Page 21 - זרעים - ניסן-תשע"ו
P. 21

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה ניסןתשע"ו ‪ .‬אפריל‪2016‬הזירה * הזירה‬

‫ססטמטלוס‬                                                    ‫זלצטמלן‬  ‫ברשויןר‬

                                                                     ‫יעל רון‬

                ‫תודעה ‪ /‬אלחנן שטיגליץ‬                       ‫טל‪" :‬אני באמת לא רואה מה התנועה יכולה להציע לי בגיל‬
                                                                                                                  ‫‪."34‬‬
                                                       ‫***‬
‫מזעזע! הכותרות יזעקו מכאן ועד אילת‪ .‬הזוי! מטורף! כל‬         ‫שיר‪" :‬אני חושבת שעצם זה שתחיי על פי הערכים שהתנועה‬
‫כותרת תעשה רעש יותר מהקודמת לה‪ .‬בכל פעם יהיה נושא‬           ‫נתנה לך‪ ,‬זה אומר שאת חיה את התנועה‪ .‬ואני חושבת גם‬
                                                            ‫שזה עניין של רצון פנימי שלך‪ ,‬טל‪ .‬מה יעצור אותך מלהיות‬
                                                ‫קשה יותר‪.‬‬   ‫בתנועת הבוגרים חוץ ממך? עובדה שיש אנשים מכל הגילים‬
‫וככל שהנושא מסובך יותר‪ ,‬צריך מילים קיצוניות יותר כדי‬
                                                                               ‫שעדיין רואים את עצמם חלק מהתנועה"‪.‬‬
                                       ‫לגרום לך להתעניין‪.‬‬
                                                       ‫***‬  ‫טל‪" :‬נכון‪ ,‬אבל בסופו של דבר הם מיעוט‪ .‬מה שיגרום לי להיות‬
                                                            ‫חלק מתנועת הבוגרים הוא נטו עניין‪ .‬אם יהיו אירועים מעניינים‬
                ‫נמצא בחתונה‪ .‬מגיע בחור חביב מאין כמותו‪.‬‬     ‫ורלוונטיים לגילי אני אהיה שם‪ .‬אני חושבת שאירועים כמו‬
‫‪ -‬שמע‪ ,‬אני רוצה להעביר יחידה לקומונריות לפני מסע פסח‪.‬‬       ‫ערב פורים‪ ,‬הרצאות ופאנלים מעניינים על בסיס קבוע יכולים‬
                                                            ‫לקדם את תנועת הבוגרים‪ .‬זה לפחות מה שמעניין אותי‪ .‬נוסף‬
                                                 ‫‪ -‬על מה?‬   ‫על כך אפשר גם 'לנצל' את תנועת הבוגרים לבירור סוגיות‬
      ‫‪ -‬על זה שלפעמים חוסר מודעות גורמת להרבה בעיות‪.‬‬
                                                                   ‫אקטואליות ודתיות כמו דת ומדינה‪ ,‬פמיניזם וכדומה"‪.‬‬
                 ‫שאם תהיה מודעות‪ ,‬חצי מהבעיות ייפתרו‪.‬‬
‫והיהודי לא עובד קבוע בבני עקיבא‪ .‬להפך‪ ,‬הוא עובד רק פה‬       ‫שיר‪" :‬אני גם חושבת שאם יתנו מענה‪ ,‬עוד אנשים ירצו להיות‬
                                                            ‫שותפים‪ .‬בסופו של דבר זו התנועה שבה גדלנו‪ .‬אישית אני‬
                                                     ‫ושם‪.‬‬
                  ‫ואיזו אש בעיניים שיהיה טוב בבני עקיבא‪.‬‬                 ‫חושבת שגם בזכות התנועה אני מי שאני היום"‪.‬‬
     ‫ואיזו התלהבות על לחיות את בני עקיבא ברמ"ח אברים‪.‬‬
                                                                                                 ‫יעל‪" :‬משפט לסיום?"‬
                                                       ‫***‬
‫ואיזו תודעה מייצרים – זו המלחמה הגדולה של ימינו‪.‬‬            ‫טל‪" :‬אני מקווה שכאשר נדבר בעתיד ותשאלי אותי איך אני‬
‫המעשים כבר כמעט מאבדים את טעמם‪ .‬התודעה שמעשה‬                ‫רואה את הקשר שלי לתנועה בעוד כמה שנים התשובה שלי‬

                               ‫יוצר חזקה יותר מכל מעשה‪.‬‬                                               ‫תהיה שונה ;‪.")-‬‬
                            ‫ותפקידנו לבנות תודעה יהודית‪.‬‬
‫לבנות תודעה של שמחה‪ .‬של אמונה‪ .‬של קדושה‪ .‬תודעה שלא‬          ‫שיר‪" :‬אני מאחלת לתנועה רק לגדול ושבעזרת השם כל מי‬
     ‫חשוב באיזה חושך נהיה‪ ,‬יש עניין שיתהפך הכול לטובה‪.‬‬                              ‫שירצה יראה את עצמו חלק ממנה"‪.‬‬

                                                       ‫***‬
‫והמאבק הגדול שלנו בכל הרמות ובכל שלבי החיים הוא לזכור‬
‫את התודעה הבסיסית‪ .‬התודעה שבה כל אחד הוא יהלום‬

 ‫טהור‪ .‬בעל לב בוער בכל מרחבי השמים האפלים של החיים‪.‬‬

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה * ‪1‬ה‪2‬זירה‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26