Page 17 - זרעים - אלול תשע"הו
P. 17

‫טור אישי‬

    ‫אל האין סוף ומעבר לו‬

‫אבשלום סלוק‪ ,‬מסיים בימים אלו את תפקידו כרכז הדרכה במחוז ירושלים‬

    ‫אלעד ליפשיץ‬

‫ואחרונים חביבים ‪ -‬הרכזים היקרים‪ ,‬שם כל‬                  ‫כשנכנסתי לתפקיד לפני ארבע שנים‪ ,‬לקחתי את‬                    ‫"בני עקיבא‬
‫המושגים מתערבבים והבית הופך לעבודה והעבודה‬              ‫הרכב שלי ונסעתי ברחובות ירושלים‪ ,‬נוסע ומתבונן‬                    ‫הופכת‬
‫לבית‪ ,‬הילדים שלי עוברים מפקד עם דני המזכ"ל‪,‬‬             ‫ותוך כדי הנסיעה עולה בי המחשבה‪" :‬כל זה שלך" (נסו‬
‫והאישה (או הבעל) תומכת וחולמת (ולפעמים גם‬               ‫רגע במנגינה של מלך האריות)‪ ,‬לא במובן המגלומני‬               ‫להיות חלק‬
‫כואבת) יחד אתך‪ .‬בני עקיבא הופכת להיות חלק‬               ‫של השליטה הכוחנית‪ ,‬אלא במובן שכל זה באחריותי‪.‬‬               ‫מאישיותך‪,‬‬
‫מאישיותך‪ ,‬חלק מחייך‪ .‬אין דבר שקורה לידך‪ .‬הכול‬           ‫מהיום אבשלום אינו אבשלום הקטן שכל מה שמטריד‬                ‫חלק מחייך‪.‬‬
‫דורש תגובה‪ ,‬דיבור‪ ,‬מחשבה או עשייה‪ :‬חטיפת‬                ‫אותו זה רק הוא עצמו; מהיום מטרידות אותו שאלות‬
‫שלושת הנערים – יוצאים לרחובות; עולים מצרפת‬                                                                              ‫אין דבר‬
‫– קייטנות לילדי העולים; הבקעה דורשת חיזוק‪ ,‬אז‬                                                            ‫גדולות‪.‬‬  ‫שקורה לידך‪.‬‬
‫בונים ומקימים‪ ,‬ועוד ועוד‪ .‬ואולי הכי פשוט והכי אמתי‬      ‫שאלות חיים ממש – מה מטריד את הנוער של‬
‫– החניך שלי עצוב ולא הגיע לפעולה‪ ,‬והמדריך היקר‬          ‫ירושלים? מה מחיה אותם? מה קשה להם? מה מסעיר‬                 ‫הכול דורש‬
‫שם לב ומרים טלפון‪ ,‬שואל‪ ,‬מתעניין ומבקש בטובתו‪.‬‬          ‫את עולמם? לאן אני רוצה לקחת אותם? מה אני רוצה‬             ‫תגובה‪ ,‬דיבור‪,‬‬
‫כאשר מעל לכול הרגשתי שמרחפת שאלה אחת‬
‫גדולה – מה אתה רוצה לומר? לאן אתה רוצה להוביל?‬              ‫לומר להם? איזו נשמה אני רוצה לתת להם\בהם?‬               ‫מחשבה או‬
‫מה האות שהנשמה היקרה שלך תטביע בחניך‪ ,‬בסניף‪,‬‬            ‫יהיו שיגידו שזה קצת יומרני מצדי‪ ,‬והאמת היא‬                      ‫עשייה"‬
                                                        ‫שיש צדק בדבריהם‪ ,‬אך התנועה הזו‪ ,‬המעבר מאדם‬
                 ‫ביישוב‪ ,‬בשכונה‪ ,‬בעם‪ ,‬בארץ‪ ,‬בתורה?‬      ‫פרטי לאדם כללי‪ ,‬לאדם גדול יותר‪ ,‬שיותר דברים‬
‫בתוך השאלה הזו טמון אמון גדול – אמון גדול‬               ‫שייכים אליו‪ ,‬שיותר דברים שייכים בו – התנועה הזו‬
‫בנוער היקר שלנו שטמונה בו נשמה אלוקית‪ ,‬טמון בו‬          ‫היא התנועה שראיתי קורמת עור וגידים לנגד עיניי‬
‫טוב ואנחנו מאמינים בו שינער אותנו המבוגרים אל‬
                                                                                    ‫בכל הרמות ובכל השכבות‪:‬‬
                                        ‫עולם טוב יותר‪.‬‬  ‫ראיתי את זה במדריכים שלנו – ילדים בכיתה י'‬
‫קשה עליי הפרידה‪ .‬האם אמשיך לחלום חלומות‬                 ‫שאני לא בטוח שהייתי מפקיד בידיהם את הילד שלי‬
‫גדולים? האם אמשיך להרגיש ש"כל זה שלי"? האם‬              ‫– איך פתאום הם מתעוררים לחיים‪ ,‬מקבלים אחריות‪,‬‬
‫אזדעק ואקום ואצעק כאשר תתרחש עוולה חברתית?‬              ‫מקבלים חיים‪ ,‬ופתאום הם מגלים עולמות‪ ,‬מגלים את‬
‫האם עדיין ישאלו אותי – היי אתה‪ ,‬מה אתה רוצה‬             ‫עצמם‪ ,‬ופתאום הם גדולים יותר‪ ,‬רוצים יותר‪ ,‬מאמינים‬

       ‫לומר? מה הנשמה שלך רוצה להטביע בעולם?‬                             ‫יותר‪ ,‬דורשים יותר מעצמם ומהעולם‪.‬‬
                     ‫אשריי שזכיתי להיות עמכם‪.‬‬           ‫ראיתי את זה אצל הקומונריות – נערות פשוטות‬
                                                        ‫שמגיעות הישר מהתיכון לתפקיד שלא היה מבייש‬
‫בנימה אישית אני מרגיש ומקווה להמשיך להיות‬               ‫מ"פ בצה"ל‪ :‬אחריות חינוכית‪ ,‬לוגיסטית‪ ,‬ניהולית –‬
‫חלק מהחלום הגדול‪ .‬אני פונה אל הקומה הבאה של‬             ‫את כל תחומי האחריות בעולם אנחנו מניחים בידיהן‬
‫בני עקיבא ‪ -‬תנועת הבוגרים‪ ,‬גרעין משפחות של בני‬          ‫הצעירות‪ ,‬והן אינן שומטות ומפילות אלא אוחזות‬
‫עקיבא בעתלית‪ .‬הקומה שבה גם כאנשים בוגרים‬                ‫ומסתערות – הרבה טובה על חינוך ילדי ישראל אנו‬
                                                        ‫צריכים לזקוף לטובתן – והן גדלות מתעצמות‪ ,‬שואלות‬
  ‫ובעלי משפחה ממשיכים לחיות את החלום‪ .‬הלוואי‪.‬‬
                                                                                ‫ולא מרפות עד שתימצא הדרך‪.‬‬
                           ‫אל האין‪-‬סוף ומעבר לו!‬

‫‪17‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22