Page 20 - זרעים - אלול תשע"ו
P. 20

‫רה הזירה הזירה הזירההזירה הזירה הזירה הזירההזירה הזיר‬

   ‫האם מטרת הגרעינים‬

 ‫של בני עקיבא היאשיח‬

   ‫הגשמת המשימות או‬

  ‫החינוך לעשייה?בוגרים‬

‫זאב‪ :‬ברור שאדם צריך כל הזמן גם לגדול ברוח‪ ,‬להיות אדם‬       ‫עזריה‪ :‬שירן וזאב‪ ,‬תודה שהצטרפתם‪ .‬בואו הציגו את עצמכם‪.‬‬
‫טוב שמשפיע על החברה שלו ותורם לה‪ .‬אבל בגרעינים לדעתי‬
‫אנחנו מחפשים פשוט להגשים את מה שחונכנו עליו‪ .‬נכון‪ ,‬על‬      ‫שירן‪ :‬שירן אסיף‪ ,‬שבט נצח‪ ,‬סניף שיכון פתח תקווה‪ ,‬לשעבר‬
‫הדרך אנחנו נעשים אנשים גדולים יותר‪ ,‬אבל המטרה בעיניי‬       ‫רכזת גרעין נחשון בכפר סבא‪ .‬כיום אני מהנדסת תעשייה‬

                              ‫היא פשוט להגשים את החזון‪.‬‬                                                 ‫וניהול בצה"ל‪.‬‬

‫שירן‪ :‬בעיניי החזון שצריך להגשים הוא להיות אנשים כאלה‬       ‫זאב‪ :‬זאב טופף‪ ,‬שבט אלעד‪ ,‬סניף נתניה מרכז‪ ,‬רכז גרעין נתניה‬
‫בלי המסגרת של התנועה‪ ,‬ולכן אם אתה בתנועה אתה בהכרח‬          ‫ותיקים בדימוס‪ .‬כיום סטודנט להנדסה ביו‪-‬רפואית בטכניון‪.‬‬

                               ‫לא יכול להגשים את החזון‪...‬‬  ‫עזריה‪ :‬השאלה שלנו הפעם היא האם מטרת הגרעינים של בני‬
                                                           ‫עקיבא (גרעיני נחשון‪ ,‬גרעיני הגשמה וגרעיני סטודנטים) היא‬
‫זאב‪ :‬אני לא מסכים‪ .‬מה ההבדל בין עשייה בחולצת תנועה‬         ‫הגשמת המשימות‪ ,‬או שמטרתם היא החינוך – לגדל אנשי‬
‫לעשייה בלי חולצת תנועה? ברור שאנו רוצים שכל אחד יגשים‬
‫בחייו את הערכים האלה‪ ,‬אבל כקבוצה יש לנו כוח ויכולות‬                                                           ‫עשייה?‬

                   ‫להוביל תהליכים שקשה להוביל כיחידים‪.‬‬     ‫זאב‪ :‬אני חושב שהמטרה היא עשייה‪ .‬במשך שש שנים‬
                                                           ‫התחנכנו בתנועה לעשות‪ ,‬להגשים חזון מסוים‪ ...‬הגרעינים הם‬
‫שירן‪ :‬אז זו מטרה קצרת טווח‪ ,‬או שאתה בונה על הגרעין‬
                       ‫שימשיך להיות יחד עד הדיור המוגן?‬                  ‫ההזדמנות שלנו להוציא את החזון הזה לפועל!‬

‫זאב‪ :‬אני לא חושב שלגרעין צריך להיות תאריך שבו הוא פג‬       ‫שירן‪ :‬אני חושבת שאפשר לסכם את המטרה כ'אחרי המעשים‬
‫תוקף‪ ,‬וברור שההגשמה צריכה להימשך בחיי האדם עד הקבר‪.‬‬        ‫נמשכים הלבבות'‪ .‬כשאני עושה מעשים אני מתחברת אליהם‬
‫אבל אם יש לנו היכולת להגשים כקבוצה בתקופה היעודה –‬         ‫גם אחרי תקופה‪ ,‬ואם טוב לי כשאני עושה אותם‪ ,‬אני אפילו‬
‫זה מעולה וזו המטרה שלנו בגרעין‪ .‬תנועת נוער היא גם מנוע‪,‬‬    ‫מתמכרת אליהם‪ .‬כך אני בעצם יוצרת אצלי מנגנון לעשייה‬
                                                           ‫חיובית ותורמת‪ .‬אנחנו כתנועת נוער רוצים ליצור אנשים‬
                                 ‫אמורה גם להניע תהליכים‪.‬‬   ‫שיהיו בעלי דעות‪ ,‬שיהיו אנשים טובים‪ ,‬שיצאו מעצמם למען‬
                                                           ‫הכלל‪ ,‬שלא יהיו כמו ג׳וקים‪ ,‬שחיים‪ ,‬עובדים ומתים‪ .‬כשעושים‬
‫שירן‪ :‬סבבה‪ ,‬זה עדיין לא סותר את החינוך‪ .‬על ידי זה שמחנכים‬  ‫עשייה משמעותית משהו משתנה אצל האדם בחשיבה‪,‬‬
‫ומדברים על כל מיני עניינים אנחנו יוצרים התנעה ומעלים‬
‫נושאים לשיח ולעשייה‪ .‬בשביל ליצור אנשי עשייה שעושים‬                                              ‫בתחושה ובתת‪-‬מודע‪.‬‬
‫כל הזמן למען כלל ישראל‪ ,‬צריך לחנך אותם לעשייה‪ .‬בחבריא‬
‫א' מחנכים במשחקים‪ ,‬בהצגות ובסיפורים‪ ,‬ובגרעינים מחנכים‬

                           ‫בעשייה‪ .‬עשייה מחנכת לעשייה‪.‬‬

‫ירה ‪ *20‬הזירה *הזירה *הזירה * הזירה* הזירה * הזירה * הזירה *‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25