Page 21 - זרעים - אלול תשע"ו
P. 21

‫רה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירה הזיראלולהתשע"ו ‪ .‬ספטמבר‪2016‬הזירההזירה‬

‫ססטמטלוס‬

                                                            ‫טזופאףב‬  ‫שירן‬
                                                                     ‫אסיף‬

                                                            ‫עזריה ליזרוביץ'‬

                 ‫תודה ‪ /‬אלחנן שטיגליץ‬                       ‫זאב‪ :‬ומתי בחיים עוברים לעשייה לשם עשייה?‬
                                                            ‫האסוציאציות שעולות לי עם המילים 'תנועה' ו'נוער' הן‬
‫אחד הדברים העצובים ביותר זה שאדם הולך ממקום עבודתו‬          ‫חבורה של מופרעים (במובן הטוב של המילה) שעושים‬
                    ‫או משליחות שהיה בה ללא הכרת הטוב‪.‬‬       ‫מהפכות‪ ,‬ששורפים את המועדון‪ ,‬שמתאבדים על רעיון‬

‫זה תהליך קשה גם ככה‪ ,‬וחוסר הפרדה מתוך כבוד ובהכרת‬                                                 ‫שהם מאמינים בו‪.‬‬
                                                     ‫הטוב‬
                                                            ‫שירן‪ :‬אבל 'נוער' הוא התנערות; תקופת הנעורים אין לה‬
                                   ‫תודה רק פוגע עוד יותר‪.‬‬   ‫מטרה של עשייה – יש לה מטרה של התנערות מכל מה‬
                                                       ‫***‬  ‫שחשבתי שאני וגיבוש עצמי מחדש‪ .‬בתקופה הזו‪ ,‬כשבני‬
                                                            ‫הנוער מתגבשים מחדש‪ ,‬אנחנו כמחנכים מנסים לדחוף‬
  ‫והנה יש עכשיו מאות בנות שמסיימות את השירות הלאומי‬         ‫לערכים ולעשייה שתגרום להתגבשות הזו ליצור בוגרים‬
   ‫שלהן ואף אחד לא עומד מחוץ לדירה ואומר להן תודה על‬
                                                                                             ‫אחראים ומשמעותיים‪.‬‬
                  ‫שנה  או שנתיים של תרומה לכלל ישראל‪.‬‬
                                                       ‫***‬  ‫זאב‪ :‬בצד ההתנערות יש גם את רוח הנעורים‪ ,‬את הרצון‬
                                                            ‫למרוד‪ ,‬את הברק הכי גדול בעיניים – את הרצון הכי גדול‬
    ‫ויש קומונריות שעוד רגע מסיימות את תפקידן ומן הראוי‬
  ‫לומר תודה באופן אישי‪ .‬לא רק בתמונות‪ ,‬בסרטים‪ ,‬במצנחי‬            ‫לשנות את העולם‪ .‬מרד קדוש בעיניי הוא דבר חשוב‪.‬‬

    ‫רחיפה וכל מרעין בישין‪ .‬פשוט במכתב או במילים שבלב‬        ‫שירן‪ :‬ברור שהמטרה של גרעינרים היא עשייה‪ ,‬אבל‬
                                          ‫שיוצאות החוצה‪.‬‬    ‫המטרה של הקמת הגרעין היא חינוך לעשייה‪ .‬הרצון למרוד‬
                                                       ‫***‬  ‫בעיניי אינו מטרה; תנועת הנוער באה לכוון למקום חיובי‬
                                                            ‫את המרידות האלה‪ ,‬שיש בכל נוער‪ ,‬בעוד המטרה של‬
                                  ‫וזה הזמן לומר להן תודה‪.‬‬
                                     ‫תודה על חינוך מהלב‪.‬‬              ‫הגרעין בעבור הגרעינר היא לחנך אותו לעשייה‪.‬‬

                          ‫תודה על ניסיון בלתי פוסק לתקן‪.‬‬    ‫זאב‪ :‬המטרה של הגרעינרים היא להיות גיבורים במעשה‪.‬‬
                                  ‫תודה על עיניים חינוכיות‪.‬‬  ‫בשלב הזה‪ ,‬אחרי שהם עברו שלב משמעותי של חינוך‪ ,‬בוער‬
                                                            ‫בעצמותיהם הרצון להגשים את הערכים שחונכו עליהם‪.‬‬
                       ‫תודה על מלחמה אין‪-‬סופית בחושך‪.‬‬       ‫המטרה שלהם בגרעין היא להגשים חזון‪ .‬ייתכן שמטרת‬
                       ‫תודה על מאבק תמידי להוספת אור‪.‬‬       ‫ליווי הגרעין מצד הרכזים היא לעזור להגשים את מטרות‬
                                                            ‫העשייה‪ ,‬אבל גם לשים לב לצד הרוחני של הגרעינרים –‬
                                 ‫תודה על הקשבה אמתית‪.‬‬       ‫לעזור להם לגדול ברוח ולהתפתח להיות אנשי מעשה‪ .‬בכל‬
                                     ‫תודה על פתיחת הלב‪.‬‬     ‫אופן אני חושב ששנינו נסכים שלא חשוב אם בראש עומד‬
                                                            ‫החינוך או המעשה או שניהם יחד‪ ,‬בכל מקרה הדרך הכי‬
                      ‫תודה על חיבור לדרכה של בני עקיבא‪.‬‬
        ‫תודה על בערה של לפיד‪ ,‬לפעמים יחיד בכל השכונה‪.‬‬                     ‫טובה להוציא אותם לפועל היא הגרעינים‪...‬‬
‫תודה בשם אלפי חניכים‪ ,‬מדריכים‪  ,‬גרעינרים‪  ,‬הורים‪ ,‬מחנכים‬
‫ומחנכות שמתבוננים בכן פעם אחר פעם בהשתאות על עצמת‬

                                             ‫החינוך שלכן‪.‬‬
    ‫תודה על שעות אין‪-‬סופיות של מסירות נפש למען עמנו‪,‬‬

                                            ‫תורתנו וארצנו‪.‬‬
      ‫וזכרו שכל החיים הם שירות לאומי למען עמנו‪ ,‬תורתנו‬

                                     ‫וארצנו בכל רגע ורגע‪.‬‬

‫* הזירה* הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה הזירה *‪21‬הזיר‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26