Page 4 - זרעים-שבט תשפ"ד-ינואר 2024
P. 4

‫סייקרשתר אישי‬
‫בחורף הזה בחרה התנועה לשים דגש על הקשר‬
 ‫האישי בין המדריכים לחניכים‪ ,‬כיוון שהוא גורם‬

     ‫מפתח לצמיחה‪ .‬הקשר והחיבור האנושי בין‬
   ‫המדריכים לחניכים משפיעים על ההתפתחות‬
    ‫של שני הצדדים השפעה ישירה‪ .‬יצאנו לברר‬

     ‫למה הנושא חשוב כל כך ואיך מקדמים את‬
‫הקשר האישי בשטח • אודיה רובין בן זקן >>>‬

‫הזה שלו היה משמעותי לי ניסיתי לאמץ‬       ‫התשתית של הקשר האישי הזה החניך‬           ‫חינועם דוד צמחה בתנועהא‬
‫אותו כמדריכה‪ .‬אני לא חושבת שהצלחתי‬       ‫יכול לבוא ולספר למדריך דברים שהוא‬
‫כמוהו‪ ,‬אבל מקווה שזה גרם למישהו‬          ‫לא ירגיש בנוח לספר למבוגרים אחרים‬        ‫והייתה בה חניכה‪ ,‬מדריכה‬
‫להרגיש שרואים אותו כמו שאני הרגשתי‬                                                ‫וקומונרית‪ .‬כיום היא רכזת‬
                                                                     ‫בסביבה שלו‪.‬‬  ‫הדרכה במחוז חיפה וממלאת‬
                          ‫שרואים אותי"‪.‬‬  ‫"כשהייתי חניכה היה לי מדריך אחד‬          ‫את מקומו של רכז המחוז‪,‬‬
‫עד כמה שזה נשמע מפתיע‪ ,‬המדריכים לא‬       ‫שהיה ידוע כמי שזוכר את ימי ההולדת‬        ‫שגויס למילואים‪" .‬בבסיס שלנו כבני‬
‫תמיד יודעים עד כמה הם חשובים בעיני‬       ‫של כולם"‪ ,‬היא אומרת‪" .‬ביום ההולדת‬        ‫אדם אנחנו מחפשים שייכות‪ ,‬מקום שבו‬
‫החניכים שלהם‪ .‬אחינועם‪" :‬אם המדריך‬        ‫שלי הוא בא אליי ואמר לי מזל טוב בלי‬      ‫אנחנו מרגישים בנוח‪ ,‬שרואים אותנו"‪,‬‬
‫היה רואה את עצמו מהעיניים של החניך‬       ‫שהזכרתי לו בכלל‪ .‬זה גרם לי להרגיש‬        ‫היא אומרת‪" .‬ליכולת של מדריך ליצור‬
‫ויודע כמה הוא יכול להיות משמעותי‬         ‫שהוא רואה אותי‪ .‬העובדה שהוא ציין את‬      ‫קשר עם חניך יש השפעה גדולה מאוד‪.‬‬
‫לו‪ ,‬המדריכים היו משקיעים הרבה יותר‬       ‫החג הפרטי שלי הייתה חשובה לי מאוד‪,‬‬       ‫לפעמים הקשר הזה יכול להיות משמעותי‬
‫בקשר האישי איתם‪ .‬המדריך יכול להעביר‬      ‫ולכן אני זוכרת אותו עד היום‪ ,‬יותר מ‪15-‬‬   ‫יותר מקשר עם מורה‪ ,‬אח גדול או מישהו‬
‫הרבה פעולות מקסימות וחשובות על‬           ‫שנה אחר כך‪ .‬כשהבנתי עד כמה המנהג‬
                                                                                                            ‫אחר במשפחה‪.‬‬
      ‫אחינועם דוד‪:‬‬                                                                ‫"שלא כמבוגרים אחרים שנמצאים‬
                                                                                  ‫בסביבת הילד‪ ,‬כמו ההורים שלו או‬
‫"בזכות התשתית של הקשר האישי‬                                                       ‫המורים שלו‪ ,‬בתנועת נוער יש אלמנט‬
‫הזה החניך יכול לבוא ולספר למדריך‬                                                  ‫של בחירה; הילד משתתף בה מרצונו‬
‫דברים שהוא לא ירגיש בנוח לספר‬                                                     ‫החופשי‪ .‬הוא מגיע לתנועת הנוער ופוגש‬
                                                                                  ‫שם נער או נערה שהם קצת יותר מבוגרים‬
    ‫למבוגרים אחרים בסביבה שלו"‬                                                    ‫ממנו‪ ,‬אבל לא בקטע סמכותי ומרוחק‪.‬‬
                                                                                  ‫המסגרת הבלתי פורמלית גמישה יותר‪,‬‬
                                                                                  ‫ואנחנו יודעים שיש לא מעט ילדים שהיא‬

                                                                                                     ‫משמעותית להם יותר‪.‬‬
                                                                                  ‫"הכוח של המדריך הוא ביצירת השייכות‬
                                                                                  ‫של החניך לשבט ובבניית הקשר האישי‬
                                                                                  ‫של המדריך עם אותו חניך מסוים‪ .‬בזכות‬

                                         ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                                   ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9