Page 16 - זרעים - חשוון תשע"ה
P. 16

‫מה חלמת להיות בגיל צעיר?‬                                                    ‫איך הגעתם לפנמה סיטי?‬
‫"הייתי בטוח שאהיה רב‪ ,‬איש חינוך‪ ,‬ולכן גלשתי לתחום הזה אחרי‬               ‫"הגענו לפנמה בהשגחה פרטית‪ .‬הקדוש ברוך הוא ניהל את העניינים‬
‫הלימודים בישיבה‪ .‬תמיד נמשכתי לניהול חינוכי‪ ,‬אבל בין השאר גיליתי‬          ‫כדי שנגיע לכאן‪ .‬היו לנו בעיות‪ ‬בגרין‪ ‬קארד‪ .‬גיסי היה אז בקשר טוב עם‬
                                                                         ‫הרבנים בפנמה והציע שאעבוד שם עם החבר'ה הישראלים עד שהעניינים‬
       ‫שמה שמעניין אותי יותר זה לקחת אידיאל ולהוציא אותו החוצה"‪.‬‬         ‫יסתדרו‪ .‬הגענו לפנמה‪ ,‬השתלבנו בפעילויות כאן‪ ,‬בבניית בית חב"ד‪ ,‬ותמיד‬
‫באיזה שלב קרה המעבר מתחום החינוך לתחום התקשורת‪ ,‬ומדוע?‬                   ‫כששאלנו ‪ ‬את הרבי‪ ‬מלובביץ'‪  ‬האם להישאר כאן או לנסוע הלאה‪ ,‬הרבי‬
‫"היתה תקופה שבה רצו לסגור את המתנ"ס בחצור הגלילית בגלל‬                   ‫ענה ונתן את ברכתו להישאר כאן‪ .‬הבנו שזה המקום שלנו ושיש מי שימלא‬
‫ענייני תקציב‪ .‬הייתי אחראי על הפן התקשורתי‪ .‬הפייסבוק היה אז‬
‫בחיתוליו‪ .‬יצרתי קשר עם ערוצי הטלוויזיה וראיתי איך לתקשורת יש כוח‬                                                         ‫את עבודתנו בלוס אנג'לס"‪.‬‬
‫לשנות את פני הדברים‪ .‬בהתחלה ניהלתי את האתר ועמוד הפייסבוק של‬                                   ‫מה ההבדל בין פנמה ללוס אנג'לס ולישראל?‬
‫מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא‪ .‬הרבה מנהלים ממוסדות שונים פנו‬            ‫"זה שמים וארץ‪ .‬פנמה היא עדיין מדינת עולם שלישי מהרבה בחינות‪.‬‬
‫אליי שאעזור להם בניהול האתרים שלהם‪ ,‬ובפרסום הפעילות במוסדות‬                    ‫יש אנשים שגרים בפחונים‪ ,‬בצריפים‪ ,‬ויש כאלה שגרים בארמונות"‪.‬‬
‫עצמם‪ .‬זיהיתי את האתגר של מוסדות החינוך בבניית תוכנית הפרסום‬
‫הבית‪-‬ספרית‪ ,‬ולכן החלטתי להקים את חברת תובל‪ ,‬כדי לעזור למוסדות‬                                                    ‫ואיך זה לחנך ילדים בפנמה?‬
                                                                         ‫"יש לנו שני בנים ושתי בנות‪ ,‬ודווקא במקומות כאלו קל יותר לחנך‬
                                            ‫חינוך בכל מה שקשור לנושא"‪.‬‬   ‫את הילדים‪ .‬הילדים מבינים את החשיבות והמיוחדות שלהם בהשפעה על‬
                                             ‫מה היו התגובות סביבך?‬       ‫הזולת‪ .‬הם רואים את מסירות הנפש של ההורים בשמירת היהדות ללא‬
‫"ההליכה לתקשורת הפתיעה את ההורים שלי‪ .‬זה תחום שיכול‬
‫להפחיד מאוד את ההורים‪ .‬אני אוהב לקרוא‪ ,‬ללמוד‪ ,‬ותחום האינטרנט‪,‬‬                 ‫פשרות‪ ,‬אז הדרך מאוד ברורה ונותנת את הפרספקטיבה המדויקת"‪ .‬‬
‫המחשבים והניו‪-‬מדיה לא היה הנישה הטבעית הראשונית שלי‪ .‬מי שהכיר‬                               ‫מה הקושי בעבודה למען הכלל? יש רווח אישי?‬
‫אותי באמת מבין חבריי ידע שזה מאוד מתאים לי‪ .‬היו חברים שהרימו גבה‪,‬‬
                         ‫אבל היום יש הבנה מלאה סביב הצעד שעשיתי"‪.‬‬        ‫"לא ראינו את המשפחה שלנו כבר שש שנים‪ ,‬כי מחירי הכרטיסים‬
                                    ‫מנין האומץ לעשות את השינוי?‬          ‫יקרים מאוד‪ .‬יש לנו שני ילדים שההורים שלי עוד לא ראו‪ .‬בנוסף‪ ,‬בפנמה‬
‫"אני חושב שהתפקיד שלי אומר שיש לתורה ולציונות הדתית מה‬                   ‫יש קהילות גדולות של יהודים ומטיילים ישראלים‪ .‬אנחנו עוזרים‪ ‬בעיקר‬
‫לומר‪ ,‬והיא מפיצה את האמירות האלו החוצה‪ .‬הייתי באירוע אחד וניגש‬           ‫למטיילים‪ ,‬נמצאים‪ ‬ופועלים‪ ‬למענם‪ ‬מאל"ף ועד תי"ו‪ .‬החבר'ה שבאים‬
‫אליי אדם שאני לא מכיר‪ ,‬אמר לי תודה רבה על כל הסרטונים של שיעורי‬          ‫לכאן אחרי צבא נמצאים שבועיים‪-‬שלושה‪ ,‬לא יותר‪ ,‬כך שאתה זורע‬
‫התורה שאני מפיץ‪ ,‬התגלגלה בינינו שיחה וזה היה מחמם את הלב‬                 ‫אבל לא רואה בפועל את הפירות‪ .‬אבל עם‪ ‬כל‪ ‬הקושי‪ ,‬אנחנו מרגישים‬
 ‫שאנשים רואים את הסרטונים ושזה עושה להם טוב‪ ,‬שהם מגיבים לזה"‪.‬‬            ‫שאנחנו עושים משהו משמעותי‪ ,‬וזה ממלא‪ .‬אנחנו יודעים שמשמים נתנו‬
                 ‫אתה מתחרט שלא הלכת לתחום הזה מלכתחילה?‬                  ‫לנו כוחות להיות האבא והאמא של המטיילים‪ .‬יש גם יתרון בכך שאתה לא‬
‫"לא‪ .‬אני מאוד שמח בתהליך שעברתי‪.‬‬                                         ‫עובד מול קהילה‪ ,‬אלא מול מטיילים‪ .‬אתה‪ ‬רואה הרבה אנשים‪ ‬ומשפיע על‬
‫אני חושב שחלק מהיתרונות שלי הם שעסקתי‬
‫בחינוך‪ .‬כשאני רואה תלמידים מדגדג לי לחזור‬                                                                               ‫כמות רבה יותר של אנשים"‪.‬‬
‫לתחום החינוך‪ ,‬ברור‪ ,‬אבל היום אני לא שם‪ ,‬אני‬                                                                             ‫מה‪ ‬עוד‪ ‬נותן לכם כוח?‬
‫במקום אחר‪ .‬אני כן חושב שהשפעתי ואני משפיע‬                                                 ‫"הדיבור והלימוד של הרבי על הגאולה‪ ,‬על כך שאנחנו‬
‫על חניכים ותלמידים בשני המקצועות שמילאתי‬                                                   ‫הדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה‪.‬‬
                                     ‫ושאני ממלא"‪.‬‬                                          ‫האמונה בזה בלי פשרות נותנת לנו המון כוח‪ .‬קיבלנו‬
‫יש בעבודה התקשורתית רווח שאין‬                                                              ‫שליחות להכין את כל העולם לגאולה‪ .‬לכל שליח חב״ד‬
                               ‫בעבודה החינוכית?‬                                             ‫בעולם יש עבודה ברבנות‪ ‬ועם קהילה‪ ,‬וצריך כוח שמניע‬
‫"יש לי הרבה יותר שבת‪ .‬אחת התחושות הכי‬                                                       ‫לעשות ולפעול‪ .‬כשלוח של הרבי אתה מבין שאם הרבי‬
‫טובות הן לדעת שאתה מכבה את המחשב לפני‬                                                       ‫אמר שצריך להתכונן לגאולה‪ ,‬הגאולה היא משהו שוודאי‬
‫שבת‪ ,‬אתה כבר לא יכול לעבוד בשבת‪ .‬זה אחד‬                                                              ‫יקרה וזה תלוי בנו‪ ,‬להכניס את זה לחיים שלנו"‪.‬‬
‫הדברים היותר משמחים‪ .‬בעבודה בחינוך כמעט ולא‬                                                 ‫ואין רצון לפעמים להעניק לעצמך ולמשפחתך‬
‫היה את המושג שבת חופשית‪ ,‬אבל מצד שני‪ ,‬כעת‬
         ‫יש לי הרבה פחות זמן פנוי באמצע שבוע"‪.‬‬                                                                               ‫ורק אחר כך לאחרים?‬
‫מה היית עונה לטענה שעבודה עם נתינה אמתית היא עבודה‬                                           ‫"כדי שמשאית שמכבה אש תוכל לכבות את‬
                                   ‫חינוכית‪ ,‬בניגוד לעבודה תקשורתית?‬                          ‫האש‪ ,‬היא צריכה בעצמה להיות מלאה במים‪ .‬לכן‪,‬‬
‫"אני חושב שהתקשורת מאוד משפיעה‪ .‬הציבור קורא‪ ,‬רואה‪,‬‬                                           ‫התחלת השליחות היא קודם עם האישה והילדים‪.‬‬
‫מעורה‪ .‬בסופו של דבר‪ ,‬אנשים עוזבים את ישיבות ההסדר והשאלה‬                      ‫אנחנו קובעים זמנים שאנחנו מקדישים לעצמנו‪ ,‬וזמנים שאותם‬
‫היא לאן הם לוקחים את כל האידיאלים שלמדו‪ .‬איך הם מורידים אותם‬
‫למציאות? כל אחד לוקח את זה למקום האישי שלו‪ .‬אני חושב שעורך‬                                               ‫אנחנו מקדישים לשליחות עם המטיילים"‪.‬‬
‫דין‪ ,‬איש תקשורת‪ ,‬רואה חשבון יכולים לעשות המון דברים טובים‬
‫וגדולים לעם ישראל‪ .‬חוץ מזה שחינוך הוא כלפי כל אדם‪ .‬גם הורה‬                  ‫גילי צרפתי‪ ,‬מנהל חברת תובל‪,‬‬
‫מחנך את ילדיו‪ ,‬גם אנחנו מחנכים את עצמנו‪ .‬כמישהו עצמאי‪ ,‬לפעמים‬                    ‫חברת ניו‪-‬מדיה ופרסום‬
‫לא פשוט להוציא חשבונית מס‪ ,‬אבל במחשבה אמונית שלך מול עצמך‪,‬‬
‫מול אלוהים‪ ,‬מול המדינה‪ ,‬אתה יודע מה נכון לעשות‪ .‬זה חלק מהעניין‬                    ‫בן ‪ ,33‬נשוי ואב לארבעה‪ .‬גדל בחצור הגלילית‬
‫של להיות איש חינוך לעצמך‪ :‬כן להוציא את החשבונית‪ ,‬גם אם קשה‪.‬‬
‫האיחול שלי לבני עקיבא הוא לשמור על היחד‪ ,‬כשכל אחד נמצא‬                   ‫למד בישיבת ההסדר פתח תקווה‪ .‬הקים את מחוז מרכז בתנועת עוז‪,‬‬
                                                                         ‫היה מנהל יחידת הנוער בחצור הגלילית‪ ,‬מנהל פנימייה בישיבת בני עקיבא‬
                                                     ‫במקום האמיתי שלו"‪.‬‬  ‫שדה יעקב‪ ,‬ומנהל תחום נוער בחבל יבנה‪ .‬בגיל ‪ 29‬החליט לעבור לתחום‬
                                                                         ‫הניו‪-‬מדיה והפרסום‪ .‬הקים את חברת תובל העוסקת בפרסום מוסדות‬

                                                                                                                                ‫לימוד מהמגזר הדתי‬

                                                                         ‫‪16‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21