Page 6 - זרעים - תשרי תשע"ב
P. 6

‫לשבת ‪ #‬פעולה לשבת ‪ #‬פעולה לשבת ‪#‬‬

     ‫פעולה בנושא ‘התחדשות’‬

   ‫לתחילתה של שנה‪“...‬תתחדשו!”‬

                   ‫לפניכם תמונות של תמרורים‪.‬‬
      ‫איזה תמרור מסמל בעיניכם את השנה‬

                               ‫שעברה?‬
      ‫איזה תמרור מסמל בעיניכם‬

       ‫את השנה החדשה?שלב א’‬

      ‫האם יש תמרור שמסמל את‬
      ‫ההבדל בין השנה שהייתה לבין‬

                         ‫השנה שמתחדשת?‬
      ‫איזה תמרור מסמל את המעבר הרצוי אל‬

                    ‫השנה החדשה מהשנה שלפניה?‬
      ‫אינכם חייבים לדעת מהי משמעות התמרור מבחינה חוקית‪,‬‬
      ‫אלא לחשוב על דבר בחיים שלכם שהתמונה בתמרור מזכירה‬

                                                               ‫לכם‪.‬‬
      ‫חשוב להזכיר שאין כאן תשובה נכונה או לא נכונה‪ ,‬אלא רצון‬
      ‫שלנו לחשוב באמצעות התמרורים על החלומות האישיים‬

                                       ‫והכנים שלנו לשנה החדשה‪.‬‬

                                    ‫חשובה מאוד‪ ,‬שבה תלויה‬    ‫הרב מרדכי אליהו זצ”ל נהג לספר‬
                                               ‫כל הצלחתנו!”‬  ‫על מוצב צבאי חשוב מאוד סמוך‬
                                                             ‫למצרים‪ ,‬שבו החיילים היו‬
                                    ‫התרגש מאוד הרב אליהו‬     ‫מתבוננים בתנועותיהם‬              ‫שלב ב’‬
                                    ‫זצ”ל משיחה זו‪ ,‬ולא ניתק‬  ‫של חיילי הצבא המצרי‬
                                    ‫את השיחה‪ ,‬אלא הניח‬       ‫ובהתקדמותם‪ .‬המוצב שכן על‬
                                    ‫את שפופרת הטלפון‬         ‫הר גבוה‪ ,‬ובכל יום היה עולה חייל‬
                                    ‫על השולחן‪ ,‬ופנה אל‬       ‫אחד כדי לתצפת על החיילים המצריים‪.‬‬
                                    ‫הקב”ה‪“ :‬מדהים שחייל‬      ‫המציאות במוצב הזה הייתה קשה‪ ,‬הלוחמים‬
                                    ‫נמצא במציאות כל כך‬       ‫נאלצו להסתפק במועט‪.‬‬
                                    ‫קשה בצבא‪ ,‬תוך כדי‬
‫פעילות מבצעית‪ ,‬ומה שמעניין אותו הוא הדיוק בהלכות נטילת‬       ‫יום אחד‪ ,‬בעקבות קושי והתלבטות גדולה‪ ,‬החליט חייל אחד‬
‫ידיים‪ .‬איזו נשמה אדירה! ראה את עמך ישראל‪ ,‬איזו מסירות‬        ‫המשרת במוצב להתקשר לשאול בעצתו של הרב אליהו זצ”ל‪.‬‬
‫נפש! ריבונו של עולם‪ ,‬הושע את עמך ישראל!” המרכזנית‬            ‫כדי להתקשר‪ ,‬היה על החייל לפנות למרכזנית‪ ,‬שדרכה עברו‬
‫ששמעה את תפילתו של הרב נדהמה‪ ,‬וביקשה ברכה אף היא‪...‬‬          ‫כל שיחות הטלפון‪ .‬החייל ביקש להתקשר לרב אליהו זצ”ל‪,‬‬
‫סיפר הרב אליהו זצ”ל‪ ,‬שלאחר שנים הוזמן לבית ספר‪ ,‬ושם‬
‫שאלו אותו תלמידים מתי חייבים בנטילת ידיים‪ ,‬ומתי אפשר‬                                         ‫והמרכזנית ניאותה לבקשתו‪.‬‬
‫לוותר עליה‪ .‬שאל אותם הרב‪ :‬מדוע יש רצון לוותר על הנטילה?‬
‫הרי היא חשובה כל כך‪ ...‬סיפר להם הרב את הסיפור על החייל‬       ‫בשיחה‪ ,‬פנה החייל אל הרב ושאלו‪“ :‬יש לנו מעט מאוד מים‬
‫במוצב מול מצרים וההקפדה שלו על מצוות הנטילה‪ ,‬וכן על‬          ‫במוצב‪ ,‬כיצד עליי לנהוג בנטילת ידיים לאורך היום?” ענה לו‬
                       ‫רבי עקיבא שהשתדל והידר במצווה זו‪.‬‬     ‫הרב שבמקרה כזה‪ ,‬ייטול ידיים בבוקר ויכוון בנטילה זו על כל‬
‫לפתע‪ ,‬ניגש אל הרב בהתרגשות מנהל בית הספר‪ ,‬ומספר לרב‬
                    ‫שהוא היה אותו חייל במוצב ליד מצרים‪...‬‬                                                       ‫היום כולו‪.‬‬
‫(מעובד מתוך הספר “אביהם של ישראל לספר דברים”)‬
                                                             ‫המרכזנית שמעה את תוכן השיחה‪ ,‬התרגזה ואמרה לחייל‪:‬‬
                                                             ‫“אתה מדבר כאן על נטילת ידיים‪ ,‬מותר לדבר כאן רק שיחה‬

                                                                                                        ‫מבצעית חשובה!”‬

                                                             ‫ענה לה החייל‪“ :‬אנחנו מדברים בקודים‪ ...‬זוהי באמת שיחה‬

‫זרעים ‪ -‬עלון תנועת בני עקיבא בישראל | תשרי תשע"ב‬                                                      ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11