Page 9 - זרעים - תשרי תשע"ב
P. 9

‫לשנה הבאה‬

                                                            ‫יאיר אורבך ♦ סטנדאפיסט‬

‫היום עדיין “כפינו ברגבי אדמתה”? אנחנו צריכים להפסיק‬         ‫‪ .1‬היעד העיקרי ‪ -‬הכלה של האחר‪ .‬דתיים אינם יכולים‬
               ‫למלמל כתוכים ולחשוב באמת על הדברים‪.‬‬          ‫להרשות לעצמם לחיות כקבוצה יחידה בעולם‪ .‬אנו מוקפים‬
                                                            ‫במגוון אנשים וקבוצות המחזיקים דעות שונות מאיתנו‪.‬‬
‫‪ .3‬לא מאמין שיש נושא כזה‪ .‬נכון שאי אפשר לעסוק בכל‬           ‫חשוב מאוד להיפתח ולדבר עם שמאלנים‪ ,‬חילונים‪ ,‬חילונים‬
‫הנושאים בעולם (בכל זאת‪ ,‬המדריך מכין את הפעולה ביום‬          ‫שהם גם שמאלנים ועוד‪ .‬רק ברגע שיתפתח דיון תרבותי‪,‬‬
‫שישי) אבל לכל נושא יש את הדרך לגשת אליו‪ .‬אם נתחמק‬
‫מלהתעמק בנושאים שנראים לנו בעייתיים‪ ,‬זה יחזור אלינו‬                                              ‫נוכל באמת להתקדם‪.‬‬
                                                            ‫‪ .2‬הייתי אומר שצריך להתמקד בכל מה ששרים בהמנון‬
                                        ‫כבומרנג בהמשך‪.‬‬      ‫מדי שבת‪ .‬מה המשמעות של “מולדת זו ארץ אבות”? האם‬

                                                            ‫בצלאל סמוטריץ’ ♦ מנכ”ל תנועת רגבים‬

‫לגדלות לשלמות ולמצוינות‪ ,‬ההיפך הגמור מבינוניות‬              ‫בני עקיבא צריכה לעשות הכול‪ ,‬נקודה‪ .‬הסיבה לכך פשוטה‬
‫ומהסתפקות במועט‪ .‬כך‪ ,‬ורק כך‪ ,‬נוכל להנהיג ולהיות מודל‬        ‫‪ -‬בני עקיבא היא תנועה ענקית‪ ,‬בכמות ובאיכות‪ ,‬ויש בה‬
‫אמיתי לחיקוי‪ ,‬ואף למשוך אלינו חלקים הולכים וגדלים‬           ‫מכל הזרמים ומכל הפלגים של הציונות הדתית‪ .‬חינוך‪,‬‬
                                                            ‫התיישבות‪ ,‬מצוקות חברתיות‪ ,‬מהפכת התשובה ‪ -‬יש מקום‬
                                             ‫מעם ישראל‪.‬‬     ‫לעיסוק בכל אלו ועוד‪ .‬להביא לידי ביטוי את כל העושר‬
‫העיקרון השני הוא שדגלים אינם מחליפים דגלים אחרים‬            ‫הנפלא הזה פירושו שכל אחד יעשה הכי טוב שהוא יכול את‬
‫ואין הם באים במקומם‪ .‬ייחודה וייחודיותה של התנועה‬            ‫מה שטוב ומתאים לו‪ ,‬את מה שמתאים לאופיו ולנטיית לבו‪,‬‬
‫הציונית־דתית מראשית היווסדה ועד עתה הוא בהכרה‬
‫העליונה ולפיה כל מה שנעשה מכוחה של תורה‪ ,‬בהכרח‬                            ‫את התפקיד שככל הנראה הועיד לו רבש”ע‪.‬‬
‫משתלב ונשזר ליריעה אחת רחבה ומקיפה‪ .‬אמיתות אינן‬             ‫השאלה אם כן היא לא במה לעסוק אלא איך לעסוק בכל מה‬
‫צרות זו לזו ואינן סותרות זו את זו אלא להיפך מסייעות זו לזו‬
                                                                    ‫שעוסקים‪ .‬לשאלה זו‪ ,‬לדעתי‪ ,‬שני עקרונות מפתח‪.‬‬
        ‫ומשלימות זו את זו‪“ .‬מיניה ומיניה יתקלס עילאה”‪.‬‬      ‫הראשון הוא קביעת ה‘ ִד ְג ִליּות’ כתכונה ציבורית הכרחית‬
‫אם כל אחד ואחת מאיתנו ירים הכי גבוה את הדגל האישי‬           ‫לתנועה ֻמכוונת מנהיגות לאומית‪ ,‬השואפת להוביל ולהניע‬
‫שלו ובד בבד יפרגן לדגלים שמרימים חבריו מובטח לנו כי‬         ‫תהליכים בחברה הישראלית‪ .‬הכוונה לנשיאת דגלים וערכים‬
‫בני עקיבא‪ ,‬ואיתה הציונות הדתית כולה‪ ,‬תגשים את ייעודה‬        ‫בכל גובהם‪ ,‬בעוז‪ ,‬בגבורה‪ ,‬לא בפשרנות‪ ,‬ללא גמגום וללא‬
                                                            ‫בושה‪ ,‬באמונה ברורה ובהירה בצדקת הדרך‪ .‬הדגליות היא‬
          ‫ותצעיד את עם ישראל אל עבר הגאולה השלמה‪.‬‬           ‫תכונה נפשית עמוקה של נאמנות‪ ,‬של חתירה מתמדת‬

‫עו”ד אמנון שומרון ♦ בעל משרד יחסי ציבור (שמשרת גם את תנועת בני עקיבא)‬

‫בעלי הבית של החברה הישראלית‪ .‬קריאת הכיוון לנערים‬            ‫יחד עם כל ערכי בני עקיבא ‪ -‬אהבת העם והארץ‪ ,‬חסד‪,‬‬
‫המתבגרים צריכה להיות כזו שלא להסתפק בהיותנו אזרחים‬          ‫מוסר וכו’ ‪ -‬צריך לחנך הנערים להנהגת המדינה בתחומי‬
‫מועילים אלא לשאוף לצמרת המדינה‪ ,‬ל”התברג” במוקדי‬             ‫הפוליטיקה‪ ,‬הביטחון‪ ,‬התקשורת‪ ,‬העסקים וכמובן בתחומי‬
‫קבלת ההחלטות‪ .‬המהלך הזה שנמצא בעיצומו בצבא צריך‬             ‫החינוך והאקדמיה‪ .‬לא בתור רעיון מופשט אלא כדרך פעולה‪,‬‬
                                                            ‫כיעד‪ .‬לא להישאר “בעלי בתים” אלא לחתור להובלה ולהיות‬
            ‫להיות מועתק לכל מוקדי ההשפעה האזרחיים‪.‬‬

                                                            ‫הזמנה לדיון‬

‫עלינו למשוך את ידינו מהווה הכרעה ערכית בעלת משקל‬            ‫שאלת סדר היום של תנועת בנ”ע היא במידה רבה שאלת‬
‫כבד‪ .‬הימים בהם אנו נמצאים הם הזדמנות מצוינת לדון‬            ‫סדר היום של הציונות הדתית בכללותה; ההכרעה מהם‬
                                                            ‫הנושאים המרכזיים והבוערים אליהם עלינו להתייחס ובהם‬
                            ‫בכך בסניף או בשולחן השבת‪.‬‬       ‫עלינו לקחת חלק ומאילו מאבקים‪ ,‬התמודדויות ואמירות‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | תשרי תשע"ב ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14