Page 10 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 10
"נוסף על כך אנחנו מדברים על כל מיני >>>
נושאים ומנסים לחבר את מה שקורה
הלל רבי: במדינה לפעילות שלנו .רואים על
היסוד של הגרעין הוא הבוגרים שלנו שמה שהם עוברים בגרעין
מנהיגות :להנהיג את עצמי משפיע עליהם בשירות הלאומי ובשירות
בתוך החברה ,בתוך המקום שאני הצבאי שלהם ,וממשיך איתם אחר כך
חי בו ,בתנועה ואפילו במדינה. לנישואים ולקריירה שלהם .היסוד של
הם מתחנכים על הערכים האלה הגרעין הוא מנהיגות :להנהיג את עצמי
שנים בבני עקיבא ,והגרעין בתוך החברה ,בתוך המקום שאני חי בו,
הוא המקום שבו אנחנו רוצים בתנועה ואפילו במדינה .הם מתחנכים על
לראות את זה מתממש בפועל הערכים האלה שנים בבני עקיבא ,והגרעין
הוא המקום שבו אנחנו רוצים לראות את
בזכותה דברים יקרו ,ואם היא לא תעשה, אותי ,כי זה מלמד שמשהו שם
פשוט לא יהיה ,זו תחושה מעצימה". נגע ,משהו קרה .בעיניי דברים זה מתממש בפועל".
נמדדים גם בזמן אמת ,כשאנחנו
את אחד השיעורים הגדולים שלה שואלים את עצמנו אם אנחנו נהנים אין מי שיעשה את זה במקומי
במנהיגות למדה עליזה בבית שמש ,עיר מהחוויה ,אבל גם בפרספקטיבה של
שאוכלוסייתה מגוונת" .מנהיג צריך שנים ,כשאנחנו שואלים את עצמנו מה עוד בוגרת של התנועה היא ד"ר עליזה
להבין שלא כל האמת והצדק נמצאים בלוך ,פוליטיקאית ואשת חינוך שעמדה
אצלו .הוא צריך להכיר ולהבין שיש עוד נצרב בתודעה". בשנים האחרונות בראש עיריית בית
אמיתות בחברה הישראלית ,ולהיות שם עליזה מרגישה שחלק גדול מההחלטות שמש .עליזה הייתה חניכה ומדריכה
זה כוח גדול וחשוב .בעת הזאת בחרתי שלה עצמה נשענות על התשתית שנוצרה בסניף קריית גת ,והמשיכה בשירות לאומי
לכתוב ספר' ,גשרים של אור' .רבים בתנועה" .כל התהליכים החברתיים לקומונה בסניף טבריה ובסניף ערד .לאחר
שאלו אותי איזו שייכות יש לאור בתוך שניהלתי יושבים על המשבצת של מה מכן התקדמה לתפקידים נוספים בתנועה,
החושך הגדול הזה שאנחנו נמצאים בו. שגדלתי עליו בתנועה .הרצון להשפיע, עבדה במשאבי אנוש וניהלה את מחלקת
אני מאמינה בכל ליבי שזו החלטה שלנו לקבל אחריות ,ההבנה שאין מי שיעשה קליטה בתקופת מבצע שלמה .כיום היא
באיזו מדינה אנחנו חיים ולתוך איזו את זה במקומי .חלק גדול מההתמודדות
מדינה אנחנו רוצים להוליד ולגדל את שלי לראשות העיר ,כתיבת הספרים שלי חברת מליאת ההנהלה הארצית.
והיכולת שלי להרצות ,נבנו על הדברים "החוויה הכי משמעותית שלי מבני עקיבא
הילדים שלנו. האלה .משבט נבטים הדבר הכי חשוב היא דווקא ארבעים שנה אחר כך .אני
"אנחנו צריכים ,יכולים ומסוגלים לגדל שקורה בתנועת הנוער הוא תחושת מקבלת טלפונים מחניכים שלי לשעבר,
פה חברת מופת ,והסיבה שבחרתי לקרוא המסוגלות של החניכים .כשאומרים לילד שהיום הם הורים לילדים שמתחנכים בבני
לספר כך היא כי הסיכוי היחיד שלנו בן :14העולם שלך ,תשפיע עליו ,זו מתנה עקיבא ,והם מספרים לי על החוויה שלהם
לחיות כאן הוא אם נבין שאנחנו צריכים מהתנועה ואיפה זה השפיע עליהם .זו
להיות עסוקים בבניית גשרים מכל הסוגים גדולה מאוד". פריווילגיה שבעצם מספרת את הסיפור.
ומכל הרבדים .אם נתעסק בזה יום-יום את התפיסה הזו הובילה עליזה גם כיום רבים מהם ממלאים תפקידים
ונבין שגשר אחד לא יספיק ,ומה שבניתי בבית הספר ברנקו וייס ,ששימשה במגזר הציבורי והחברתי ,והם מרגישים
אתמול לא פותר את הבעיה של מחר, בו מורה ואחר כך מנהלת" .אני שהחוויה שלהם הייתה משמעותית
נוכל לחיות כאן יחד .בזה הייתי עסוקה פחות התעסקתי בתכנים" ,היא ומלאה בזיכרונות טובים .זה מאוד מרגש
כשהייתי ראש העיר של בית שמש, מספרת" .ידע זה כוח ,וילדים צריכים
וגם כיום ,ביום שאחרי" .ואת התובנות לעשות בגרויות .אבל ילד צריך לדעת
הבסיסיות האלה ,מספרת עליזה ,היא גם שהוא יכול הכול ,ואף אחד לא יעצור
אותו .לחלק מהילדים שחינכתי הסיסמה
קיבלה בתנועה. שלי 'כל ילד יכול לקבל תעודת בגרות'
לא הייתה בת השגה .היה לי
להרחיב את השמיים חשוב שילד ירגיש שאם הוא
מאמין במשהו ,הוא צריך
ליאור ערוסי ,אחד המומחים המובילים
בעולם בתחום חוויית לקוח ,עבד עם ללכת עליו בכל הכוח.
המותגים הגדולים ביותר ,ובהם מרצדס בנץ, "נתתי בעצמי כמה שנים
דלתא איירליינס BMW ,ועוד .ליאור גדל לאחר מכן דוגמה אישית
בסניף בני עקיבא רמת עמידר .בסוף בית כשהחלטתי להתמודד לראשות
הספר היסודי ניסו להכווין אותו לתיכונים העיר .כשהדיון התחיל לפני שש
מקצועיים .לדעת מוריו ,סיכוייו להצליח שנים לא היה בזה שום
בבגרות היו קלושים .את האמונה שהוא היגיון מבחינת המספרים,
אבל המוכנות לעשות
משהו כי זה חשוב וכי
אני מאמינה בו ,זה בדיוק
זה .כשקומונרית מבינה שהסניף עליה,
ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל 10