Page 4 - זרעים - כסלו תשע"ב
P. 4
הריאיון המרכזי
לקדש שם שמים
עם המציאות הזו .האם לחיות בצורה כזו שאקבל את מה שנגזר מאת :יאיר קראוס
עליי ולחיות עם הגזרה ,או לסבול ולהרגיש נחות כל הזמן עם
הסיפור שלי .החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולצמוח מחדש. כשמדברים על קידוש החיים ,אחד מהאנשים המזוהים ביותר
לא לתת לאסון הזה להפסיק עוד חיים ,אלא להמשיך אותם עם עם המושג והמעשה הוא הרב דוד חטואל (בוגר שבט ‘אחווה’,
סניף אשדוד) ,שקידש את החיים ,ואפילו אפשר לומר ,חידש
כל הכאב והקושי וכל ההתמודדות”. אותם .מתוך השכול והמוות ,שבע שנים לאחר ששכל את
רעייתו וארבע בנותיו בפיגוע בציר כיסופים ,ושש שנים לאחר
מאבד את החיים שפונה מביתו הריק ביישוב קטיף ,הוא ממשיך בדרך החדשה
של החיים שבחר .במצב שבו רבים שוקעים לתוך יגון ,דיכאון
שבע שנים חלפו מאז יצאו טלי חטואל ובנותיה הילה (,)11 וייאוש ,החליט חטואל לאסוף את השברים ,נישא בשנית ללימור,
הדר ( ,)9רוני ( )7ומירב( )2לנסיעה ממנה לא שבו .הימים היו ואף הביא לעולם שלושה ילדים .אבל מלבד הקמת המשפחה
ימי המאבק נגד הנסיגה מגוש קטיף ומשפחת חטואל עשתה החדשה ,חטואל מצא דרך נוספת להשתקם -השקעה בחינוך.
הכול כדי להביא לביטול הגזירה .טלי והבנות יצאו לאשקלון הוא עזב את בית הספר היסודי שניהל באשקלון ועבר למשימה
לבקר את דוד ולהפגין נגד ההתנתקות .מחבל שארב להם בציר חדשה -ניהול הישיבה התיכונית אמי”ת בבאר שבע .זה כבר
כיסופים קטע ביריות את החיים .אין איש שלא דמע למראה שלוש שנים שהוא משמש בתפקיד ראש הישיבה התיכונית,
שורת הקברים הארוכה והכאב אל מול האב שנותר ביגונו. ובפרק זמן קצר הביא את אמי”ת באר שבע להיות אחד מן
לראות היום את דוד כשהוא נשוי מחדש וחובק ילדים משול
בעיני רבים לאדם שקם מן העפר ומהחורבן הנורא ביותר" .אני התיכונים הטובים בישראל.
רוצה לתת לאמרה “קדש חייך” פרשנות משלי -אני קורא לזה: את דוד אני תופס בעיצומו של יום בתיכון .בין שיחות אישיות
קח את האחריות על החיים שלך” חטואל אומר לי בהחלטיות, עם תלמידים ושיעורים אני מבקש לשוחח עמו על המשמעות
“מלא את החיים בשליחות ובתוכן .אצלנו בבית העלמין על של קידוש החיים בעיניו .זה חודש שלם שחניכי בני עקיבא
המצבות ,לצערי מדובר במצבה אחת גדולה שמאגדת חמש לומדים על הנושא ורבים מהם כבר חולמים בלילה על צמד
נפשות ,כתוב בשלט בגדול“ :לקדש שם שמים” ,כי אנחנו המילים מלא המשמעות “קדש חייך” .ניסיתי לברר עם חטואל
מאמינים ש”לא המתים יהללו יה ולא כל יורדי דומה -אנחנו איך עושים את זה? איך מצליחים מתוך השכול והמקום שבו
נברך יה” ,זאת אומרת שהאדם שחי ,שממשיך בחיים הוא
זה שצריך לעשות את קידוש השם האמיתי ,וקידוש השם הוא נמצא לקדש את החיים ולצאת לדרך חדשה.
מתבטא בכך שהוא ממשיך בחיים עם כל הקושי .כולנו מכירים “זה נשמע דבר ששואלים אותי בטח הרבה פעמים ,אבל זו
את הציווי “ובחרת בחיים” .זו לא בחירה של פעם בחיים .זו באמת שאלה .אחרי טראומה גדולה כל כך ,מכה אנושה כזו
בחירה יום-יומית להמשיך לחיות ולפעול ,ולמרות כל הקשיים שנופלת על האדם הוא נמצא בצומת דרכים ומול המחשבה
והאתגרים אתה ממשיך .עצם ההמשך של החיים והשליחות הבלתי אפשרית הזו של ‘מה אני עושה הלאה?’ .עמדו בפניי
שתי אפשרויות -לרדת וליפול למקומות שלא רציתי אפילו
והעשייה שלך זה עצמו קידוש השם -קדש חייך”. לחשוב עליהם ,והדרך האחרת היא להמשיך בחיים .אני תמיד
נוהג לומר שאין לנו שליטה על הגורל שנגזר עלינו ,נגזר על
האדם להיות נכה חס וחלילה ולהבדיל עשיר או עני ,גבוה או
נמוך וכדו’ .על זה אין לנו ושליטה -יש לנו שליטה על איך לחיות
"מלא את החיים בשליחות ובתוכן .אצלנו בבית
העלמין על המצבות ,לצערי מדובר במצבה אחת
גדולה שמאגדת חמש נפשות ,כתוב בשלט בגדול:
"לקדש שם שמים" ,כי אנחנו מאמינים ש"לא המתים
יהללו יה ולא כל יורדי דומה -אנחנו נברך יה" ,זאת
אומרת שהאדם שחי ,שממשיך בחיים הוא זה שצריך
לעשות את קידוש השם האמיתי ,וקידוש השם
מתבטא בכך שהוא ממשיך בחיים עם כל הקושי
זרעים -עלון תנועת בני עקיבא בישראל | כסלו תשע"ב 4