Page 9 - זרעים - אדר ב' תשעא
P. 9

‫ועדת חברה‬

‫יו"ר הועדה‪ :‬אסתי רוזנברג‪ ,‬ראש מדרשת מגדל עוז‬

‫בוועדת "פערים בחברה" אנו מחפשים את "שבטי יובל"‬                 ‫"ואנחנו עמך וצאנך החפצים לעשות רצונך" ‪ -‬הגדרה‬
‫הבאים‪ .‬אנו שואפים לחלום ולנסח (ואף לבצע בעז"ה) את‬
‫המהלך הבא שהתנועה יכולה להוביל‪ ,‬הן בתוך התנועה והן‬             ‫כל כך פשוטה ויפה לעם ישראל ‪" -‬עמך"‪ ,‬ובמילים‬
‫בחברה הכללית‪ .‬ננסה לחשוב יחד על שינוי שדרכו נהפוך‬
‫חלום למציאות‪ ,‬ופער שנראה הזוי ובלתי ניתן לגישור יהפוך‬          ‫'חילוניות' יותר‪" :‬לחיי העם הזה‪ ,‬כמה טוב שהוא כזה"‬
‫למובן מאליו ולמיזם מוביל בתנועה‪ .‬נשתדל לחשוב "מחוץ‬
‫לקופסה" ‪-‬ברגישות‪ ,‬באהבה‪ ,‬באומץ וביצירתיות‪ ,‬תוך נכונות‬          ‫כל עם מורכב‬  ‫‪.‬‬
‫למסירות נפש בביצוע בפועל‪ ,‬ותוך אהבה גדולה לעם ישראל‬
‫על כל חלקיו‪ ,‬רבדיו ואנשיו‪" .‬לחיי העם הזה‪ ,‬כמה טוב שהוא‬         ‫מפסיפס של אנשים שונים ומשונים ולכל עם מורכבויות משלו‪,‬‬

                                                        ‫כזה"‪.‬‬  ‫אך עם ישראל שואף ליותר מכך‪" :‬לך כנוס את כל היהודים"‬
‫אם אתם מאמינים ש"אני ואתה נשנה את העולם"‪ ,‬אתם‬
‫מוזמנים לחלום‪ ,‬לתרום ובעיקר להיות מוכנים לעבוד קשה‬             ‫‪ -‬בעם ישראל ישנה שאיפה לאחדות‪ ,‬לערבות הדדית‪ ,‬לעומק‬

                  ‫למען עם ישראל בוועדת "פערים בחברה"‪.‬‬          ‫של ניגודים וללקיחת אחריות על השונה‪ ,‬החלש‪ ,‬האחר‪ .‬מרדכי‬

                            ‫ד"ר בני פישר‬                       ‫אומר לאסתר‪" :‬אל תדמי בנפשך להימלט בית המלך מכל‬

                     ‫שבט "היובל" סניף ירושלים מרכז‪,‬‬            ‫היהודים‪ ."...‬יהודי אינו יכול לדאוג רק לעצמו מבלי להתבונן‬
                             ‫מנהל כפר הנוער ימין אורד‪.‬‬
                                                               ‫סביבו‪ ,‬לזהות את צרכי הזולת ולהתייחס לאנשים בעם ישראל‬
   ‫צו השעה לטעמי הוא נושא העלייה‪ ,‬על כל המורכבות‬
   ‫שבו‪ .‬מדובר באוכלוסיה שברובה היא מזרע ישראל‪ ,‬אך‬              ‫כחלקים שונים של גוף אחד‪ ,‬הגדרה זו של עם היא זכות וחובה‬
   ‫אין לה כל דיאלוג עם הציונות הדתית וחשוב לדבר איתה‬
   ‫ולהיות גם בחזית הזו‪ .‬יש לזה כמה היבטים‪ :‬העולים‬              ‫גם יחד‪ .‬זכות ‪ -‬כי "כולנו רקמה אנושית אחת חיה" וכולנו יחדיו‬
   ‫גרים על פי רוב בקהילות סגורות ו"כלואים" בשפה‬
   ‫הזרה‪ ,‬וזהו בעיניי אתגר גדול להיכנס ולחבר אותם‪.‬‬              ‫יכולים לבקש "ברכנו אבינו כולנו כאחד"‪ ,‬וחובה גדולה‪ -‬כי כל‬
   ‫הנתונים מדברים על קרוב למאה אלף עולים שחיים‬
   ‫בתוכנו ב'מדינה בתוך מדינה'‪ .‬עולים שהם די אבודים‬             ‫פרט חייב גם לתרום ולהירתם למען עם ישראל‪ .‬כך נחלצה‬
   ‫וזרים וזקוקים לחיבור שלנו‪ .‬כשאנחנו מדברים על‬
   ‫הציונות הדתית פנימה‪ ,‬עלינו לזכור שהציונות הדתית‬             ‫מדינת ישראל לחלץ יהודים מאוגנדה ויוני נתניהו ז"ל מסר‬
   ‫אינה מורכבת רק מישיבות ואולפנות‪ .‬רוב חינוך החמ"ד‬
   ‫הוא דווקא המקיפים והתיכונים הדתיים שחסר להם‬                 ‫נפשו למען אחיו ‪ -‬זוהי זכות לאלה שחולצו משם וחובה על כל‬
   ‫הכוח שיוביל אותם ויחבר אותם יותר לציונות הדתית‬
   ‫בכלל ולבני עקיבא בפרט‪ .‬חשוב לחבור אליהם לא מתוך‬                          ‫פרט באומה להמשיך ולדאוג לאחיו ולעמו תמיד‪.‬‬

                   ‫פטרונות‪ ,‬אלא מתוך שיתוף ומעורבות‪.‬‬           ‫עם ישראל מורכב מדתיים‪ ,‬חרדים‪ ,‬חילונים‪ ,‬עשירים‪ ,‬עניים‪,‬‬

                                                               ‫עולים‪ ,‬ותיקים‪ ,‬חולים ובריאים‪ .‬ויותר מכך הוא מורכב מהפערים‬

                                                               ‫שביניהם‪ ...‬האתגר המרכזי של מדינת ישראל‪ ,‬ובעיקר של כל‬

                                                               ‫פרט ופרט‪ ,‬הוא צמצום הפערים בחברה‪ ,‬דאגה מתמדת לחלש‪,‬‬

                                                               ‫לשונה‪ ,‬קבלה אמיתית של האחר‪ ,‬חשיבה יומיומית כיצד והיכן‬

                                                               ‫אנחנו יכולים לתרום ולשנות ונכונות לוויתור והקרבה למען‬

                                                                            ‫החברה בישראל‪.‬‬

                                                               ‫תנועת בני עקיבא חרטה על דגלה את הסיסמה "תנועה‬

                                                               ‫של עם" ואכן תורמת את תרומתה לצמצום הפערים‪ .‬לפני‬

                                                               ‫‪ 13‬שנים לערך הוקמו שבטי יובל ברחבי הארץ‪ .‬החלום‬

                                                               ‫הפך למציאות‪ .‬ילדים בעלי צרכים מיוחדים חניכים בתנועה‬

                                                               ‫‪ -‬מה שבעבר היה נראה כמעט הזוי‪ ,‬הפך למובן מאליו‪.‬‬

                                                               ‫בהקמת שבטי יובל פרצה תנועת בני עקיבא אל מעבר למובן‬

                                                               ‫ולמקובל‪ ,‬ובכך השפיעה רבות הן על חוויות היומיום של חניכי‬

                                                               ‫שבט יובל והן על חוויות היומיום של שאר חניכי התנועה‪.‬‬

           ‫‪∞≤≠∂≤∂¥µ¥µ‬‬
‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | אדר ב' תשע"א ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14