Page 10 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 10

‫"נוסף על כך אנחנו מדברים על כל מיני‬    ‫>>>‬
                                                                                 ‫נושאים ומנסים לחבר את מה שקורה‬
           ‫הלל רבי‪:‬‬                                                              ‫במדינה לפעילות שלנו‪ .‬רואים על‬
     ‫היסוד של הגרעין הוא‬                                                         ‫הבוגרים שלנו שמה שהם עוברים בגרעין‬
   ‫מנהיגות‪ :‬להנהיג את עצמי‬                                                       ‫משפיע עליהם בשירות הלאומי ובשירות‬
‫בתוך החברה‪ ,‬בתוך המקום שאני‬                                                      ‫הצבאי שלהם‪ ,‬וממשיך איתם אחר כך‬
 ‫חי בו‪ ,‬בתנועה ואפילו במדינה‪.‬‬                                                    ‫לנישואים ולקריירה שלהם‪ .‬היסוד של‬
‫הם מתחנכים על הערכים האלה‬                                                        ‫הגרעין הוא מנהיגות‪ :‬להנהיג את עצמי‬
   ‫שנים בבני עקיבא‪ ,‬והגרעין‬                                                      ‫בתוך החברה‪ ,‬בתוך המקום שאני חי בו‪,‬‬
 ‫הוא המקום שבו אנחנו רוצים‬                                                       ‫בתנועה ואפילו במדינה‪ .‬הם מתחנכים על‬
 ‫לראות את זה מתממש בפועל‬                                                         ‫הערכים האלה שנים בבני עקיבא‪ ,‬והגרעין‬
                                                                                 ‫הוא המקום שבו אנחנו רוצים לראות את‬
‫בזכותה דברים יקרו‪ ,‬ואם היא לא תעשה‪,‬‬                ‫אותי‪ ,‬כי זה מלמד שמשהו שם‬
    ‫פשוט לא יהיה‪ ,‬זו תחושה מעצימה"‪.‬‬                ‫נגע‪ ,‬משהו קרה‪ .‬בעיניי דברים‬                        ‫זה מתממש בפועל"‪.‬‬
                                               ‫נמדדים גם בזמן אמת‪ ,‬כשאנחנו‬
‫את אחד השיעורים הגדולים שלה‬                ‫שואלים את עצמנו אם אנחנו נהנים‬        ‫אין מי שיעשה את זה במקומי‬
‫במנהיגות למדה עליזה בבית שמש‪ ,‬עיר‬        ‫מהחוויה‪ ,‬אבל גם בפרספקטיבה של‬
‫שאוכלוסייתה מגוונת‪" .‬מנהיג צריך‬          ‫שנים‪ ,‬כשאנחנו שואלים את עצמנו מה‬        ‫עוד בוגרת של התנועה היא ד"ר עליזה‬
‫להבין שלא כל האמת והצדק נמצאים‬                                                   ‫בלוך‪ ,‬פוליטיקאית ואשת חינוך שעמדה‬
‫אצלו‪ .‬הוא צריך להכיר ולהבין שיש עוד‬                               ‫נצרב בתודעה"‪.‬‬  ‫בשנים האחרונות בראש עיריית בית‬
‫אמיתות בחברה הישראלית‪ ,‬ולהיות שם‬         ‫עליזה מרגישה שחלק גדול מההחלטות‬         ‫שמש‪ .‬עליזה הייתה חניכה ומדריכה‬
‫זה כוח גדול וחשוב‪ .‬בעת הזאת בחרתי‬        ‫שלה עצמה נשענות על התשתית שנוצרה‬        ‫בסניף קריית גת‪ ,‬והמשיכה בשירות לאומי‬
‫לכתוב ספר‪' ,‬גשרים של אור'‪ .‬רבים‬          ‫בתנועה‪" .‬כל התהליכים החברתיים‬           ‫לקומונה בסניף טבריה ובסניף ערד‪ .‬לאחר‬
‫שאלו אותי איזו שייכות יש לאור בתוך‬       ‫שניהלתי יושבים על המשבצת של מה‬          ‫מכן התקדמה לתפקידים נוספים בתנועה‪,‬‬
‫החושך הגדול הזה שאנחנו נמצאים בו‪.‬‬        ‫שגדלתי עליו בתנועה‪ .‬הרצון להשפיע‪,‬‬       ‫עבדה במשאבי אנוש וניהלה את מחלקת‬
‫אני מאמינה בכל ליבי שזו החלטה שלנו‬       ‫לקבל אחריות‪ ,‬ההבנה שאין מי שיעשה‬        ‫קליטה בתקופת מבצע שלמה‪ .‬כיום היא‬
‫באיזו מדינה אנחנו חיים ולתוך איזו‬        ‫את זה במקומי‪ .‬חלק גדול מההתמודדות‬
‫מדינה אנחנו רוצים להוליד ולגדל את‬        ‫שלי לראשות העיר‪ ,‬כתיבת הספרים שלי‬                ‫חברת מליאת ההנהלה הארצית‪.‬‬
                                         ‫והיכולת שלי להרצות‪ ,‬נבנו על הדברים‬      ‫"החוויה הכי משמעותית שלי מבני עקיבא‬
                           ‫הילדים שלנו‪.‬‬  ‫האלה‪ .‬משבט נבטים הדבר הכי חשוב‬          ‫היא דווקא ארבעים שנה אחר כך‪ .‬אני‬
‫"אנחנו צריכים‪ ,‬יכולים ומסוגלים לגדל‬      ‫שקורה בתנועת הנוער הוא תחושת‬            ‫מקבלת טלפונים מחניכים שלי לשעבר‪,‬‬
‫פה חברת מופת‪ ,‬והסיבה שבחרתי לקרוא‬        ‫המסוגלות של החניכים‪ .‬כשאומרים לילד‬      ‫שהיום הם הורים לילדים שמתחנכים בבני‬
‫לספר כך היא כי הסיכוי היחיד שלנו‬         ‫בן ‪ :14‬העולם שלך‪ ,‬תשפיע עליו‪ ,‬זו מתנה‬   ‫עקיבא‪ ,‬והם מספרים לי על החוויה שלהם‬
‫לחיות כאן הוא אם נבין שאנחנו צריכים‬                                              ‫מהתנועה ואיפה זה השפיע עליהם‪ .‬זו‬
‫להיות עסוקים בבניית גשרים מכל הסוגים‬                           ‫גדולה מאוד"‪.‬‬      ‫פריווילגיה שבעצם מספרת את הסיפור‪.‬‬
‫ומכל הרבדים‪ .‬אם נתעסק בזה יום‪-‬יום‬        ‫את התפיסה הזו הובילה עליזה גם‬           ‫כיום רבים מהם ממלאים תפקידים‬
‫ונבין שגשר אחד לא יספיק‪ ,‬ומה שבניתי‬      ‫בבית הספר ברנקו וייס‪ ,‬ששימשה‬            ‫במגזר הציבורי והחברתי‪ ,‬והם מרגישים‬
‫אתמול לא פותר את הבעיה של מחר‪,‬‬           ‫בו מורה ואחר כך מנהלת‪" .‬אני‬             ‫שהחוויה שלהם הייתה משמעותית‬
‫נוכל לחיות כאן יחד‪ .‬בזה הייתי עסוקה‬      ‫פחות התעסקתי בתכנים"‪ ,‬היא‬               ‫ומלאה בזיכרונות טובים‪ .‬זה מאוד מרגש‬
‫כשהייתי ראש העיר של בית שמש‪,‬‬             ‫מספרת‪" .‬ידע זה כוח‪ ,‬וילדים צריכים‬
‫וגם כיום‪ ,‬ביום שאחרי"‪ .‬ואת התובנות‬       ‫לעשות בגרויות‪ .‬אבל ילד צריך לדעת‬
‫הבסיסיות האלה‪ ,‬מספרת עליזה‪ ,‬היא‬          ‫גם שהוא יכול הכול‪ ,‬ואף אחד לא יעצור‬
                                         ‫אותו‪ .‬לחלק מהילדים שחינכתי הסיסמה‬
                         ‫קיבלה בתנועה‪.‬‬   ‫שלי 'כל ילד יכול לקבל תעודת בגרות'‬
                                         ‫לא הייתה בת השגה‪ .‬היה לי‬
         ‫להרחיב את השמיים‬                ‫חשוב שילד ירגיש שאם הוא‬
                                         ‫מאמין במשהו‪ ,‬הוא צריך‬
‫ליאור ערוסי‪ ,‬אחד המומחים המובילים‬
‫בעולם בתחום חוויית לקוח‪ ,‬עבד עם‬             ‫ללכת עליו בכל הכוח‪.‬‬
‫המותגים הגדולים ביותר‪ ,‬ובהם מרצדס בנץ‪,‬‬   ‫"נתתי בעצמי כמה שנים‬
‫דלתא איירליינס‪ BMW ,‬ועוד‪ .‬ליאור גדל‬      ‫לאחר מכן דוגמה אישית‬
‫בסניף בני עקיבא רמת עמידר‪ .‬בסוף בית‬      ‫כשהחלטתי להתמודד לראשות‬
‫הספר היסודי ניסו להכווין אותו לתיכונים‬   ‫העיר‪ .‬כשהדיון התחיל לפני שש‬
‫מקצועיים‪ .‬לדעת מוריו‪ ,‬סיכוייו להצליח‬     ‫שנים לא היה בזה שום‬
‫בבגרות היו קלושים‪ .‬את האמונה שהוא‬        ‫היגיון מבחינת המספרים‪,‬‬
                                         ‫אבל המוכנות לעשות‬
                                         ‫משהו כי זה חשוב וכי‬
                                         ‫אני מאמינה בו‪ ,‬זה בדיוק‬
                                         ‫זה‪ .‬כשקומונרית מבינה שהסניף עליה‪,‬‬

                                         ‫ביטאון תנועת בני עקיבא בישראל‬                                                  ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15