכל זאת‪ ,‬איך יוצרים ִמשבר כזה מציאות חיובית‬

‫‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12