Page 27 - זרעים - טבת תשע"ו
P. 27
טור אישי
הנבחרים
שולי שוורץ
איור :אלעד ליפשיץ
את עצמנו כל מיני שאלות -מה עושה הגרעין בחודש ארגון? "מה?! לא היית מדריכה?!" "אשקר אם
ולמה אין לנו סמינריון בדיוק כמו שיש למדריכים? יש שאלות שהייתי חושבת שיפסיקו לשאול אותי אומר שלא
באיזשהו שלב ,בייחוד בהיותי נושקת לשלושים ,ובכל זאת
אבל בצד כל האכזבה ,הבנתי שהבחירה בידיים שלי, אני נשאלת את השאלה הזו בכל פעם כשאני עומדת מול היו ימים
איך אני מתקדמת הלאה ,האם אני ממשיכה לעשות ולתרום קשים ,בייחוד
למען העם בישראל דרך בני עקיבא ,התנועה שאהבתי חבריא ב' של סניף שבו אני מתבקשת להעביר שיחה. בהתחלה ,אבל
ושבה גדלתי ,גם אם זה לא בדרך שחלמתי עליה כל אז אם יש שאלות שלא נעלמות ,יש רגעים שכנראה בעצם לא רק,
השנים ובמסלול המקובל עד אז .ההחלטה הראשונית לא
הייתה שלי ,היא הייתה של מדריכים שלי .לימים ,כשאני יישארו אתי לכל החיים. כשכולם רק
בעצמי עסקתי בהכנסה להדרכה ,הבנתי אילו החלטות היה זה מוצאי שבת פרשת שמות ,הטלפון בבית מצלצל, דיברו על זה:
בלתי אפשריות המדריכים שלי קיבלו אז ,ואלה שמכניסים המדריך שלי על הקו" ,בואי לסניף בשעה שבע" .לא הייתי
להדרכה היום צריכים לקבל היום .אז למרות שההחלטה צריכה להרים יותר מטלפון אחד או שניים כדי להבין לאן על הדרכה,
לא הייתה שלי ,הרי שההחלטה מה לעשות הלאה That - שובצתי ,או בייחוד כדי להבין לאן לא שובצתי :אני לא חניכים,
.was on meשמתי בצד את כל הססמאות שבני עקיבא מדריכה .ההנחה שלי הייתה פשוטה :אם עוד חמישים ישב"צים
זה בעצם חב"ב ,שההדרכה היא לא הכול ,שתנועה שמחנכת איש נתבקשו להיות בסניף בשעה הזו ,זה בוודאי גזר הדין.
חניכים שמחנכת מדריכים זה טיפשי ,שבני עקיבא נהייתה ישבנו שם שישים אנשים והקשבנו לשיחה של חבר'ה של וצ'ופרים ,ואני
מתנ"ס .את כל אלה שמתי בצד .ההחלטה היא בכלל ממקום "אור" משימות לאומיות ,שאז היו רק גוף קטן שהקים את שתמיד הייתי
אחר ,ממקום של הזדמנות .אז החיים לא תמיד הולכים כמו סנסנה .שמענו על חבר'ה שחלמו חלומות בסניף והפכו אותם בעניינים הייתי
למציאות .שמענו כמה אנחנו מעולים ונבחרים .כמה מצפים מחוץ לשיחה
שתכננו ,אז זה אומר שמרימים ידיים? מאתנו לגדולות ,כמה נהיה האנשים שמחוללים מהפכות .זו
לכאב ולאכזבה יש מקום ,אפילו גדול מאוד ,וחשוב הייתה ישיבת הגרעין הראשונה שלי .אבל הדרמה הגדולה הזו".
שנהיה מסוגלים כולנו לתת להם מקום ,כחברים ,כמדריכים, התחוללה בתוך כל אחד ואחת מאתנו ,ועד היום אני לא
כקומונריות וכהורים .ביטול האכזבה והכאב הוא טעות גדולה. מצליחה לתת שם לרגשות של אז .אני חושבת שזה היה
איפשהו בין אכזבה עצומה ומשבר זהות לבין ההרגשה שיש
יש להם מקום ,משמעותי ,אך מתוכם מתקדמים וצומחים.
מילה על התהליך :תהליך השיבוצים הוא קשה מאוד. אפשרות להיות חלק ממשהו חדש.
הביקורות שנשמעות עליו הן לעתים מוצדקות .האם אין רק שתדעו :היה זה טרום ימי הגרעינים ברחבי הארץ
דרך טובה יותר לעשות את זה? או שכן או שלא .האם תמיד והיה איש אחד משוגע לדבר ,רני רוזנהיים ,ששכנע אותנו
הדברים נעשים ברגישות המתאימה? לא ,לצערי הרב .ובכל שזה הדבר הגדול הבא .לא היה לזה קבלות בשטח ,אבל
זאת ,משמח לדעת שיש תהליכים ושכולנו מתקדמים כל רציתי להאמין .אשקר אם אומר שלא היו ימים קשים,
בייחוד בהתחלה ,אך בעצם לא רק ,כשכולם רק דיברו על זה:
הזמן. על הדרכה ,חניכים ,ישב"צים וצ'ופרים ,ואני ,שתמיד הייתי
לסיום ,שנה או שנתיים אחרי שסיימתי י"ב פגשתי את בעניינים ,הייתי מחוץ לשיחה הזו .זה צף בכל מיני רגעים:
אחד המדריכים שלי ששאל אותי אם אני מתחרטת על החברות שמשתתקות כשאני בסביבה כי לא נעים לדבר על זה
ההחלטה להישאר בגרעין .שמחתי אז להגיד שאני שלמה לידי .זה היה לי כאדם יחיד ,אבל גם לנו כקבוצה ,כששאלנו
עם ההחלטה הזו .ואם תהיתם לעצמכם ,אז גם היום..
27