Page 9 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 9

‫הרב יעקב אריאל‪:‬‬                                                                  ‫שומם ומנותק מהעיר והיו בו סכנות‬
‫כבחור ישיבה יצא לנו לעשות‬                                                        ‫רבות‪ .‬כשהיינו בסוף השמינית‪ ,‬באמצע‬
‫שבתות ביישובים של עולים‬                                                          ‫תקופת הבגרויות‪ ,‬התבקשנו הרב חיים‬
‫חדשים מתימן וממרוקו‪ .‬היינו‬                                                       ‫שטיינר ואני לפרוס את חסותנו על שבט‬
‫שרים איתם שירים‪ ,‬מלמדים אותם‬                                                     ‫הרא"ה‪ .‬יחד הובלנו את השבט וניסינו‬
‫דברים שקשורים לישראליות‬                                                          ‫להשפיע עליהם ללכת לישיבות תיכוניות‪.‬‬
‫ומשחקים איתם‪ .‬אז עוד לא המציאו‬                                                   ‫הצלחנו למשוך אחרינו כמה חניכים; כל‬
‫את חולצת התנועה‪ ,‬אבל הבאנו‬              ‫על ידי הרב אברהם‬                         ‫אחד הוא עולם ומלואו‪ .‬היום חינוך תורני‬
‫איתנו את המסרים והערכים‬                 ‫שפירא להיענות‪,‬‬                           ‫הוא נורמה מקובלת ומוסכמת‪ ,‬אבל פעם‬
   ‫שעליהם חונכנו שם‬                          ‫הקמנו גם שם ישיבה‬
                                           ‫תיכונית‪ .‬אומנם היא‬                                          ‫לא כך היה הדבר"‪.‬‬
                                        ‫לא הייתה ישיבת בני‬                       ‫עם סיום לימודיו בתיכון המשיך הרב‬
                                        ‫עקיבא‪ ,‬אך נבנתה ברוח‬                     ‫ללמוד בישיבה הציונית‪-‬דתית הגבוהה‬
                                        ‫התנועה‪ ,‬כי המנהל היה צאצא‬                ‫בראשות הרצי"ה קוק זצ"ל‪ ,‬ישיבת מרכז‬
                                        ‫של הרב נריה‪ .‬לאחר מלחמת‬                  ‫הרב‪ .‬שם למד אצל ראש הישיבה וגם‬
                                        ‫המפרץ שמחתי לעזור להקים שם‬               ‫אצל הרב הנזיר והרב אברהם אלקנה‬
                                        ‫ישיבת הסדר‪ ,‬והיום היא אחת הישיבות‬        ‫שפירא‪ .‬בכל אותה תקופה נמשך הקשר‬
‫יוני נתניהו‪" .‬רוב הניסיון והביטחון שיש‬  ‫הטובות באזור"‪ .‬החינוך התורני שקיבל‬       ‫עם התנועה‪" .‬כבחור ישיבה יצא לנו‬
‫לי היום נסמך על חוויות שהיו לי בבני‬     ‫הרב בתנועה והבנת החשיבות של הקמת‬         ‫מפעם לפעם לעשות שבתות ביישובים‬
‫עקיבא"‪ ,‬היא משתפת‪" .‬לתת אחריות‬          ‫מוסדות תורניים ליוו את הרב עשורים‬        ‫של עולים חדשים שעלו מתימן וממרוקו‪.‬‬
‫לחבר'ה בכיתה י'‪-‬י"א להיות מדריכים‬                                                ‫היינו הולכים לשם לראות את הנוער‪,‬‬
‫ולתת דוגמה אישית‪ ,‬זה אוטומטית מגדל‬                                  ‫רבים קדימה‪.‬‬  ‫להתקרב אליו ולעשות הווי ארץ ישראלי‪,‬‬
                                        ‫"כל הזמן אני רואה איך אני קשור‬           ‫בדומה למה שחווינו בעצמנו בבני עקיבא‪.‬‬
                    ‫אותך ומלמד אותך"‪.‬‬   ‫לרעיונות של התנועה ולמפעלים שלה"‪,‬‬        ‫היינו שרים איתם שירים‪ ,‬מלמדים אותם‬
‫הלל עוסקת היום בהצמחת המנהיגות‬          ‫הרב ממשיך‪" .‬גוש קטיף לדוגמה היה‬          ‫כל מיני דברים שקשורים לישראליות‬
‫של הדור הבא‪" .‬גרעין יונתן הוא תוכנית‬    ‫תורה ועבודה בצורה המופלאה שלה‪.‬‬           ‫ומשחקים איתם‪ .‬אז עוד לא המציאו את‬
‫מנהיגות בשכונות"‪ ,‬היא מספרת‪" .‬זו‬        ‫היישוב עסק בחקלאות מדהימה‪ ,‬פיתח‬          ‫חולצת התנועה‪ ,‬אבל הבאנו איתנו את‬
‫תוכנית שלוקחת חבר'ה בעלי פוטנציאל‬       ‫את עגבניות השרי‪ ,‬ייצר את מותג הירקות‬
‫עצום וכוחות אדירים‪ ,‬שרוצים לפעול‬        ‫בגידול ללא חרקים 'גוש קטיף'‪ .‬רוב‬           ‫המסרים והערכים שעליהם חונכנו שם‪.‬‬
‫בשכונה שלהם‪ ,‬בבית שלהם ובשטח‬            ‫המייסדים של הגוש הם בוגרי בני עקיבא‪.‬‬     ‫"ככה התגלגלתי לגרעין המושבי הראשון‬
‫שלהם‪ .‬בכיתה ח'‪-‬ט' בני הנוער שותפים‬      ‫אי אפשר להתעלם מהחינוך ומהאווירה‬         ‫של בני עקיבא בנגב‪ ,‬כפר מימון‪ .‬פעם‬
‫ליוזמות בשכונה‪ ,‬כמו הפעלת גמ"ח‬                                                   ‫בחודש הייתי נוסע לאזור‪ ,‬וכשהייתי בשל‬
‫מזון‪ ,‬הפקת התנדבויות בסביבה ועוד‪.‬‬                        ‫של התנועה ביישובים"‪.‬‬    ‫להיות רב הגעתי לשם להיות ראש ישיבת‬
‫בכיתה י' הם הופכים ל'מנהיגי יונתן'‪,‬‬                                              ‫בני עקיבא בכפר ורב היישוב"‪ .‬מכפר‬
‫שזו מסגרת שהם נפגשים בה פעם בחודש‬             ‫להשפיע על‬                          ‫מימון היה הרב נוסע לכל האזור להעביר‬
                                        ‫החברה הישראלית‬                           ‫שיעורים‪ .‬כשהוחלט להקים עוד ישיבת‬
‫לימי הכשרה ולשיחות‪ .‬בימים האלה הם‬       ‫המנהיגה הצעירה ביותר שדיברנו איתה‬        ‫הסדר של בני עקיבא‪ ,‬הפעם בעיר ימית‪,‬‬
‫רוכשים כלים לחיים ושומעים שיחות‬         ‫היא הלל רבי‪ .‬הלל התחנכה בבני עקיבא‬       ‫היה הרב נותן שם שיעורים קבועים‪ .‬לאחר‬
‫מעוררות השראה‪ .‬בכיתה י"א‪-‬י"ב אפשר‬       ‫סניף רבבה‪ ,‬המשיכה משם לגרעין נחשון‬       ‫פינויה מסיני לגוש קטיף שימש ראש‬
‫להתקבל לסיירת‪ ,‬שבה נפגשים פעם‬           ‫ואף ריכזה את חב"ב‪ .‬כיום היא מדריכה‬       ‫הישיבה‪" .‬הישיבה הפכה לאחד הסמלים‬
‫בשבוע בתל אביב ומנסים לראות איך‬         ‫ומובילה את סיירת גרעין יונתן על שם‬       ‫של גוש קטיף‪ ,‬כי היה לה מגן דוד גדול‬
‫אנחנו יכולים לנסות ולקחת את הניסיון‬                                              ‫ובולט בחזית‪ .‬היא תרמה תרומה עצומה‬
                                                                                 ‫לכל גוש קטיף‪ .‬חלק מבוגריה התיישבו‬
                                                                                 ‫ביישובים באזור‪ ,‬נהיו מנהלים ואנשי‬

                                                                                      ‫חינוך או התפתחו בתחומים אחרים‪.‬‬
                                                                                 ‫"כאשר נקראתי לבוא לרמת גן והתבקשתי‬

‫שלנו מהשכונה ולהשפיע על החברה‬
              ‫הישראלית"‪.‬‬
‫בסיירת המשתתפים חושבים על יוזמה‬
‫חברתית ומנסים להקים מיזמים בני קיימא‪.‬‬
‫"כל אחד מביא את 'כאבי הבטן' שלו‪,‬‬
‫וביחד אנחנו מנסים לחשוב על מיזם שיכול‬
‫לסייע באותו תחום‪ .‬התחלקנו לשלוש‬
‫קבוצות‪ ,‬והנושאים שנבחרו השנה קשורים‬
‫גם למקום הלאומי‪ ,‬אבל גם לחוויות יום‪-‬‬
‫יומיות יותר‪ :‬מאבק בהטרדות מיניות‬
‫והענקת תחושת ביטחון לנערות שמפחדות‬
‫ללכתלבד בשעות הלילה‪>>>.‬‬

‫אייר תשפ״ד ‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14