Page 11 - זרעים-שבת תנועה-אייר תשפ"ד-מאי 2024
P. 11
"אנשים שלא גדלו בפריפריה לא מבינים שהיתרון שלנו הוא לא בגודל אלא יכול יותר ושעליו להרחיב אופקים רכש
מה זה אומר באמת .הנרטיב ההיסטורי בגמישות וביצירתיות שלנו. בתנועה ,דווקא ב'שנור' לקראת שוק פורים.
שלנו לא היה בספרי הלימוד שלנו .למדתי "היינו סניף פריפריה קלסי וקטן שחניכיו
בבית ספר שבו 95%מהתלמידים היו "היכולת להוציא את החניכים שלנו מגיעים למחנות ולא מבינים מה הם
תימנים ,אבל בכל זאת התפללנו בנוסח למחנות ולמפעלים הייתה מאוד חשובה עושים שם" ,ליאור נזכר" .הייתה תחושה
אשכנז .אני לא כועס על המורים שלי ,הם לנו .אחד הדברים שלומדים כשיוצאים כאילו אנחנו משהו קטן ושולי .הסניף
רצו שנלך לבתי ספר מקצועיים לא כי היו מהשכונה הוא שהאמירה 'השמיים הם היה הצלה לי ולכל ילדי השכונה ,כי
רעים אלא לא רצו שנהיה מתוסכלים .הם הגבול' היא דבר יחסי .אם כולם מסביבך אם לא היינו מגיעים אל הסניף בשעות
חשבו שהם מצילים אותנו .בבני עקיבא עושים משהו ,השמיים שלך בהתאם לזה. אחר הצהריים ,היינו עלולים ליפול
ובנחלים החשיפה גרמה לי להבין שאני אבל המחנות והמפעלים הרחיבו לנו את לעבריינות .המדריכות שלי היו מסניף
יכול לבחור מתוך מגוון גדול יותר. האופקים ונתנו לנו נקודת ייחוס שונה. רמת חן המבוסס ,והן השקיעו ועשו מעל
לאחרונה חזרתי למקום שבו עמד הסניף הבנתי שאם אני אבחר ,העולם שלי יכול ומעבר .הן נתנו לנו כל מה שהן יכלו,
שלנו והסתכלתי על הילד הקטן הזה להיות הרבה יותר רחב ממה שאני מכיר.
שעוד נמצא בתוכי .הילד הקטן הזה עוד כולנו היינו ילדים של עולים חדשים וחיינו ונוצר בינינו חיבור מיוחד".
מתכתב עם האדם שאני עכשיו ,ואני גאה במציאות מסוימת של מה שהכרנו מסביב. את לימודי התיכון עשה ליאור בתיכון
בני עקיבא הייתה חדירה של תפיסת עולם בנחלים ,כיוון שאביו רצה שתהיה לו
לראות שהגעתי רחוק כל כך". חדשה ושפה חדשה שההורים שלנו לא תשתית טובה יותר ממה שהיה לבתי
הכירו .זו הייתה יציאה פיזית ומנטלית הספר באזור להציע לו .כשנהיה מדריך
היה ליאור צועד שלוש שעות וחצי
שפתחה לנו חלונות חשיבה אחרים. לרמת עמידר כדי להעביר פעולה ,וחוזר
לפנימייה בצאת השבת .הסניף שלו גבל
ליאור ערוסי: בסניף רמת חן ובסניף תל אביב צפון,
היכולת להוציא את סניפים מבוססים וותיקים .לקראת פורים
החניכים שלנו למחנות היו המקומות הפוטנציאליים לגיוס
ולמפעלים הייתה מאוד חשובה לנו. תרומות לשוק פורים מוגבלים" .בכיתה
המחנות והמפעלים הרחיבו לנו את י"א החלטתי שאני הולך לעשות מעשה
האופקים ונתנו לנו נקודת ייחוס נועז ,והלכתי לאזור של תל אביב שנקרא
שונה .הבנתי שאם אני אבחר, היום פלורנטין .באותה תקופה האזור היה
העולם שלי יכול להיות הרבה מלא במתפרות ובמפעלים בגדים קטנים.
יותר רחב ממה שאני מכיר הסניפים האחרים לא העזו להתקרב
לאזור ,ואני הצלחתי להתרים הרבה בגדים
לשוק פורים .כך ,במקום פרסים שווים
בקרנבל ,עשינו בזאר שלם של מכירות
שמימנו את המחנות לחניכי הסניף".
"היכולת למכור רעיונות לאנשים התחיל
משם ,כי ההליכה ממתפרת ג'ינסים אחת
לשנייה וממפעל אחד לשני הייתה חוויה
יוצאת דופן .כולם חשבו שיצאתי מדעתי.
אבל לי נמאס להיות משני ,והבנתי
עליזה בלוך:
כל התהליכים החברתיים
שניהלתי יושבים על המשבצת
של מה שגדלתי עליו בתנועה.
הרצון להשפיע ,לקבל אחריות,
ההבנה שאין מי שיעשה
את זה במקומי
אייר תשפ״ד 11