Page 9 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 9
הרב יעקב אריאל: שומם ומנותק מהעיר והיו בו סכנות
כבחור ישיבה יצא לנו לעשות רבות .כשהיינו בסוף השמינית ,באמצע
שבתות ביישובים של עולים תקופת הבגרויות ,התבקשנו הרב חיים
חדשים מתימן וממרוקו .היינו שטיינר ואני לפרוס את חסותנו על שבט
שרים איתם שירים ,מלמדים אותם הרא"ה .יחד הובלנו את השבט וניסינו
דברים שקשורים לישראליות להשפיע עליהם ללכת לישיבות תיכוניות.
ומשחקים איתם .אז עוד לא המציאו הצלחנו למשוך אחרינו כמה חניכים; כל
את חולצת התנועה ,אבל הבאנו על ידי הרב אברהם אחד הוא עולם ומלואו .היום חינוך תורני
איתנו את המסרים והערכים שפירא להיענות, הוא נורמה מקובלת ומוסכמת ,אבל פעם
שעליהם חונכנו שם הקמנו גם שם ישיבה
תיכונית .אומנם היא לא כך היה הדבר".
לא הייתה ישיבת בני עם סיום לימודיו בתיכון המשיך הרב
עקיבא ,אך נבנתה ברוח ללמוד בישיבה הציונית-דתית הגבוהה
התנועה ,כי המנהל היה צאצא בראשות הרצי"ה קוק זצ"ל ,ישיבת מרכז
של הרב נריה .לאחר מלחמת הרב .שם למד אצל ראש הישיבה וגם
המפרץ שמחתי לעזור להקים שם אצל הרב הנזיר והרב אברהם אלקנה
ישיבת הסדר ,והיום היא אחת הישיבות שפירא .בכל אותה תקופה נמשך הקשר
יוני נתניהו" .רוב הניסיון והביטחון שיש הטובות באזור" .החינוך התורני שקיבל עם התנועה" .כבחור ישיבה יצא לנו
לי היום נסמך על חוויות שהיו לי בבני הרב בתנועה והבנת החשיבות של הקמת מפעם לפעם לעשות שבתות ביישובים
עקיבא" ,היא משתפת" .לתת אחריות מוסדות תורניים ליוו את הרב עשורים של עולים חדשים שעלו מתימן וממרוקו.
לחבר'ה בכיתה י'-י"א להיות מדריכים היינו הולכים לשם לראות את הנוער,
ולתת דוגמה אישית ,זה אוטומטית מגדל רבים קדימה. להתקרב אליו ולעשות הווי ארץ ישראלי,
"כל הזמן אני רואה איך אני קשור בדומה למה שחווינו בעצמנו בבני עקיבא.
אותך ומלמד אותך". לרעיונות של התנועה ולמפעלים שלה", היינו שרים איתם שירים ,מלמדים אותם
הלל עוסקת היום בהצמחת המנהיגות הרב ממשיך" .גוש קטיף לדוגמה היה כל מיני דברים שקשורים לישראליות
של הדור הבא" .גרעין יונתן הוא תוכנית תורה ועבודה בצורה המופלאה שלה. ומשחקים איתם .אז עוד לא המציאו את
מנהיגות בשכונות" ,היא מספרת" .זו היישוב עסק בחקלאות מדהימה ,פיתח חולצת התנועה ,אבל הבאנו איתנו את
תוכנית שלוקחת חבר'ה בעלי פוטנציאל את עגבניות השרי ,ייצר את מותג הירקות
עצום וכוחות אדירים ,שרוצים לפעול בגידול ללא חרקים 'גוש קטיף' .רוב המסרים והערכים שעליהם חונכנו שם.
בשכונה שלהם ,בבית שלהם ובשטח המייסדים של הגוש הם בוגרי בני עקיבא. "ככה התגלגלתי לגרעין המושבי הראשון
שלהם .בכיתה ח'-ט' בני הנוער שותפים אי אפשר להתעלם מהחינוך ומהאווירה של בני עקיבא בנגב ,כפר מימון .פעם
ליוזמות בשכונה ,כמו הפעלת גמ"ח בחודש הייתי נוסע לאזור ,וכשהייתי בשל
מזון ,הפקת התנדבויות בסביבה ועוד. של התנועה ביישובים". להיות רב הגעתי לשם להיות ראש ישיבת
בכיתה י' הם הופכים ל'מנהיגי יונתן', בני עקיבא בכפר ורב היישוב" .מכפר
שזו מסגרת שהם נפגשים בה פעם בחודש להשפיע על מימון היה הרב נוסע לכל האזור להעביר
החברה הישראלית שיעורים .כשהוחלט להקים עוד ישיבת
לימי הכשרה ולשיחות .בימים האלה הם המנהיגה הצעירה ביותר שדיברנו איתה הסדר של בני עקיבא ,הפעם בעיר ימית,
רוכשים כלים לחיים ושומעים שיחות היא הלל רבי .הלל התחנכה בבני עקיבא היה הרב נותן שם שיעורים קבועים .לאחר
מעוררות השראה .בכיתה י"א-י"ב אפשר סניף רבבה ,המשיכה משם לגרעין נחשון פינויה מסיני לגוש קטיף שימש ראש
להתקבל לסיירת ,שבה נפגשים פעם ואף ריכזה את חב"ב .כיום היא מדריכה הישיבה" .הישיבה הפכה לאחד הסמלים
בשבוע בתל אביב ומנסים לראות איך ומובילה את סיירת גרעין יונתן על שם של גוש קטיף ,כי היה לה מגן דוד גדול
אנחנו יכולים לנסות ולקחת את הניסיון ובולט בחזית .היא תרמה תרומה עצומה
לכל גוש קטיף .חלק מבוגריה התיישבו
ביישובים באזור ,נהיו מנהלים ואנשי
חינוך או התפתחו בתחומים אחרים.
"כאשר נקראתי לבוא לרמת גן והתבקשתי
שלנו מהשכונה ולהשפיע על החברה
הישראלית".
בסיירת המשתתפים חושבים על יוזמה
חברתית ומנסים להקים מיזמים בני קיימא.
"כל אחד מביא את 'כאבי הבטן' שלו,
וביחד אנחנו מנסים לחשוב על מיזם שיכול
לסייע באותו תחום .התחלקנו לשלוש
קבוצות ,והנושאים שנבחרו השנה קשורים
גם למקום הלאומי ,אבל גם לחוויות יום-
יומיות יותר :מאבק בהטרדות מיניות
והענקת תחושת ביטחון לנערות שמפחדות
ללכתלבד בשעות הלילה>>>.
אייר תשפ״ד 9