Page 5 - זרעים - טבת תשע"ו
P. 5
בין האור לחושך .כסלו-טבת תשע"ו .דצמבר 2015
סמל מבזקים
סטטוס
דברת רייטר ואהרון בנפשיאן
והנה בא אליו הרב נריה ואמר לו :תן לי את אלחנן שטיגליץ
התפילין שלך .אם בשמים יטענו נגדך ,תגיד November 26 לכבוד חג הסיגד יצאו חברי
תכנית "השחר" לסמינריון
שהרב נריה אמר לך לא להניח. לא אשכח את היום ששמעתי את הסיפור. שעסק בחג ובחיבור אליו ,כבני
אחרי יומיים ,מספר דדי גראוכר ,חזרתי שמעתי על רב שאמר לתלמיד שלו שהיה לו נוער שחיים במדינת ישראל.
וביקשתי את התפילין שלי .ומאז לא עבר בחג הסיגד עצמו עלו החברים
קשה להניח תפילין. לחגיגות הסיגד בארמון הנציב
יום שלא הנחתי. לא להניח תפילין?! והשתתפו בשיחות ובמעגלי
*** כן .לא להניח תפילין. שיח בנושא החג ,ובחשבון נפש
המשך הסיפור היה שהרב אמר לו שאם חברתי באוהל תנועות הנוער.
והרבה דברים יש לספר על הרב נריה .והרבה בשמים יגידו לך למה לא הנחת ,תגיד שאני לאחר מכן צעדו חברי תכנית
מסרים. אמרתי לך לא להניח .בסופו של דבר הנער "השחר" בשירה ובריקודים אל
לאחר יומיים ביקש את התפילין שלו .ומאז הכותל המערבי ,כדי להעמיק את
ועיקר הסיפור העצוב הוא חוסר ההבנה הוא לא הפסיד אפילו יום אחד.
הבסיסי הן בתנועה והן במרכז ישיבות בני הכמיהה לירושלים ולמקדש.
עקיבא עד כמה דרכו החינוכית שינתה את ***
שנים הסיפור הזה היה פלא בעיניי .פלא איך ביום ראשון י"ז כסלו התקיים יום
המציאות והפכה את המציאות. ההוקרה לפצועי מערכות ישראל
*** רב יכול לעשות כזה דבר. ופעולות האיבה .את היום הזה
עד שהתלמיד סיפר את הסיפור. יזמה תנועת בני עקיבא ,והוא
מציינים עשרים שנה לפטירתו של אבי דור והסיפור הוא של דדי גראוכר .זמר שהיה עוגן בחוק שעבר בכנסת .אירועי
הכיפות הסרוגות .המחנך. מפורסם בתחילת שנות התשעים. היום כללו שיח ציבורי בכלי
אמא שלו נפטרה ,והיו לו קשיים בעבודת ה'. התקשורת וטקס בבית הנשיא.
מחנך דור נאמן ומסור לעמו ,לתורתו ולארצו. בסיום היום התקיים אירוע ענק
בהיכל ארנה בירושלים ,שבו
השתתפו כאלפיים פצועי צה"ל,
חיילי צה"ל ,חברי כנסת ,שרים
ואנשי ציבור רבים ,יחד עם תנועות
הנוער ,ובהשתתפות אמנים.
איך בני עקיבא פעלה בעבר ,מה ההבדל בין אז להיום? והפעם < שירי שטות
לו אפשר היה לשיר כאן ,הכול היה מיד ברור לכם .כי אנחנו שרנו כל אסתיהיה פה
הזמן ובכל הזדמנות .שרנו כשישבנו ,שרנו כשהלכנו ,שרנו כשנסענו גריזיםשמח
או כשעשינו משהו אחר .שרנו כל מיני שירים ,אבל היה לנו אוסף גדול
ועצום של שירי שטות ,נונסנס .למדנו אותם מהמדריכים ,והעברנו
אותם הלאה לחניכים .שירים קצרים ,מגוחכים ,עם הברות חוזרות,
לחלקם היו גם תנועות ,זה היה גרובי לגמרי .כמו" :היתה שרפה גדולה,
כמעט כולם טבעו .מכ ֵבי ֵביי ֵביי ,מכ ֵבי ֵביי ֵביי ,-מכ ֵבי האש"!-
וחוזרים על הקטע הזה שוב ושוב ושוב .שיר עם מילים כמו" :איש
אחד חלם -שבלילה הוא מת ,ובבוקר הוא קם – וראה ,זאת אמת"...
או ההיגיון הצרוף של" :רובינזון ,רובינזון ,הוא נסע באווירון וכשהוא
ירד ממנו ,הוא היה למטה!" או שיר עם סוף מפתיע כמו " -היא הייתה
קטנה ולבנבונת ,הוא היה שמן ,גדול ושחור שיער ,פעם נפגשו השניים,
ומאז הם מזמרים מיאו ,מיצי ,מיצי ,מיצי ,מיאו ,מיאו ,מיאו!"
55